تجلیل از ۱۲ اثر برگزیده ششمین سوگواره هنر عاشورایی در رشت

آیین اختتامیه ششمین سوگواره هنر عاشورایی در "تالار دکتر رحمدل مجتمع خاتم الانبیای رشت" با تجلیل از برگزیدگان این سوگواره برگزار شد.

حرف تازه – آیین اختتامیه ششمین سوگواره هنر عاشورایی در “تالار دکتر رحمدل مجتمع خاتم الانبیای رشت” با تجلیل از برگزیدگان این سوگواره برگزار شد.
در این برنامه علیرضا حسنی در سخنانی با اشاره به اهداف و برنامه های برگزاری سوگواره هنر عاشورایی گفت: این سوگواره که امسال برای ششمین سال پی در پی برگزار می شود؛ تلاشی است تا با بهره گیری از ظرفیتها و توانمندیهای هنرمندان برای به نمایش گذاشتن یکی از تاریخی ترین رویدادهای جهان اسلام یعنی واقعه ی خونین عاشورا به تصویر کشیده شود.
رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری رشت خاطر نشان کرد: ما تلاش می کنیم همانطوری که با برگزاری برنامه های مختلف در اعیاد مذهبی و ملی شادی را به مردم هدیه کنیم؛ در سوگواریهای ائمه اطهار هم همراستا با عزاداریهای مردم اما به شکل خاص و با زبان هنر و استفاده از هنرمندان متعهد وظیفه خود را انجام داده و اردات قلبی خود به حضرت سیدالشهدا را نشان دهیم.
وی برگزاری این سوگواره را یکی از برنامه های مهم هنری در سوگ حضرت سیدالشهدا و یاران با وفای آن حضرت عنوان کرد و گفت: هنرمندان نمایش شهرمان نیز با برگزاری نمایشهای مذهبی خیابانی متناسب با این ایام تلاش می کنند تا با زبان هنر مفاهیم و اهداف قیام حضرت امام حسین(ع) را به جامعه و به ویژه نسل جوان انتقال دهند.
حسنی در پایان گفت: بیش از ۷۰۰ اثر هنری در سه بخش عکس، شعر و پوستر به دبیرخانه ششمین سوگواره هنر عاشورایی رسیده بود که با نظر کارشناسان و داوران ۱۲ اثر برتر انتخاب شد و امروز از این افراد تجلیل می شود.
سپس فاطمه شیرزاد سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در سخنانی با خیرمقدم گویی به همه هنرمندان سوگوار آقا اباعبدالله الحسین(ع) و با بیان اینکه شما با آثار هنری خود نشان داده اید که عاشق اهل بیت و دوستدار امام حسین(ع) هستید، گفت: امروز که ششمین سوگواره هنر عاشورایی را پشت سر می گذاریم قطعاً باید به ادامه راه بیندیشیم.
وی ادامه داد: با همت شورا و شهرداری و سازمان فرهنگی فرصتی پیش آمده تا در این سوگواره هنرمندان شهرمان اردات قلبی خود را به ساحت مقدس حضرت ابا عبدالله نشان دهند.
شیرزاد افزود: قطعاً کارهای فاخری ارائه شده که هر یک در جای خود ارزشمند است و ما امیدواریم با حضور شما هنرمندان گرامی که سرمایه های این شهر هستید سالهای آینده برنامه های کاملتری اجرا شود مثلاً نمایش و تاتر هم به بخشهای مختلف سوگواره افزوده شود.
سخنگوی شورای اسلامی شهر رشت در پایان سخنان خود همچنین تاکید کرد: جامعه هنری ما در شرایط کنونی به حمایت و پشتیبانی مسوولان نیازمند است و من امیدوارم امسال با فعالیت مدیریت شهری و تلاش سازمان فرهنگی شهرداری رشت فرهنگسرایی که قول آن را به مردم داده بودیم تحقق پیدا کند.
گفتنی است در پایان برنامه هم از ۱۲ برگزیده ششمین سوگواره هنر عاشورایی در بخشهای عکس، شعر و پوستر تجلیل شد.
شعرخوانی آرش پورعلیزاده، رضا نیکوکار و رقیه آزادنیا، نوای عاشورایی آقای رضاپور و پخش فتوکلیپ عکس عاشورایی هم حال و هوای خاصی به این برنامه بخشید.

این مراسم روز دوشنبه همزمان با روز هفتم محرم و مصادف با بیست و ششم شهریور برگزار شد.