بررسی افزایش ردیف بودجه هزینه های جشن و پذیرایی در کمیسیون بودجه شورای رشت؛

تذکر علوی به ثابت قدم/ صابر: اولویت های شهرداری هزینه ای است

حرف تازه – صبح امروز جلسه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد. بررسی افزایش ردیف بودجه هزینه های جشن و پذیرایی تذکر سید امیرحسین علوی به ثابت قدم :  علت عدم هزینه کرد، مخصوصا در ردیف ماشین آلات عمرانی چه بوده است؟  در این جلسه رئیس کمیسیون برنامه بودجه و […]

حرف تازه – صبح امروز جلسه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت برگزار شد.

بررسی افزایش ردیف بودجه هزینه های جشن و پذیرایی

تذکر سید امیرحسین علوی به ثابت قدم :  علت عدم هزینه کرد، مخصوصا در ردیف ماشین آلات عمرانی چه بوده است؟ 

در این جلسه رئیس کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورا، با اشاره به مصوب نشدن افزایش ردیف هزینه های جشن و پذیرایی، گفت: باید ریز هزینه های این ردیف مشخص شود. نگرانی همکاران شورا در این است که این اعداد واقعی به نظر نمی رسد. 

سید امیرحسین علوی افزود: باید مشخص شود حدود یک میلیارد تومان هزینه پذیرایی در سال (که مربوط به شهرداری مرکز است)، هزینه چه چیزی می شود.

وی با بیان اینکه بحث شورا کاهش یا افزایش نیست، در تذکری اعلام کرد: شهرداری باید اعلام کند تا امروز در بحث خرید ماشین آلات حمل و نقل عمومی (اتوبوسها)، ماشین های آتش نشانی و ماشین های عمرانی چقدر هزینه کرده است؟ و علت عدم هزینه کرد، مخصوصا در ردیف ماشین آلات عمرانی چه بوده است؟ 

خدابخشی : بابت هزینه جشن و پذیرایی حدود ۴۰۰ میلیون تومان پیش بینی کرده بودیم

مدیر اعتبارات شهرداری رشت در ادامه با ارائه توضیحاتی در این خصوص گفت: بابت هزینه جشن و پذیرایی در مرکز ۴۰۰ میلیون تومان حدودا پیش بینی کرده ایم که ۴۳۶ میلیون تومان به طور تقریبی اعتبار خورده است و هزینه ای بیشتر از سقف شده است. در حال حاضر حدود ۱۵۰ میلیون تومان تعهد وجود دارد. 

خدا بخشی یکی از علت های هزینه های جشن و پذیرایی را حضور اکثر حوزه ها تا دیروقت در اداره دانست و افزود: شورا افزایش مبلغ ۵۰۰ میلیون را زیاد می دانست، در نهایت پیشنهاد جابجایی ردیف به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان از ردیف ماشین آلات را ارائه کردیم. 

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه پایان سال نزدیک است و روابط عمومی برنامه هایی را در نظر دارد ردیف ماشین آلات را پیشنهاد دادیم. البته برای ماشین آلات عمرانی مبالغی که در نظر گرفته شده، که بخش عمده ای از آن هزینه نشده است و ۳۰۰ میلیون تومان از بخش مربوط به ماشین آلات سبک پیشنهاد داده شده است.

عباس صابر  : اولویت های شهرداری هزینه ای است نه سرمایه ای / در همین برف اخیر مدیران به اندازه کافی ماشین سبک برای سرزدن به شهر نداشتند 

عباس صابر هم در واکنش به این پیشنهاد گفت: اگر بودجه این ردیف محقق شدنی بود، شهرداری ماشین آلاتی می خرید که در برف آبروریزی نشود که ظاهرا محقق شدنی است که در خواست دارید در جای دیگر استفاده کنید.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر رشت افزود : متاسفانه اولویت های شهرداری اولویت های هزینه ای است نه بحث های سرمایه ای مثل خریدن ماشین آلات.

وی گفت: نگاه شهرداری نگاه هزینه ای است. اگر در بحث ماشین آلات هزینه نشده است چه کسی باید هزینه می کرد؟ شورا باید می خرید؟؟؟ شهرداری باید انجام می داد.

صابر در خصوص جابجایی ردیف از ماشین آلات سبک به جشن و پذیرایی تصریح کرد: در همین برف اخیر مدیران به اندازه کافی ماشین سبک نداشتند. در برف وقتی می خواهید به سطح شهر سر بزنید باید ماشین آلات آماده داشته باشید ، همان را هم نداشتید. چون اولویت شهرداری اولویت هزینه ای است نه سرمایه ای.

وی در پایان گفت: شهرداری نباید اینقدر هزینه پذیرایی داشته باشد. باید بدانیم کجا این هزینه اضافه شده است. چنین هزینه ای از نظر ما منطقی نیست مگر اینکه دلایل موجهی داشته باشید و ارائه بدهید. دلایل را باید بدانیم. باید بر مبنای هزینه پیش بینی شده هزینه شود. هزینه ها باید مدیریت شوند.