تشریح خدمات سامانکده آقایان و بانوان توسط مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت

حرف تازه – مجتبی شهرستانی ضمن تشریح خدمات سامانکده آقایان و بانوان، خواستار تعامل و هم افزایی هرچه بیشتر دستگاه های مربوطه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی شد. مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت طی گفتگویی با حرف تازه در خصوص فعالیت های سامانکده شهرداری رشت گفت: این سامانکده در دو بخش […]

حرف تازه – مجتبی شهرستانی ضمن تشریح خدمات سامانکده آقایان و بانوان، خواستار تعامل و هم افزایی هرچه بیشتر دستگاه های مربوطه در راستای کاهش آسیب های اجتماعی شد.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت طی گفتگویی با حرف تازه در خصوص فعالیت های سامانکده شهرداری رشت گفت: این سامانکده در دو بخش آقایان و بانوان فعالیت دارد و با توجه به میزان تقاضای کمتر بانوان، یک طبقه به بانوان بی سرپناه با راه دسترسی جداگانه اختصاص داده شده است که در صورت نیاز فضای بیشتری در نظر گرفته می شود.

وی با بیان اینکه افراد نیازمند از طریق معرفی توسط شهروندان با سامانه ۱۳۷، معرفی مسئولین و گشت های سیار شناسایی می شوند تصریح کرد: گشت های سیار شناسایی و ساماندهی متکدیان و افراد بی سرپرست به صورت شبانه روزی به فعالیت می پردازند.

شهرستانی با اشاره به خدمات ارائه شده به این افراد اظهار داشت : سلامت افراد تحت پوشش و انجام آزمایشات مربوطه از اهمیت ویژه ای برای شهرداری رشت برخوردار است و این افراد برای پایش هایی نظیر تست غربالگری و پزشکی به مراکز مربوطه معرفی می شوند.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت افزود: علاوه بر خدمات حوزه سلامت، تهیه ۳ وعده غذای گرم، پوشاک، استحمام و سایر ملزومات مورد نیاز از دیگر خدماتی است که در این سامانکده ارائه می شود.

مجتبی شهرستانی با تاکید بر ضرورت کاهش آسیب های اجتماعی خاطر نشان کرد: افراد تحت پوشش سامانکده پس از ارائه خدمات اولیه و پایش های سلامت با همکاری قوه محترم قضاییه و دادستانی محترم به آسایشگاه ها و فضاهای مناسب معرفی می شوند و در بسیاری از موارد با مبالغ تعیین شده از سوی شهرداری رشت مساله اسکان دائمی افراد پیگیری و سرپناهی برای افراد تامین می شود.

وی همچنین با اشاره به آسیب های احتمالی برای بانوان بی سرپناه تصریح کرد: تلاش کرده ایم فضای امنی را برای بانوانی که به هر دلیلی بی سرپرست و یا بی سرپناه مانده اند فراهم کنیم و علاوه بر خدمات ارائه شده نگهبان شبانه روزی برای مجموعه در نظر گرفته شده است.

مجتبی شهرستانی با اعلام اینکه ساماندهی افراد بی سرپناه محدود به اسکان و مراقبت موقتی نیست افزود: با فراهم کردن شرایطی مناسب برای بازگشت افراد به زندگی عادی می توانیم به داشتن جامعه ای سالم تر و با آسیب های اجتماعی کمتر امیدوار باشیم و فردای بهتری را برای همشهریان و هم نوعان خود رقم بزنیم.

مدیر پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری رشت ضمن تقدیر از همدلی همه مسئولین در راستای کاهش آسیب های اجتماعی اعلام کرد: تاکنون تمامی هزینه های مربوط به این سامانکده توسط شهرداری رشت تامین شده است.

مجتبی شهرستانی با اشاره به حضور طولانی مدت برخی افراد در این سامانکده در ادامه گفت: با هزینه هایی اندک و با همکاری نهادهای ذی ربط می توان نسبت به اشتغال و اسکان دائمی این افراد اقدام کرد.

وی در پایان تصریح کرد: این مهم نیازمند ورود همه دستگاه های مربوطه با تمام قوا است و جز در سایه همدلی و تعامل و هم افزایی مردم و مسئولین محقق نخواهد شد.