تهیه و توزیع ماسک و اقلام بهداشتی توسط کارگردان و هنرمند رشتی و خیرین سلامت

در روزهایی که رشت به یکی از کانون های شیوع کرونا در کشور تبدیل شده، گروه های  مختلف مردمی دست به کار شدند و به تهیه، تولید و توزیع ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده، اقلام بهداشتی و حتی لباس های مورد نیاز پرداختند.

اختصاصی حرف تازه – در روزهایی که رشت به یکی از کانون های شیوع کرونا در کشور تبدیل شده، گروه های  مختلف مردمی دست به کار شدند و به تهیه، تولید و توزیع ماسک، دستکش، مواد ضدعفونی کننده، اقلام بهداشتی و حتی لباس های مورد نیاز پرداختند.

در شرایطی که به دنبال افزایش تقاضای مردم، شاهد کمبود شدید چنین اقلامی بودیم گروه های مختلف مردمی، جهادی و امثال آن نسبت به کمبودها بی تفاوت نبودند. علیرضا جوقه دوست کارگردان مستندساز شهر رشت نیز یکی از افرادی بود که در این روزها به همراه میلاد ثابت که او نیز از چهره های هنری این شهر به شمار می رود و چند تن از جوانان نسبت به این موضوع حساسیت نشان داد و وارد میدان شد.

بنا بر گزارش های دریافتی این گروه تا کنون حدود ۱۰ هزار ماسک را بین شهروندان تقسیم کرده اند.

علیرضا جوقه دوست در پاسخ به سوال خبرنگار ما اظهار داشت: احساس وظیفه کردم در این شرایط با استفاده از ظرفیت های موجود نسبت به رفع بخشی از مشکلات شهروندان رشت گام بردارم.

وی افزود: در همین راستا به همراه آقای میلاد ثابت از هنرمندان شهر رشت و برخی افراد داوطلب تهیه و توزیع ماسک، دستکش، مایع ضدعفونی کننده و لباس های مورد نیاز را در حد توان تیم دنبال کردیم. 

جوقه دوست تصریح کرد: در این مسیر آقایان مومنی زاده فرماندار رشت، ویشکایی معاون عمرانی و علیجانی مدیر روابط عمومی فرمانداری رشت، اخینه بخشدار کوچصفهان،فتحی دهیار روستای سده کوچصفهان، خانواده مرادی از خیرین سلامت روستای سده و آقای فرشاد از خیرین سلامت پاساژ امیر رشت کمک شایان توجهی کردند به طوری که آقای فرشاد تا کنون حدود ۲۵ هزار ماسک تولید کرده است. 

این کارگردان رشتی در پایان ضمن تشکر از تمامی گروه هایی که در مسیر رفع نیازهای بهداشتی در روزهای اخیر گام های موثری برداشته اند، گفت: امیدوارم شهروندان نیز با رعایت نکات بهداشتی، ماندن در خانه به قطع زنجیره انتقال کرونا کمک کتند.