احمد رمضانپور نرگسی:

تخصص و اعتقاد به کار گروهی از جمله مهم ترین ویژگی های شهردار منتخب رشت است/ مدیریت شهری برای رفع مشکلاتی چون حقوق معوقه کارکنان و آسفالت به چند ماه زمان نیاز دارد

منتخب اول مردم رشت در شورا طی گفتگویی با حرف تازه به تشریح مهم ترین ویژگی های شهردار منتخب رشت و اولویت های مدیریت شهری پرداخت.

حرف تازه – احمد رمضانپور نرگسی طی گفتگویی با حرف تازه به تشریح مهم ترین ویژگی های شهردار منتخب رشت و اولویت های مدیریت شهری پرداخت.

منتخب اول مردم رشت در شورا با اشاره به انتخاب حسین علیقلی زاده به عنوان شهردار رشت اظهار داشت: شرایط امروز شهرداری رشت شرایطی نیست که فردی انتخاب شود و بخواهد پس از انتخاب کار در حوزه مدیریت شهری را یاد بگیرد.

رمضانپور نرگسی با بیان اینکه شهردار باید مجرب و واقف به امور شهری باشد افزود: یکی از ویژگی های شهردار منتخب رشت محیط بودن بر کارها است. شهرداری رشت به فردی نیاز دارد که صفر تا صد کار را بداند.

وی تصریح کرد: مورد دیگری که از اهمیت ویژه ای برخوردار است اعتقاد به کار جمعی است. کار گروهی منجر به موفقیت حوزه مدیریت شهری خواهد شد و تعامل با مدیران شهری و همچنین نهادهای تاثیرگذار همانند قوای سه گانه و نهادهای امنیتی و نظارتی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

احمد رمضانپور نرگسی تعهد و تخصص را از ویژگی های خاص مدیر شهری برشمرد و افزود: با توجه به جمیع مسائل به دنبال گزینه ای بودیم که به این ویژگی ها نزدیک باشد.

عضو شورای اسلامی شهر رشت اذعان داشت: در زمان انتخاب آقای جذب که پیش از آقای علیقلی زاده به عنوان شهردار انتخاب شده بودند فراخوان دادیم و آقای علیقلی زاده نیز در این فراخوان شرکت کرد و یکی از افرادی بود که ارائه برنامه خوبی داشت. 

وی با بیان اینکه حسین علیقلی زاده در مدت کوتاه حضور خود در رشت با برخی مدیران دیدار داشت و از مناطق و سازمان های مختلف بازدید کرد گفت: در آن زمان شورا به دو طیف ۶ و ۵ نفره تقسیم شده بود و هر دو طیف ایشان را شایسته می دانستند. 

رمضانپور نرگسی با اشاره به طولانی شدن پروسه انتخاب شهردار اظهار داشت: اعضای شورا تصمیم گرفتند که گزینه جدیدی پس از آقای جذب ارائه برنامه نداشته باشد و از میان گزینه های قبلی انتخاب شهردار صورت گیرد. 

منتخب اول شورا ادامه داد: بنده آقای سیروس شفقی فرماندار اسبق رشت و آستارا و فرماندار سابق کرج را به عنوان یکی از گزینه های پیشنهادی مطرح کردم اما از آنجا که در جمع اعضا، تصمیم بر عدم ورود گزینه های جدید گرفته شد با احترام به نظر اکثریت تصمیم به انتخاب از میان گزینه های قبلی گرفتیم و در نهایت آقایان ساغری و علیقلی زاده به فینال انتخاب شهردار رسیدند.

وی افزود: اعضای شورا به تخصص، قدرت تعامل و ارتباطات آقای علیقلی زاده اعتقاد دارند و امیدوارم در آینده این ارتباطات را با نهادها و NGO ها داشته باشند تا همه با همه شهر رشت را به شهر بهتر و پس از آن شهر برتر تبدیل کنیم.

احمد رمضانپور نرگسی رفع مشکلاتی نظیر حقوق معوقه کارکنان و آسفالت رشت را از جمله اولویت های کوتاه مدت حوزه مدیریت شهری دانست و گفت: شهرداری رشت از لحاظ مالی در شرایط ورشکستگی قرار دارد و با وجود منابع و ظرفیت های موجود نتوانسته ایم تا امروز به دلایل مختلف از این ظرفیت ها به نحو مطلوب استفاده و مطالبات شهرداری را وصول کنیم. بنابراین با روی کار آمدن شهردار جدید به چند ماه زمان نیاز است تا بتوانیم علاوه بر رفع این مشکلات به برنامه ریزی های دیگر نیز بپردازیم.

وی در پایان وضعیت آسفالت رشت را در شان مردم این شهر ندانست و خاطر نشان کرد: مشکلات فراوان حوزه آسفالت، نیاز به نهضت آسفالت دارد و امیدوارم در فصل بهار و تابستان بتوانیم به نحو احسن این مشکل را رفع کنیم.