رئیس هیئت کشتی گیلان:

تخصیص تمام اعتبارات ورزشی شهرداری به دو باشگاه عادلانه نیست/ لزوم توسعه ورزش شهروندی

حرف تازه – رئیس هیئت کشتی گیلان با اشاره به حواشی پیش آمده در هفته گذشته پیرامون حمایت شورا از سپیدرود و داماش گفت: موضع شورای اسلامی شهر رشت موضع درستی بود و بر اساس مصوبه هیئت دولت و طرح جامع ورزش کشور، ورزش همگانی در حیطه اختیارات شهرداری ها است و این نهاد نباید در […]

حرف تازه – رئیس هیئت کشتی گیلان با اشاره به حواشی پیش آمده در هفته گذشته پیرامون حمایت شورا از سپیدرود و داماش گفت: موضع شورای اسلامی شهر رشت موضع درستی بود و بر اساس مصوبه هیئت دولت و طرح جامع ورزش کشور، ورزش همگانی در حیطه اختیارات شهرداری ها است و این نهاد نباید در ورزش قهرمانی ورود کند. اما این بدان معنا نیست که استعدادیابی در رشته های مختلف امری مردود به شمار رود و می تواند به صورت غیرمستقیم به پرورش قهرمانان کمک کند.

نقی هدایتی افزود: موضع من به معنای مخالفت با حمایت از سپیدرود و داماش نیست و حتی معتقدم این دو تیم باید حمایت بیشتری شوند اما اینکه اعتبارات ورزشی شهرداری رشت فقط به دو باشگاه اختصاص یابد منصفانه نیست.

وی فشار هواداران به شورا از روی سکوها را روش مناسبی ندانست و گفت: این روش نامناسب است و ممکن است باعث واکنش های منفی شود و هیچ نهادی به چنین روش هایی بها نمی دهد. به جز این دو باشگاه، باشگاه های دیگر و هیئت های ورزشی و بانوان نیز در رشت فعالیت های ورزشی گسترده ای دارند و اینکه اعتبارات ورزشی شهرداری صرفا به دو تیم باشگاهی محدود شود را عادلانه نمی دانم.

رئیس هیئت کشتی گیلان همچنین با بیان اینکه چرا ورزشی مثل کشتی در سبد حمایتی شورا و شهرداری جایگاهی ندارد گفت: بیش از ۴ سال در این هیئت بوده ام و حتی یک ریال به این هیئت کمک نشده است و تا جایی که خبر دارم هیئت های دیگر نیز از حمایت منسجم شورا بی بهره بوده اند.

نقی هدایتی شهرداری و شورا را حلقه اتصال مردم به ورزش دانست و اظهار داشت: معمولا شهرداری ها بیشتر در سطح شهر با مشکلات مردم آشنا هستند و با در دست داشتن زیرساخت ها حلقه وصل مردم و ورزش هستند و به توسعه ورزش کمک می کنند. البته باید توجه داشت که فوتبال، بسکتبال، والیبال، کشتی و سایر رشته های ورزشی با تمام هواداران خود بازهم درصد محدودی از جامعه را فرا می گیرد و ورزش شهروندی روی همه اقشار جامعه، از هر سن و جنسیت و طبقه ای تاکید دارد تا نسبت به ارتقای سلامت شهروندان اقدامات مثبتی صورت بگیرد.

رئیس هیئت کشتی استان گیلان آموزش مربیان ورزش همگانی، اطلاع رسانی گسترده مسابقات شهروندی، توسعه امکانات ورزشی عمومی در سطح شهر، شناسایی استعدادها و تامین بودجه ورزش شهروندی را از مهم ترین بحث های ورزش شهروندی دانست و تصریح کرد: شهرداری به عنوان متولی اصلی ورزش شهروندی برای جلب رضایت و نظر مساعد شهروندان، باید در بودجه خود اعتبارات بیشتری را برای تامین بودجه ورزش شهروندی اختصاص دهد و انتظار می رود برای تحقق شعار “ورزش برای همه” به شکل ویژه وارد عمل شود تا حتی کسانی که استعداد بالای ورزشی ندارند هم در ورزش مشارکت کنند و شور و نشاط اجتماعی نیز ارتقا یابد.

نقی هدایتی در ادامه گفت: همه هیئت های ورزشی می توانند در توسعه ورزش همگانی به شهرداری کمک کنند و بنده به عنوان متولی کشتی استان آمادگی خود را در این زمینه اعلام می کنم که با عقد قرارداد همکاری تعامل بیشتری بین شورا و شهرداری و هیئت های ورزشی برای تحقق اهداف شکل بگیرد. 

وی در ادامه خواستار توسعه واقعی ورزش شهروندی شد و گفت: شورای پنجم باید آغاز گر حرکتی باشد که در سال های آینده پیامد های مثبت آن نمایان شود.

نقی هدایتی در پایان گفت: افزایش سهم اعتبارات ورزش شهروندی از کل بودجه شهرداری، توسعه زیرساخت ها، کمک مالی عادلانه به هیئت های ورزشی به منظور برگزاری مسابقات و معرفی ورزش های کم هزینه و سالم با مشارکت بالای شهروندان و … از جمله پیشنهاداتی است که انتظار می رود شهرداری و شورای اسلامی شهر رشت با نگاهی به آینده و تصویب آنها گام مهمی در راستای سلامت شهروندان این دیار بردارند.