تفاوت کیفی آذین‌بندی خیابان‌ها در رشت و سایر شهرهای کشور! + تصاویر

حرف تازه – با آغاز سال نو بسیاری از شهرهای کشور با آمادگی کامل به استقبال نوروز و مسافران و گردشگران رفتند. در شهر رشت اما برخی نواقص در عملکردها جای نقد بسیاری را ایجاد کرده است. در شهرهای مختلف طی سالهای گذشته نورآرایی و آذین بندی شهرها مطابق با متُد روز دنیا پیش رفته […]

حرف تازه – با آغاز سال نو بسیاری از شهرهای کشور با آمادگی کامل به استقبال نوروز و مسافران و گردشگران رفتند. در شهر رشت اما برخی نواقص در عملکردها جای نقد بسیاری را ایجاد کرده است.

در شهرهای مختلف طی سالهای گذشته نورآرایی و آذین بندی شهرها مطابق با متُد روز دنیا پیش رفته است اما در رشت این موضوع کمی مغفول مانده است.

در شهرهایی چون تبریز سازمان زیباسازی در ایام مختلف سال با استفاده از بروزترین متدهای طراحی نور، شهر را آذین بندی می کند. برای مثال می توان به سقف نوری حلقوی، آذین بندی نوری انتزاعی، ریسه کشی های نوری، سقف نوری ریسه ای و… شهر را آذین بندی می کنند اما در رشت این اتفاق به صورت نامناسبی به اجرا در آمد که تصاویر آن در ادامه خواهد آمد.

آذین بندی ها و المان های نوری در تبریز:

در دزفول نیز از چتر یا همان سقف نوری برای آذین بندی خیابان ها به شکلی زیبا استفاده می‌شود که نمونه آن در ادامه قابل مشاهده است.

نکته جالب تر اما چراغانی درخت های بین بلوار ها در سطح شهر رشت است. موضوعی که در شهرهای بزرگ کشور دیگر منسوخ شده و مورد استفاده قرار نمی گیرد.

قابل تامل آنکه در فضای پیاده راه بافت مرکزی نیز آذین بندی وضعیت بهتری نداشته و اوضاع به همان شکل است.

رشت ۲۰