مدیرعامل شرکت دخانیات وضعیت این شرکت طی سالیان گذشته را تشریح کرد:
تلاش مشکوک برای تضعیف شرکت دخانیات | از کاهش سطح کشت تا حضور کمپانی های چند ملیتی در بازار ایران
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران با اشاره به وضعیت اسفناک شرکت دخانیات، به تلاش مشکوک برای تضعیف شرکت دخانیات از کاهش سطح کشت توتون و تنباکو تا حضور کمپانی های چند ملیتی آمریکایی، انگلیسی و ژاپنی در بازار ایران پرداخت.
به گزارش حرف تازه ، محمد شیخان مدیرعامل شرکت دخانیات ایران بعدازظهر روز دوشنبه ۲۹ فرودین در نشست کمیسیون اجتماعی مجلس حاضر شد و ضمن ارائه گزارش عملکرد در سه ماهه مسئولیت خود، به مشکلات موجود این شرکت در گذشته به خصوص در دولت دوازدهم پرداخت.
وی در ابتدای اظهارات خود به طرح چند سوال مهم پرداخت و گفت: چرا شرکت دخانیات ایران که در گذشته سهم ۸۰ درصدی از بازار مصرف داخل را داشته، امروز به حدود ۱۰ درصد بازار رسیده است, همچنین -چرا سطح زیر کشت توتون از ۹ هزار هکتار به هزار هکتار تقلیل یافته است و چه کسانی به معیشت و اقتصاد کشاورزان آسیب زدند و منافع واردات توتون به جیب چه کسانی رفته است؟!
وی ادامه داد: چه کسانی در قالب طرح فریب در دهه ۸۰ پای کمپانی های چند ملیتی را به کشور باز کردند؟ و چرا امروز بیش از ۷۵ درصد از سهم بازار داخلی متعلق به کمپانی های چند ملیتی آمریکایی، انگلیسی و ژاپنی می باشد؟
شیخان یادآور شد: چرا قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه و مالیات بر ارزش افزوده، در راستای منافع شرکت های چند ملیتی تنظیم شده است؟
ارسال دیدگاه