تفریحات هیجان انگیز برای شبگردی در استانبول

زندگی شبانه و شبگردی در استانبول، یکی از زیباترین جاذبه‌های این کلان‌شهر خیال‌انگیز است. استانبول بعنوان پایتخت فرهنگی و گردشگری ترکیه، شهری بزرگ با دنیایی از شگفتی‌ها و زیبایی‌های بی‌کران است. هر گردشگری که تجربه‌ی سفر به این شهر را دارد؛ معتقد است یک سفر چندروزه برای دیدن و درک تمام شکوه و اعجاز این شهر کفایت نمی‌کند. شهر بازارها و مساجد، شهر کافه‌ها و قهوه‌خانه‌ها، محلی برای استشمام نسیم دریا و خلسه‌ی حمام‌های ترکی. در میان این همه جاذبه و شگفتی، زندگی شبانه در استانبول، داستان دیگری است. افسون و افسانه در شب‌های استانبول، چند برابر می‌شود و هر شب از شب‌های حضور در استانبول غنیمتی ارزشمند است برای تجربه‌ی هیجان و لذت بردن از هر دقیقه‌ی یک جشن بی‌کران.

به گزارش حرف تازه ، با پایان روز و تماشای غروب خیره‌کننده‌‌ی خورشید استانبول، شهر حال و هوای دیگری به خود می‌گیرد. نسیم نوازشگر و آرامش شب از راه می‌رسد و تفاوتی ندارد که در کدام نقطه از شهر حضور دارید. در بخش آسیایی و منطقه‌ی اوسکادار هستید یا حوالی ایا صوفیه و کاخ توپکاپی و مشغول تماشای فواره‌های آبی مسجد سلطان احمد. روی پل گالاتا هستید یا در کنار موزه‌ی پرا. در میدان تکسیم و خیابان استقلال هستید یا در کافه و مراکز خرید. هر نقطه از استانبول که باشید، پس از تماشای جادو و جاذبه‌ی غروب استانبول، یک شب خاطره انگیز پیش روی شما است. در این قسمت، الی گشت مهم ترین تفریحات شبانه در استانبول را به شما معرفی می‌کند. برای ثبت خاطراتی ناب از شبگردی در استانبول، همراه ما باشید.

شبگردی در استانبول

تفریحات شبانه برای شبگردی در استانبول

  • کروز های تنگه ی بسفر

بسیاری از گردشگران، سفر با کشتی‌های کروز در طول تنگه‌ی بسفر را بهترین تفریح شبانه ی استانبول و یکی از بهترین خاطرات خود می‌دانند. تنگه‌ی بسفر کانالی آبی به طول ۳۰ کیلومتر است که نقطه‌ی اتصال دو قاره‌ی آسیا و اروپا است. این منطقه‌ی استراتژیک و تاریخی یکی از مهم‌ترین مناطق گردشگری شهر استانبول بحساب می‌آید. برای سیاحت در این کانال آبی زیبا و وسیع سه زمان در طول روز وجود دارد: صبح، عصر و شب. هم‌چنین چندین اسکله برای سوار شدن به کشتی‌های کروز در طول ساحل آن ساخته شده است که مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از: اوسکودار، کاراکوی و بشیکتاش.

برای تجربه‌ی یک سفر شبانه‌ی مسحورکننده در تنگه‌ی بسفر می‌توانید از آژانس‌ها و یا دفاتر گردشگری هتل‌ها بلیط تهیه کنید. قیمت این بلیط‌ها بسته به خدماتی که در کشتی ارائه می‌شود؛ متغیر است. پذیرایی با دسرها، نوشیدنی و قهوه، پیش‌غذا و شام در اغلب کشتی‌ها ارائه می‌شود‌. همچنین مراسم سنتی جذابی در این کروزها به اجرا در می‌آید، مانند اجرای موسیقی و آواز ترکی، رقص‌های ترکی و عربی و البته رقص زیبای سماع. با تمام این اوصاف سفر با کروزها بر آبراه بسفر زیبایی عمیق و بکرتری دارد: نوازش نسیم عطر آگین دریا، آرامش شب و نگریستن به استانبول از زاویه‌ای متفاوت و غرق شدن در آرامش نابی که عطر تاریخ و سفر در زمان و همراه شدن با داستان عاشقانه‌های بزرگ و حماسه‌ها دارد.

کروز های تنگه ی بسفر

  • شبگردی در خیابان استقلال

خیابان استقلال یکی از مناطق قدیمی شهر استانبول است که از دیرباز مورد توجه اشراف و بزرگان شهر و محل سکونت بسیاری از آنان بوده است. این خیابان حدود یک و نیم کیلومتر طول دارد و یکی از پر رفت و آمدترین مناطق استانبول است. نزدیکی این خیابان قدیمی به مناطقی مانند میدان تکسیم و تنگه‌ی بسفر و نیز اماکن تاریخی واقع در آن مانند کلیسای کاتولیک رومی، کلیسای ارتدوکس یونانی، کلیسای ارامنه و برج گالاتا؛ حال و هوای سنتی دلپذیر و خاصی به این خیابان داده است. از طرفی احداث اماکن تفریحی و اقامتی مختلف مانند رستوران‌ها، مراکز خرید و هتل‌ها در این خیابان؛ پویایی و فضایی مدرن ایجاد کرده است.

با آغاز شب، این پویایی و شور وحال؛ بیشتر به چشم می‌آید. ساکنان بومی استانبول و گردشگران از آرامش مطلوب شبانه استفاده کرده و برای بازدید از فروشگاه‌ها، رستوران گردی و رفتن به بارها؛ راهی این خیابان می‌شوند. آوای موسیقی خیابانی و فروشندگان مواد غذایی، ریتم جذاب و خوشایندی به این شبانه‌ی دلچسب می‌دهند. یکی از بهترین گزینه‌های شبگردی در استانبول این خیابان همیشه بیدار است. سیاحت در هوایی آکنده از نسیم و موسیقی و رفتن به رستوران‌ها و بارها و دیدن فروشگاه‌های جذاب این خیابان؛ شما را به فکر تکرار چندباره‌ی این گشت و گذار شبانه می‌اندازد!

شبگردی در خیابان استقلال

  • میدان تکسیم

میدان تکسیم در منطقه‌ی بی‌اوغلو و در بخش اروپایی استانبول قرار دارد. بدلیل وجود خطوط مختلف مترو و اتوبوس که از این میدان عبور می‌کنند؛ دسترسی به این میدان مشهور بسیار راحت است. همچنین بسیاری از گردشگرانی که به استانبول سفر می‌کنند در هتل‌ها و اقامت‌گاه های نزدیک این میدان ساکن می‌شوند. احداث بناهای جدید و مدرن در کنار بافت سنتی و قدیمی این منطقه، چشم‌انداز جالب توجهی به این میدان بخشیده است و بخوبی می‌توان ترکیه‌‌ی مدرن و دوران تاریخی این کشور را یکجا و کنار هم به نظاره نشست؛ مانند عبور تراموای قدیمی استانبول از کنار سازه‌ای که به نماد جمهوری معروف است. به همین دلیل است که به این میدان لقب قلب ترکیه‌ی مدرن را داده‌اند.

بسیاری از رویدادها و جشن‌های ملی ترکیه مانند جشن سالروز استقلال و جشن سال نو در این میدان برگزار می‌شود. با فرا رسیدن شب، اجتماع پرشوری از شهروندان استانبول و گردشگران در این نقطه گرد هم می‌آیند. فروشگاه‌ها و مراکز خرید بزرگ و متنوع، خرید تنقلات و نان‌های محلی از فروشندگان خیابانی، هنرنمایی نوازندگان و رقاصان، غذاهای لذیذ رستوران‌ها و فضای دلنشین بارها و کافه‌ها؛ باعث می‌شود تا پاسی از شب جمعیت در این میدان حضور داشته و گذر زمان را متوجه نشوند!

شبگردی در استانبول

  • پل گالاتا

اگر می‌خواهید لحظات بیاد ماندنی و متفاوتی را در سفر به استانبول تجربه کنید؛ پیشنهاد می‌کنیم که هنگام غروب به پل گالاتا بروید. این پل مهم و معروف یکی از بهترین نقاط برای تماشای غروب استانبول است. با فرا رسیدن شب نیز، این پل یکی از بهترین گزینه‌ها برای شبگردی در استانبول خواهد بود. پل گالاتا مناطق شمالی بخش اروپایی استانبول را به محله‌های جنوبی آن وصل می‌کند. پل گالاتا از روی خلیج شاخ طلایی (گولدن هورن) عبور می‌کند. زمانی که بر روی این پل به غروب خورشید نگاه می‌کنید؛ اروپا پیش رو و تنگه‌ی بسفر و آسیا پشت سر شما است.

رستوران‌ها و کافه‌های فراوان پرطرفداری در طبقه‌ی زیرین پل گالاتا ساخته شده‌اند. تمامی این رستوران‌ها چشم انداز زیبای دریا را ارائه می‌کنند. برای چشیدن طعم بی‌نظیر غذاهای ترکیه‌ای و مدیترانه‌ای و نوشیدن نوشیدنی‌های متفاوت؛ از این رستوران‌ها دیدن کنید. اکثر این رستوران‌ها در تمام ساعات شبانه روز پذیرای مهمانان هستند و با حضور در این بخش شهر، تجربه‌ای بیاد ماندنی از زندگی شبانه در استانبول و سبک زندگی ساکنان این شهر خواهید داشت.

شبگردی در استانبول

  • ساحل اورتاکوی

یکی از مناطق دیدنی شهر استانبول، ساحل اورتاکوی است. این محله در منطقه‌ی بشیکتاش قرار دارد و تا پاسی از شب می‌توان در بازارچه‌ی سنتی آن به گشت و گذار پرداخت و در غذاخوری‌های دلنشین آن از طعم بی‌نظیر غذاهای محلی لذت برد.

یکی از مهم‌ترین مزایای ساحل اورتاکوی، چشم انداز پل زیبای بوغاز از این نقطه است. پل بوغاز بعنوان نخستین پل ساخته شده بر روی تنگه‌ی بسفر، یکی از زیباترین پل‌های کابلی ترکیه است. این سازه‌ی تاریخی که در استانبول با نام بیرینچی کوپرو شناخته می‌شود در سال ۱۹۷۳ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و به دلیل تردد وسایل نقلیه و نورپردازی زیبایی که دارد؛ جلوه‌ی بسیار زیبایی به شب‌های این منطقه می‌دهد. با رفتن به ساحل اورتاکوی، ضمن لذت بردن از فضای آرام و خاص این منطقه، از تماشای درخشش شبانه‌ی پل بوغاز لذت برده و خاطره‌ای ناب از شبگردی در استانبول بسازید.

ساحل اورتاکوی

  • رستوران های شبانه

باشگاه‌های شبانه یکی از بهترین مکان‌ها برای تجربه‌ی یک شب بیاد ماندنی در استانبول هستند. فضای دلنشین، شاد و بزرگ این باشگاه‌ها که در آن‌ها منوهای متنوع و جذابی از غذاهای لذیذ و بهترین نوشیدنی‌ها را به شما پیشنهاد می‌کنند؛ حس خوشایند یک تجربه‌ی متفاوت و بکر را به شما القا خواهد کرد. در کلاب‌های مشهور استانبول، با اجرای زنده‌ی موسیقی توسط نوازندگان و خوانندگان مطرح و محبوب ترکیه؛ احساس رضایت و شادی شما دو چندان خواهد شد.

معروف‌ترین کلاب‌های استانبول عبارتند از آنجلیکا، رِینا، بابِل و آلکساندرا. از مراکز راهنمای گردشگری سطح شهر و هتل‌ها می توانید اطلاعات کاملی از این اماکن کسب نمایید. این نکته را در نظر بگیرید که برای رفتن به کلاب‌های مشهور استانبول، از قبل مکان خود را رزرو نمایید.

رستوران های شبانه

  • شهر بازی ها

یکی از بهترین مکان‌هایی که می‌توانید برای شبگردی در استانبول انتخاب کنید؛ شهربازی‌های مجهز و بزرگ این شهر است. اغلب این شهربازی‌ها تا ساعات پایانی شب فعالیت دارند و بخاطر محیط شاد، هیجان انگیز و امن خود؛ انتخاب بسیار خوبی برای یک تفریح خانوادگی در استانبول هستند. شهربازی‌های مدرن استانبول، تمامی استانداردهای بین‌المللی کیفی و امنیت را دارا بوده و بی هیچ دغدغه‌ای از هیجان فوق‌العاده بالای وسایل تفریحی آن‌ها مانند شاتل‌های پر سرعت، ترن هوایی، قالی پرنده، مجموعه‌های وحشت و هیجان و… لذت ببرید.

شهربازی‌های سرپوشیده‌ی متعددی در استانبول وجود دارد. بهترین شهربازی های سرپوشیده در استانبول عبارتند از: موی پارک؛ بزرگترین شهر بازی سرپوشیده در ترکیه که در مجتمع تجاری استانبول مال واقع است. شهربازی‌های زنجیره‌ای فان لب که در مجتمع‌های تجاری مانند فوروم و جواهر مال قرار دارند. شهربازی‌های زنجیره‌ای استار پارک و شهربازی بابالو. مشهورترین شهربازی های رو باز استانبول هم عبارتند از: شهربازی فِشانه، شهربازی ویا پورت، ژوراسیک لند و شهربازی بستانجی.

شهر بازی های استانبول

  • مراکز خرید

استانبول یکی از بهترین شهرهای جهان برای خرید و گشت و گذار در بازارهای سنتی و مجتمع‌های تجاری لوکس و مدرن است. در این شهر مراکز خرید فراوانی وجود دارد که گردشگران می‌توانند لحظات خوبی را در آن‌ها تجربه کنند. اوت لت  های استانبول هم بدلیل قیمت‌های بسیار مناسب خود یکی از مهم‌ترین مقاصد گردشگران در این شهر هستند. تمامی مراکز خرید استانبول امکانات تفریحی و خدماتی بسیار خوبی دارند که می‌توان از آن‌ها استفاده کرد و خرید کردن را از یاد برد!

بازارها و مراکز خرید در استانبول اکثراً تا پاسی از شب باز بوده و می‌توانید برای شبگردی در استانبول به این مجتمع‌ها رفته و از فروشگاه‌ها، رستوران‌ها، سالن‌های ورزشی و تفریحی آن‌ها دیدن نمایید.

  • تور شبانه ی غذا

یکی از هیجان‌انگیزترین گزینه‌های زندگی شبانه در استانبول، تورهای غذا است. در این شبگردی متفاوت و خوشمزه، گردشگران با رستوران‌های مختلف آشنا شده و بسیاری از غذاهای لذیذ و متفاوت را امتحان می‌کنند. از رستوران‌های سنتی و غذاهای محلی گرفته تا رستوران‌های بین‌المللی و مدرن را در تور شبانه‌ی غذا  حتما تجربه خواهید کرد و تجربیات غذایی جالبی کسب خواهید کرد. در جریان این شبگردی در استانبول، قطعا دوستان تازه‌ای خواهید یافت و در کنار غذاها انواع شربت‌ها، چای و قهوه‌ی ترکیه‌ای و سایر کشورها را خواهید چشید.

تور شبانه ی غذا در استانبول در رستوران‌های حوالی میدان تکسیم و محله‌ی بی‌اوغلو برگزار می‌شود.

شبگردی در استانبول

  • حمام های ترکی

یکی از نمادهای تاریخی و فرهنگی کشور ترکیه که شهرت جهانی دارد؛ حمام ترکی است. در استانبول توجه ویژه‌ای به ساخت این حمام‌ها شده و گردشگران استقبال بسیار خوبی از آن‌ها بعمل آورده‌اند. از آنجا که در سفر به استانبول، برنامه‌های تفریحی و سیاحتی طول روز فشرده هستند و معمولاً انرژی و هیجان بالایی نیز لازم دارند؛ پیشنهاد می‌شود در ساعات پایانی شب از حمام‌های ترکی دیدن کنید. این حمام‌ها شب‌ها نیز فعالیت می‌کنند و در دسترس گردشگران هستند.

معماری دلنشین و زیبا، فضایی آرام و آکنده از بخار معطر و بخور و البته، ماساژهای حرفه‌ای و عالی با روغن‌های معطر و درمانی؛ احساس آرامش و شادی عمیقی برای شما به ارمغان می‌آورد که وصف آن دشوار است. کافی است یکبار از حمام‌های ترکی استانبول دیدن کنید تا به یکی از اصلی‌ ترین گزینه‌ های شما برای شبگردی در استانبول تبدیل شوند!