پیمان بازدیدی در نشست شهردار و اعضای شورا در روز محیط زیست:

تنها شهرداری که می شناسم که نگاه توسعه پایدار به بحث محیط زیست داشته است دکتر ثابت قدم بوده است

تی تی خبر (حرف تازه) : پیمان بازدیدی با اشاره به نقش مهم مشارکت های مردمی در خصوص مسائل زیست محیطی گفت : متاسفانه این مشارکت ها در گیلان در سطح پایینی قرار دارد. مشارکت مردمی بالا اولین گام در رسیدن به توسعه پایدار است. مدیرعامل موسسه زیست محیطی سرزمین ایده آل ما رسیدن به […]

تی تی خبر (حرف تازه) : پیمان بازدیدی با اشاره به نقش مهم مشارکت های مردمی در خصوص مسائل زیست محیطی گفت : متاسفانه این مشارکت ها در گیلان در سطح پایینی قرار دارد. مشارکت مردمی بالا اولین گام در رسیدن به توسعه پایدار است.

مدیرعامل موسسه زیست محیطی سرزمین ایده آل ما رسیدن به مشارکت بالای مردم و تقطه ایده آل را مشروط به مدیریت پایدار دانست و تصریح کرد : متاسفانه ما بارها در خصوص توسعه پایدار و محیط زیست با مدیران به مذاکره می نشینیم تا دستگاه های مرتبط همکاری های لازم را داشته باشند و اعتبارات لازم اختصاص یابد اما تا کار به مرحله آغاز برسد شاهد تغییر مدیر هستیم و عدم ثبات در مدیریت شهری از چالش های مهم پیش روی سازمان ها و گروه های مردم نهاد است.

بازدیدی افزود : متاسفانه در ساختار مدیریتی در شهر رشت و استان گیلان گاهی شاهد حرف و فریاد و هیاهو بدون ارائه راهکار و پیشنهاد بوده ایم. ما ادعا می کنیم جهادی و بسیجی هستیم اما عملا می بینیم که بسیجی کم داریم. من به جرات می گویم گروه های مردم نهادی مثل ما کاملا بسیجی عمل می کند و این موضوع را در مواردی مثل تالاب عینک اثبات کرده ایم. با اینکه می دانستیم سنبل آبی سمی است و در آن تالاب فاضلاب می ریزد دختر و پسر همگی کار کردند و یکی از معدود حامیان ما شهرداری بود.

وی در ادامه با اشاره به آنان که چنین اقداماتی را سمبل کاری نامیده اند گفت : هیچگونه حمایت و راهکاری از سوی برخی از منتقدین ندیده ایم و به جای آنکه برای محیط زیست در کنار ما قرار بگیرند فقط فریاد می زنند.

مدیرعامل موسسه زیست محیطی سرزمین ایده آل ما زمان را بسیار اندک دانست و خاطر نشان کرد: دیگر وقت حرف زدن نیست باید عمل کرد. زمان اندک است. باید جهادی عمل کرد و همه در کنار هم باشیم.

پیمان بازدیدی به خطرات فروش سمبل آبی اشاره کرد و گفت : باید نیروی انتظامی و دستگاه های قضایی ورود کنند. سنبل  آبی سرطانی است و این موضوع اثبات شده است. چطور به این راحتی فروخته می شود.

وی همچنین در خصوص فاضلاب های بیمارستانی گفت: چطور ممکن است ما به عنوان سازمان های مردم نهاد مجوز دار و شناسنامه دار اجازه بازدید و نظارت از بیمارستان ها در این خصوص را نداریم؟ خواهش دارم به ما به عنوان نمایندگان مردم در سمن ها، حداقل یکبار در ماه حضور داشته باشیم.

پیمان بازدیدی با بیان اینکه کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت حامی محیط زیست بوده است گفت : تنها شهرداری که می شناسم که نگاه توسعه پایدار به بحث محیط زیست داشته است دکتر ثابت قدم بوده است. ایشان از اولین حضورشان توسعه پایدار را مطرح کردند. در مقوله های زیست محیطی و رودخانه ها ورود کردند. اما تنها نمی تواند کار انجام دهد.

مدیرعامل موسسه زیست محیطی سرزمین ایده آل ما با اعلام اینکه گیلان آمار بالایی در سرطان معده و گوارش دارد گفت : یک دلیل عمده این سرطان ها سم ها و کودهایی است که از چین و هند وارد شده است و نهادهای مربوطه نظارت کافی نداشته اند.

وی در پایان پیشنهاد داد کارگروه مبارزه با سنبل آبی و احیای تالاب عینک در خود شهرداری شکل بگیرد و اعتبارات به سمت شهرداری بیاید.