عابدی محزون خبر داد:

تدوین برنامه عملیاتی ستاد ساماندهی جوانان استان + تصاویر اختصاصی

حرف تازه : دبیر شورای راهبردی ورزش و جوانان استان گیلان از تدوین برنامه عملیاتی ستاد ساماندهی جوانان استان در سال ۹۵ خبر داد. محمدرضا عابدی محزون در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه ترکیب جمعیتی کشور نزدیک به ۲۴ میلیون جوان دارد، اظهار کرد: آنچه […]

حرف تازه : دبیر شورای راهبردی ورزش و جوانان استان گیلان از تدوین برنامه عملیاتی ستاد ساماندهی جوانان استان در سال ۹۵ خبر داد.

محمدرضا عابدی محزون در سومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان که در استانداری گیلان برگزار شد، با اشاره به اینکه ترکیب جمعیتی کشور نزدیک به ۲۴ میلیون جوان دارد، اظهار کرد: آنچه بیش از هر موضوع و اقدامی قابل تأمل است، طرز تلقی جامعه و به ویژه صاحبان اندیشه و مسئولیت نسبت به پدیده جوانی است.

وی افزود:بخشی از نخبگان و مسئولان بر این باور بودند که جوانی یعنی نگرانی اجتماعی و بر همین اساس مجموعه نیازها،مطالبات و خواسته های جوانان را به عنوان بحران های جامعه تفسیر می کردند، وظیفه اصلی حکومت و حتی سازمان های متولی امور جوانان را به حل و پاسخگویی برای این بحران ها محدود می نمودند و در این مسیر از ابزارهای کنترل برای مدیریت این بحران ها استفاده می کردند.

دبیر شورای راهبردی ورزش و جوانان استان گیلان تصریح کرد: بخشی از نخبگان و دست اندرکاران، باور دیگری دارند،آنان جوانی را فرصت و سرمایه اجتماعی می پندارند و با این نگرش، نیازها و خواسته های مشروع جوانان را طبیعی می انگارند و وظیفه حکومت و دولت را به رسمیت شناختن حقوق و نیازهای طبیعی جوانان قلمداد می کنند.

عابدی ادامه داد:این افراد جوانان را راه حل مشکل می پندارند، نه مشکل و در نتیجه از خود جوانان برای پاسخگویی به نیازهای آنان مدد می جویند و هرگونه برخورد آمرانه و یا قیم مآبانه مورد قبول نیست و نقش دولت و حکومت را به مثابه نقش یک راهنما، تسهیل کننده و مشاور تعبیر می کنند.

وی خواستار شد:دستگاه های عضو در ستاد ساماندهی امور جوانان استان بر اساس شاخص های ساماندهی جوانان برنامه عملیاتی خود را شامل پروژه ها، طرح ها و اقدام ها با بودجه بندی مشخص، تدوین در جلسه بعدی شورا ارائه نمایند.

دبیر شورای راهبردی ورزش و جوانان استان گیلان با بیان اینکه در این صورت بر اساس راهبردها و شاخص های ساماندهی، برنامه استان در حوزه جوانان مشخص و قابل اندازه گیری است، گفت: آنچه مهم است این موضوعست که اقدامات و منابع قابل توجه و ارزشمندی در حوزه جوانان هم اکنون در حال اجراست، منتها تجمیع اطلاعات عملکردی دستگاه های مختلف، اطلاع رسانی مناسب و هم افزایی در این خصوص صورت نگرفته است که پیش بینی می شود با تدوین برنامه عملیاتی این امر صورت بپذیرد.

عابدی با بیان اینکه در خانواده بزرگی همچون کشور ایران همه جوانان به مثابه فرزندان،سرمایه های اصلی جامعه و نمادی از رشد، توسعه و پیشرفت به حساب می آیند، افزود: باید از همه امکانات و توانایی ها برای سربلندی و موفقیت آن ها مورد استفاده قرار گیرد و برای این امر بسیج شوند.

وی اضافه کرد:رویکرد اصلی دولت تدیبر و امید، رویکردی مبتنی بر فرصت تلقی نمودن دوره جوانی و جوانان با شعار جوان باوری و جوان یاوری است علیرغم برخی نارسایی ها و ضعف ها، آن ها به مشارکت در ساختن آینده خود دعوت شوند.

دبیر شورای راهبردی ورزش و جوانان استان گیلان تاکید کرد:مطالعات و تحقیقات نشان می دهد جوانان نسبت به آینده امیدوارند و اگر از سوی مسئولان محبت، احترام و اقدام در عمل مشاهده نمایند، نشاط و شادابی خود را بازخواهند یافت.

وی با بیان اینکه علاوه بر مجموعه شرایط داخلی و بین المللی جمهوری اسلامی اقتضا می کند که آینده جامعه را که متعلق به جوانان است با همراهی و محوریت خود آنان ترسیم نماید، گفت: بنابراین باید نیازهای جوانان را به رسمیت شناخت و برای تامین نیازها و مطالبات آن ها از هر امکانی بهره جست و ساختار متناسب با این نیازها و مطالبات را فراهم نمود تا با عزم و اراده ملی و استفاده از تجارب جهانی و عملکرد و انتظارات گذشته برنامه هایی را جهت حضور جوانان و مشارکت هر چه بیشتر آنان آماده کرد.

وی محصول اصلی تدوین برنامه عملیاتی ستاد ساماندهی را تقسیم کار استانی و مشخص شدن تکالیف نهادهای عمومی، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در این حوزه دانست و تصویب کارگروه تخصصی مشارکت جوانان و سازمان های مردم نهاد ذیل ستاد استان، پیگیری ویژه جهت تشکیل ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان ها و اختصاص ساختمانی جهت استقرار دفاتر مشترک سازمان های مردم نهاد جوانان پیشنهاد کرد و گفت:برنامه عملیاتی ستاد ساماندهی جوانان استان در سال ۹۵ تدوین می شود.

عابدی با اشاره به موضوعات و برنامه هایی که باید در برنامه ششم مورد توجه قرار گیرد، گفت: بر اساس بررسی های کارشناسی  صورت گرفته، مهم ترین چالش ها و تنگناهای موجود امور جوانان که در تهیه برنامه ششم توسعه باید مورد توجه قرار گیرد شامل ناهماهنگی بین سازمان ها و دستگاه  های هم عرض و موازی در ارائه خدمات به جوانان به دلیل ضعف در سیستم و تسهیم کار استانی در برخی از حوزه های مرتبط با امور جوانان، ناهمخوانی بین برخی از قوانین و مقررات موجود متناسب با نیازها و انتظارات جوانان و نامتعادل بودن سهم نهادهای حاکمیتی و غیرحاکمیتی در فرایند ساماندهی امور جوانان می باشد.

ایسنا

تصاویر اختصاصی حرف تازه

photo_2016-03-07_12-42-08 photo_2016-03-07_12-42-27 photo_2016-03-07_12-42-32 photo_2016-03-07_12-42-38 photo_2016-03-07_12-42-46 photo_2016-03-07_12-42-50 photo_2016-03-07_12-42-53 photo_2016-03-07_12-42-56 photo_2016-03-07_12-43-00 photo_2016-03-07_12-43-03