تداوم آلودگی هوای تهران | فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهرفردا

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، وضعیت جوی این استان پایداری و سکون جوی و تداوم آلودگی هوا و فعالیت سامانه بارشی از بعد از ظهر چهارشنبه (۱۴ دی) پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش حرف تازه به نقل از ایسنا ، با بررسی نقشه‌های هواشناسی و پیش‌یابی مدل‌های عددی، پیرو هشدار سطح نارنجی شماره ۹ وضعیت جوی استان تهران تا فردا بعد از ظهر (۱۴ دی) با پایداری و سکون نسبی جو، ماندگاری هوای سرد و وارونگی دما در بیشتر مناطق استان به‌ویژه مناطق پرتردد شهری، پرجمعیت و صنعتی آسمان صاف و غبارآلود و همراه با انباشت آلاینده‌ها و تداوم کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

از بعد از ظهر چهارشنبه (۱۴ دی) با آغاز فعالیت سامانه بارشی به‌تدریج شاهد افزایش ابرناکی، وزش باد و در اواخر وقت بارش برف و باران در بیشتر مناطق استان به‌ویژه بارش برف گاهی همراه با کولاک برف در ارتفاعات و ادامه آن تا صبح روز جمعه (۱۶ دی) خواهیم بود.

برای روز شنبه (۱۷ دی)  در ارتفاعات بارش پراکنده برف گاهی همراه با کولاک برف و در سطح استان به‌ویژه نیمه‌جنوبی وزش باد گاهی وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

دمای استان برای چهارشنبه و پنجشنبه (۱۴ و ۱۵دی)  کاهش ۲ تا ۳ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود و سپس تغییرات محسوسی در این پارامتر رخ نخواهد داد.

آسمان تهران فردا (۱۴ دی ) صاف و غبارآلود و به‌تدریج ابری و گاهی وزش باد ملایم و با حداقل دمای ۲ و حداکثر دمای ۹ درجه سانتیگراد و طی ‌پنجشنبه (۱۵ دی ) نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها بارش باران با احتمال بارش پراکنده برف با حداقل دمای صفر و حداکثر دمای ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

طی ۲۴ ساعت گذشته نیز ایستگاه فیروزکوه با کمینه دمای ۱۳- سردترین ایستگاه هواشناسی بود.