نگاهی به دلایل اعتراض کاندیداها؛

تجمع کاندیداهای معترض به انتخابات شورای اسلامی شهر رشت برای چندمین بار در مقابل فرمانداری

حرف تازه – تعدادی از کاندیداهای معترض به انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت برای چندمین بار در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند. بر اساس گزارش های دریافتی نگاهی به مهم ترین محورهای اعتراض مطرح شده از سوی این کاندیداها خواهیم داشت: ادعای خرید و فروش گسترده آرا توسط برخی از کاندیداها وجود […]

حرف تازه – تعدادی از کاندیداهای معترض به انتخابات پنجمین دوره شورای اسلامی شهر رشت برای چندمین بار در مقابل فرمانداری این شهر تجمع کردند.

بر اساس گزارش های دریافتی نگاهی به مهم ترین محورهای اعتراض مطرح شده از سوی این کاندیداها خواهیم داشت:

  • ادعای خرید و فروش گسترده آرا توسط برخی از کاندیداها
  • وجود بنرهای غیرمجاز متعدد و پرشمار برخی کاندیداها در سطح شهر در ابعاد مختلف و عدم برخورد قاطع با تبلیغات محیطی غیرمجاز
  • وجود بنرهای تبلیغاتی برخی کاندیداها در اطراف صندوق های اخذ رای در روز رای گیری
  • عدم ارائه نتایج صندوق ها به صورت تفکیکی به کاندیداهای معترض از سوی فرمانداری رشت
  • عدم تطابق گزارش های نمایندگان تعدادی از کاندیداها در برخی صندوق ها با نتایج اعلام شده

گفتنی است معترضین تاکید کرده اند که در چارچوب قوانین نظام مقدس جمهوری اسلامی و با پایبندی به ارزش های انقلاب اسلامی به این نتایج معترضند و اعتراض خود را از راه قانون پیگیری خواهند کرد و خواستار ابطال ۲۰۸ صندوق رای به دلیل تخلفات گسترده هستند.

حرف تازه این ادعاها را تایید و یا تکذیب نمی کند و صرفا به ارائه گزارش های دریافتی پرداخته است. باید ببینیم تصمیم فرمانداری رشت چه خواهد بود و آیا حاضر است نتایج تفکیک شده صندوق ها را ارائه دهد و یا نسبت به طی شدن روند قانونی بازشماری آرا برای کاندیداهای معترض اقدام نماید؟ 

گزارش های تکمیلی متعاقبا منتشر خواهد شد.