تخریب های جهت دار علیه روابط عمومی شهرداری رشت

حرف تازه : فاطمه قدیمی یکی از مدیران موفق استان است که در دوران فعالیت خود در ستاد توسعه پایدار و روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت عملکرد مناسبی داشته است. ثبت شهر رشت بعنوان شهر خلاق غذا در زمان تصدی این مدیر در ستاد توسعه پایدار و و تلاش برای برندسازی شهر […]

حرف تازه : فاطمه قدیمی یکی از مدیران موفق استان است که در دوران فعالیت خود در ستاد توسعه پایدار و روابط عمومی و امور بین الملل شهرداری رشت عملکرد مناسبی داشته است. ثبت شهر رشت بعنوان شهر خلاق غذا در زمان تصدی این مدیر در ستاد توسعه پایدار و و تلاش برای برندسازی شهر رشت از سوی دیگر نقطه عطفی است که در کارنامه این مدیر ثبت شده است.
ثبت رشت به عنوان شهر خلاق خوراک شناسی در یونسکو، پیامدهای جالبی را در پی داشته است. افزایش تعداد رستوران های محلی غذاهای محلی و استقبال مسافران و جذب گردشگران خارجی نشان دهنده سیر تکاملی برندسازی رشت است.
 پیوستن شهرها به شبکه شهرهای خلاق، باعث سهیم شدن شهرها در تقویت اقتصاد خلاق و نقش آفرینی آنها در زمینه تنوع فرهنگی می شود. تبادل تجربیات، ایده ها، اقدامات مناسب برای توسعه فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی و همچنین ایجاد پیوندهای بین المللی از مواردی است که توسط نشست های شهرهای خلاق یونسکو فراهم می شود و موجب ارتقای اقتصاد و ترمیم شکاف های اقتصادی می گردد. شهرهای خلاق در این شبکه با برگزاری نشست ها راهبردهای بین‌المللی خود برای تحقق اهداف فرهنگی موردنظر را تنظیم می کنند و تجربیات و آمال خود را با یکدیگر در میان بگذارند.
با کمی اطلاعات درباره شهرهای خلاق مشخص می شود که ثبت شهر رشت بعنوان تنها شهر خلاق غذا در کشور و بعنوان یکی از دو شهر خلاق کشور فرصتی است که نباید نادیده گرفته شود شرکت در چنین نشست هایی از موارد تکمیل کننده پروسه پویایی اقتصادی مورد نظر این شبکه است و شاید تنها در شهر رشت این اتفاق عجیب روی می دهد و به شرکت در چنین نشست هایی انتقاد وارد می شود.
متاسفانه رویکرد مخالفت برانگیز بعضی از اعضای شورای شهر با شهردار رشت سبب شده تا برخی از رسانه های متمایل به آن ها هجمه های شدیدی علیه مدیر روابط عمومی شهرداری رشت را در برنامه کاری خود قرار دهند که حتی کار به هتک حرمت و توهین نیز رسیده است. روابط عمومی حتی برای کوچکترین مسائل نیز مورد نقد قرار گیرد. برای همین است که گاهی همه تعجب می کنند چرا باید بین همه این روابط عمومی ها که یا منفعل هستند و یا کلا از دیده ها پنهان هستند روابط عمومی شهرداری برای همه اقدامات مهمی که برای شهرداری انجام داده بازخواست شود.
فارغ از این موارد به نظر می رسد روابط عمومی شهرداری اگر کمی حساسیت خود را به اقدامات مهمی که انجام می دهد معطوف کند و به جای جواب دادن به افرادی که کاری جزء تخریب نمی دانند نسبت به افکار عمومی واقعی پاسخگو باشد می تواند با کم اثر کردن تخریبات صورت گرفته نسبت به فعالیت های خوبی که در سطح شهر انجام شده موفق تر عمل کند. روابط عمومی شهرداری یکی از شهرهای خلاق جهان اکنون به جایگاهی رسیده که واقعا حیف است خودش را درگیر مسائلی کند که خود هم می داند نقش چندانی در معادلات شهر ایفاء نمی کند.