رکورد تاریخی در روزگار سخت

تحقق صددرصدی بودجه ۱۴۰۰ شهرداری رشت

مجموعه شهرداری رشت موفق به ثبت یک رکورد تاریخی شد.

اختصاصی حرف تازه، مجموعه شهرداری رشت پس از سالها موفق به ثبت مجدد رکورد تحقق بودجه صددرصدی شد. این رکورد تاریخی در شهرداری رشت با تحقق کامل بودجه هزار میلیاردی این مجموعه رقم خورد.

این اتفاق در حالی رقم خورده است که بودجه ۱۴۰۰ شهرداری در دوران شورای پنجم مصوب شد و پس از آن در میانه های سال گذشته شورای ششم کار خود را آغاز کرد. همچنین تحولاتی نیز در راس مجموعه شهرداری رقم خورد که در کنار برخی عوامل دیگر منجر به عقب ماندگی از بودجه در نیمه نخست سال شده بود.

اما در ماه های پایانی سال و همزمان با آغاز به کار سید امیرحسین علوی به عنوان شهردار رشت و مجتبی ماه پسند به عنوان معاون مالی این مجموعه، سیاست های مالی و اقتصادی شهرداری تغییرات مثبتی را به خود دید و با تلاش تمامی مدیران و کارکنان شهرداری و به ویژه مدیران حوزه های مختلف مالی و اقتصادی پس از سالها بار دیگر بودجه به طور کامل محقق شد.

اهمیت ثبت رکورد تحقق بودجه صددرصدی زمانی بیشتر می شود که بدانیم این بار با وجود تمامی محدودیت ها، شهرداری بودجه ای بیش از هزار میلیارد تومان را محقق کرده است؛ آن هم در شرایطی که علاوه بر تغییر شهرداران و سرپرستان، مسائلی نظیر استیضاح نیز در مقاطعی از سال منجر به کاهش محسوس دریافتی های این مجموعه شده بود.

رضا عاشری عضو شورای شهر رشت نیز ساعتی قبل با انتشار یک استوری این موضوع را تایید کرد. پیش از این شهرداری رشت به مدت ۱۱ سال موفق به تحقق بودجه ۱۰۰ درصدی نشده بود و در پایان بسیاری از سالها دریافتی های شهرداری فاصله معناداری با بودجه پیش بینی شده داشت.

جزییات بیشتر در مطالب دیگری اطلاع رسانی خواهد شد.