مخالفت کمیسیون بودجه با ایجاد موانع برای سرمایه گذاران؛

تعرفه چهار سازمان شهرداری رشت در کمیسیون بودجه بررسی شد

حرف تازه – در جلسه صبح امروز کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت تعرفه چند سازمان شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و سید امیرحسین علوی، محمد حسین واثق کارگرنیا و حجت جذب سه عضو حاضر در این جلسه بودند. تعرفه سازمان عمران و باز آفرینی با میانگین ۳۱ درصد افزایش نسبت به […]

حرف تازه – در جلسه صبح امروز کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت تعرفه چند سازمان شهرداری مورد بررسی قرار گرفت و سید امیرحسین علوی، محمد حسین واثق کارگرنیا و حجت جذب سه عضو حاضر در این جلسه بودند.

تعرفه سازمان عمران و باز آفرینی با میانگین ۳۱ درصد افزایش نسبت به سال قبل مورد موافقت کمیسیون قرار گرفت. 

گفتنی است بنا بر اظهارات چیرانی مدیر عامل سازمان عمران و بازآفرینی شهرداری رشت این تعرفه قمنجر به فشار اقتصادی به شهروندان نخواهد شد بلکه بابت خدماتی است که ضرورت خاصی برای ارائه آنها وجود ندارد و ارائه آن با تعرفه کمتر از این برای شهرداری صرفه اقتصادی نخواهند داشت.

اجاره ماشین آلات، تولید برخی محصولات و خدمات طراحی و فنی از جمله این خدمات است.

تعرفه سازمان سرمایه گذاری در ادامه مورد بررسی قرار گرفت که در آن ۵ آیتم درامدی دیده شده بود.

در بخش انعقاد قراردادها، حق کارگزاری برای پروژه های کمتر از ۲۰ میلیارد ریال، برای پروژه های ۲۰ تا ۱۰۰ میلیارد ریال، برای پروژه های ۱۰۰ تا ۱۰۰۰ میلیارد ریال و همچنین پروژه های بالای ۱۰۰۰ میلیارد ریال در نظر گرفته شده بود که اعضای کمیسیون با دریافت مبالغی تحت این عنوان از سرمایه گذار مخالفت کردند. 

در بخش دیگری از آیتم ها تهیه بسته سرمایه گذاری برای پروژه های با دسته بندی ذکر شده در بالا در نظر گرفته شده بود و در بخشی دیگر از ردیف های درامدی درصدی از آورده های سرمایه گذاری شهرداری برای سازمان در نظر گرفته شده بود.

اعضای کمیسیون با انتقاد از ایجاد موانع برای سرمایه گذاران این تعرفه ها را نیازمند بررسی بیشتر دانستند و توضیحات را قانع کننده ندانستند. کمیسیون بودجه معتقد است نباید برای سرمایه گذاران موانعی ایجاد شود.

تعرفه سازمان فاوا بر مبنای آخرین تعرفه سازمان نظام صنفی رایانه کشور ارائه خواهد شد.

تعرفه سازمان پسماند نیز در ادامه بررسی شد. واقعی سازی توزین ماشین ها مهم ترین اتفاق در تعرفه های سال جاری خواهد بود.
بیمارستان های خصوصی و مرغداری ها و کشتارگاه ها از جمله مواردی است که تعرفه افزایش یافته است اما بیمارستان های دولتی به پیشنهاد سید امیرحسین علوی مطابق سال گذشته خواهد بود.

با تعرفه سازمان پسماند هم در کمیسیون موافقت شد.

این هفتمین جلسه کمیسیون بودجه در سال جدید بود.