تقدیر از عابرین پل عابر به مناسبت روز ترافیک و ایمنی

تی تی خبر : به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت در چهارمین روز از هفته حمل و نقل همایش ترویجی خیابانی به مناسبت روز ترافیک و ایمنی در محل چهارراه گلسار پل عابر پیاده روبروی  خیابان نواب با حضور دکتر رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای […]

تی تی خبر به گزارش واحد خبر روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت در چهارمین روز از هفته حمل و نقل همایش ترویجی خیابانی به مناسبت روز ترافیک و ایمنی در محل چهارراه گلسار پل عابر پیاده روبروی  خیابان نواب با حضور دکتر رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت ، موسوی روزان و فاطمه شیرزاد از اعضای شورای شهر ، هومن روائی مدیر عامل سازمان پایانه های مسافربری شهرداری ، فاطمه قدیمی رئیس روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت برگزار شد.

 

در حاشیه این مراسم دکتر رضا رسولی با اشاره به جنبه های گوناگون ایمنی اظهار داشت : یکی از مباحث با اهمیت کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ، ارائه مسیر ایمن به شهروندان  در عبور و مرور از عرض خیابان هاست ، لذا  برنامه ریزی های  دقیق  در این راستا می تواند در میزان توسعه سهم پیاده روی و افزایش تمایل شهروندان در استفاده از سیستم پیاده روی نقش بسزایی داشته باشد.

رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شهرداری رشت یادآور شد : امروز با نگاه فرهنگ سازی استفاده از پل عابر پیاده در این نقطه جمع شدیم تا به نوعی از کسانی که از پل عابر پیاده  جهت تردد از عرض خیابان استفاده می کنند تقدیر و تشکر داشته باشیم.

 

وی غیرمکانیزه بودن پل ها را یکی از مهم ترین دلایل عدم استقبال مردم در استفاده از آنها دانست و تصریح کرد : در ۴۶ پلی که در سال اول برنامه ریزی شده بود ، ۱۶ پل در فاز اول اجرا شده است و لذا با همراهی سازمان ترافیک تا پایان سال ۹۵ ، ۱۶ پل عابر پیاده دیگر در فاز دوم  افتتاح ، و مابقی در سال ۹۶ به بهره برداری خواهد رسید. 

دکتر رسولی ، از جانمایی چند پل عابر ایمن و مناسب جهت استفاده نونهالان و کودکان در آینده نزدیک خبر داد و گفت :  القاء ناامنی در استفاده از پل ها ، جانمایی ناصحیح پل ها از دیگر عوامل عدم استفاده مردم از پل های عابر پیاده است .

موسوی روزان عضو دیگر شورای اسلامی شهر رشت نیز ضمن گرامیداشت هفته حمل و نقل اظهار داشت : امروز در این مکان جمع شدیم تا در راستای فرهنگ سازی استفاده از پل های عابر پیاده از شهروندانی که از برای عبور و مرور از عرض خیابان از این پل ها استفاده می کنند قدردانی شود.

وی از بازدید اعضای شورا از پروژه در حال اجرای پایانه شرق خبرداد و گفت : با افتتاح این پروژه ضمن کم کردن بار ترافیک شهر از ورود ماشین ها به داخل شهر جلوگیری خواهد شد.  

 

عضو کمیسیون حمل و نقل و ترافیک شورای شهر غیر مکانیزه پل ها را یکی  مهم ترین دغدغه های شهروندان در عدم استفاده از آنها دانست و گفت :  با توجه به قرار دادی که یکی از پیمانکاران شهرداری بسته شده بودند بیش از ۲۰ پل در دست احداث داریم که همه مکانیزه هستند. و با توجه به  بالا بودن هزینه نصب پله برقی در پل های عابر پیاده سعی شده تا از پل های مکانیزه استفاده شود و پل های قدیمی نیز در دست با توجه به فضای موجود در آینده نزدیک مکانیزه خواهند شد.

در این مراسم به صورت نمادین با اهدای گل از تنی چند از شهروندانی که از پل عابر پیاده استفاده کردند تقدیر شد.