نماینده شهر خلاق رشت در کارگاه مسکن و فضاهای عمومی برای همگان و نگاه های خلاق :

تعهد و وظیفه ما ایجاد محیطی صلح آمیز، عادلانه و دربرگیرنده در راستای توسعه فرهنگی و اقتصادی برای ذینفعان شهری است

 حرف تازه – سومین روز نشست ۱۸۰ شهر خلاق یونسکو در کراکوف لهستان با برگزاری کارگاه های مختلف از جمله کارگاه مسکن و فضاهای عمومی برای همگان و نگاه های خلاق پیگیری شد. به گزارش حرف تازه، در این کارگاه که وینیتا لاراساتی از بندانگ، هماهنگ کننده شهرهای خلاق طراحی، مسئولیت آن را بر عهده […]

 حرف تازه – سومین روز نشست ۱۸۰ شهر خلاق یونسکو در کراکوف لهستان با برگزاری کارگاه های مختلف از جمله کارگاه مسکن و فضاهای عمومی برای همگان و نگاه های خلاق پیگیری شد.

به گزارش حرف تازه، در این کارگاه که وینیتا لاراساتی از بندانگ، هماهنگ کننده شهرهای خلاق طراحی، مسئولیت آن را بر عهده داشت و در موزه مهندسی شهرداری کراکوف لهستان برگزار شد سخنرانانی از چند شهر خلاق به بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

نمایندگان شهرهای کینگستون و آمارانته، دو شهر خلاق موسیقی، مکزیکو سیتی و سنت اتین، دو شهر خلاق طراحی، ساسایاما، یکی از شهرهای خلاق هنرهای دستی و بومی و رشت و پاناماسیتی، دو شهر خلاق خوراک شناسی در این کارگاه به ارائه نمونه های موردی شهر خود پرداختند.

این بار رشت ؛ شهر شب های روشن در نشست سالیانه شهرهای خلاق جهان در لهستان

فاطمه قدیمی، مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت، یکی از سخنرانان کارگاه مسکن و فضاهای عمومی برای همگان با نگاه خلاقانه بود که در مورد فضاهای عمومی شهر رشت شامل بافت فرهنگی تاریخی مرکزی شهر رشت و فعالیت در شهر با عنوان شهر شب های روشن و بازارهای شبانه به ارائه و سخنرانی پرداخت.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت ضمن اشاره به اقدامات انجام شده در استان گیلان و مرکز آن شهر رشت در فضاهای عمومی از جمله برگزاری جشنواره ها و بازارهای هنر ، فضاهای شهری را مکانی برای تعامل بیشتر میان انسان ها و استفاده بهتر از فن آوری دانست و گفت: ارتباطات فرهنگی در این فضاها تسهیل و رونق پیدا می کند.

فاطمه قدیمی راه اندازی پروژه فروش آنلاین و شبکه ی ملی خلاق اطلاعات را نمونه های خوبی از ایده های پیشنهادی طبقه خلاق شهر رشت دانست و اظهار داشت: این عوامل تعامل اجتماعی در شهر رشت را ممکن و بهتر می کنند .

مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت افزود: شهر خلاق رشت همیشه در پی نوآوری در راستای توسعه پایدار است. ساخت طولانی ترین پیاده راه فرهنگی ، به طول حدود ۸ کیلومتر، که حدود نیمی از آن بهره برداری شده و باقی در مسیر گردشگری تاریخی و مذهبی در یکی از محلات قدیمی شر رشت دست احداث است، یکی از این نوآوری ها است.

فاطمه قدیمی با اشاره به اینکه در جهان امروز فقر شدید از بزرگترین مصائب است تصریح کرد: سعی بر آن است تا همه اقشار مردم، خاصه آنانی که دستی در خوراک ، صنایع دستی، موسیقی و طراحی دارند در این مسیر ها و بازارها جانمایی شده اند تا محصولات خود را به فروش برسانند.

مدیر برنامه های یونسکو در شهر خلاق رشت در بخش دیگری از ارائه خود به حیات شبانه در رشت پرداخت و عنوان کرد: با حمایت استانداری ، شورا و شهرداری رشت و افراد و انجمن های فعال ، این شهر خلاق ، شهر شب های روشن نامیده شده است و برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری مختلف برخی از فعالیت های انجام شده در شهر است.

قدیمی اذعان داشت: چنین تنوع فعالیت هایی با همکاری گروه های مختلف مردمی موجب تقویت تنوع فرهنگی است و به توسعه ی پایدار شهری کمک می کند.

وی در پایان گفت: تعهد و وظیفه ما ایجاد محیطی صلح آمیز، عادلانه و دربرگیرنده در راستای توسعه فرهنگی و اقتصادی برای ذینفعان شهری است که رها از ترس و خشونت باشد و سرانجام، هیچ توسعه پایداری بدون صلح و آرامش و هیچ صلح و آرامشی بدون توسعه پایدار ممکن نیست.

لازم به ذکر است در نشست سالیانه سال گذشته شبکه شهر های خلاق نماینده ای از شهر رشت حضور نیافت و این نخستین بار است که در سه بخش اثر گذار و مهم این نشست ، فرصت ارزیابی ، ارائه و مشارکت برای شهر خلاق رشت ایجاد شده است .