ناصر عطایی :

تلاش داریم در روزهای برفی لحظات خوشی را برای مردم رشت رقم بزنیم

حرف تازه – شهردار منطقه یک رشت گفت: با برنامه ریزی انجام شده و همدلی شهرداری و شورا، تلاش داریم در روزهای برفی لحظات خوشی را برای مردم رشت رقم بزنیم.  ناصر عطایی گفت: ما چندین جلسه ستاد مدیریت بحران را در شهرداری منطقه یک در راستای همکاری بیشتر و برنامه ریزی دقیق تر تشکیل […]

حرف تازه – شهردار منطقه یک رشت گفت: با برنامه ریزی انجام شده و همدلی شهرداری و شورا، تلاش داریم در روزهای برفی لحظات خوشی را برای مردم رشت رقم بزنیم.

 ناصر عطایی گفت: ما چندین جلسه ستاد مدیریت بحران را در شهرداری منطقه یک در راستای همکاری بیشتر و برنامه ریزی دقیق تر تشکیل داده ایم و تقسیم کار در مناطق و مرکز صورت گرفته است و همه همکاران به وظایف محوله در زمان برف کاملا آگاهی دارند.

وی افزود: حساسیت ما در شرایط برفی بر این است که هیچ یک از مسیرهای اصلی مسدود نشوند و تردد کاملا برقرار باشد و همه افراد بر اساس برنامه های تدوین شده عمل کنند.

عطایی ادامه داد: ۲۵ دستگاه ماشین آلات سنگین برای برف روبی در مسیرهای اصلی منطقه یک در نظر گرفته شده است که رانندگان در دو شیفت کاری به صورت شبانه روزی به بازگشایی ۷ مسیر اصلی و پس از آن به بازگشایی ۷ مسیر فرعی می پردازند و همچنین ۱۷ دستگاه خودرو در نظر گرفته شده است که پس از مرحله بازگشایی اولیه اقدام به پاکسازی مسیرهای فرعی می کنند و مجموعا ۴۲ دستگاه در منطقه یک کار خدمات و امداد رسانی در برف را انجام می دهند.

شهردار منطقه یک شهرداری رشت اضافه کرد: برای تمامی خودروهای منطقه زنجیر چرخ تهیه و سوخت به میزان لازم ذخیره سازی و همچنین رانندگان جایگزین هم در نظر گرفته شده است .

عطایی خاطرنشان کرد: غذای گرم برای تمامی نیروها و افراد خدمات رسان در برف در نظر گرفته شده است .

وی ادامه داد: همچنین از ngo و سازمان های مردم نهادی که اعلام آمادگی کرده اند نیز برای کمک در شرایط برفی بهره گرفته می شود و برنامه ریزی های اولیه در این زمینه انجام شده است.

شهردار منطقه یک تاکید کرد: مسیرهای استراتژیک در منطقه شناسایی شده است مسیرهای بیمارستان ها، پمپ بنزین ها، سی ان جی ها، مسیر ادارات خدمات رسان و فرمانداری و استانداری در اولویت بازگشایی قرار خواهد گرفت.

وی از مردم عزیز خواست که ضمن حفظ آرامش خود در شرایط برف که قطعا همچون شرایط عادی نخواهد بود با همکاری با خادمان خود در راستای کاهش مشکلات گام بردارند.

مهندس عطایی تاکید کرد: مدیریت شهری هرچقدر هم توانمند باشد و از نظر لجستیکی قوی باشد در صورتی که مردم همکاری لازم را نداشته باشند قطعا دچار مشکل می شود. خواسته بنده و همه همکاران من از مردم فهیم رشت این است که با پارک نکردن خودرو های خود در کنار خیابان در زمان بارش برف که کار برف روبی را با مشکل مواجه می کند و باعث خسارت به خودروها می شود ما را در خدمت رسانی بهینه یاری کنند.

وی متذکر شد: در زمان بارش برف مردم تا حد امکان از تردد های غیر ضروری خودداری کنند و همچنین در زمان برف روبی سقف منازل دقت لازم را داشته باشند که باعث مسدود شدن مسیر رفت آمد نشوند و برف را به روی تیرهای برق و سیم های برق پرت نکنند زیرا باعث قطع برق شده و قطعا مشکلات عدیده ای برای خود و دیگران به وجود خواهند آورد.

شهردار منطقه یک رشت خاطرنشان کرد: تیم امدادی شهرداری رشت در زمان برف آماده باش هستند و مطمئن هستم با برنامه ریزی انجام شده و همدلی که بین شهرداری و شورای شهر رشت وجود دارد با اجرای درست برنامه ها هیچگونه مشکلی را شاهد نخواهیم بود و مردم از این نعمت الهی بهره خواهند برد و روزهای خوشی در برف برای مردم رقم زده می شود.