در گفتگو با حسین آب برین بررسی شد

تجزیه و تحلیل بازار مسکن در سال ١۴٠١

در گفتگو با حسین آب برین فعال بازار مسکن و حوزه سرمایه گذاری ملکی، به تجزیه و تحلیل بازار مسکن در سال ١۴٠١ پرداختیم.

اختصاصی حرف تازه، در گفتگو با حسین آب برین فعال بازار مسکن و حوزه سرمایه گذاری ملکی، به تجزیه و تحلیل بازار مسکن در سال ١۴٠١ پرداختیم.

حسین آب برین در گفتگو با حرف تازه اظهار داشت: نوسانات بازار مسکن یکی از مهمترین موضوعات اقتصاد کشورمان است علی الخصوص در اقتصاد همواره تحریم ایران. این بازار دارای ویژگی هایی است که دولت های پیشین از جمله دولت سیزدهم به آن علاقه نشان داده اند. از جمله این ویژگی ها حجم اشتعال زایی و ارتباط گسترده آن با سایر بخش ها است از سویی مسکن بزرگ ترین بخش از ثروت خانوارهای ایرانی را شامل می شود.

فعال بازار مسکن در ادامه تصریح کرد: این بازار بزرگ در سال ١٣٩٩ به رکود رفت، رکودی که ناشی از کاهش توان خرید متقاضیان به خاطر جهش قیمت مسکن بود و در سال ١۴٠٠ نیز این رکود به دلایلی همچون تغییر دولت در ایران، مسکن ملی و نتایج مذاکرات وین ادامه داشت.

آب برین اذعان داشت: ظن ما بر این است در سال ١۴٠١ بازار مسکن دچار رکود تورمی بشود اما در عین حال پیش بینی می شود همچنان که بازار تا پایان سال ١۴٠١ در رکود خواهد ماند تورم بیش از ٣٠ درصد را نیز تجربه نخواهد کرد و تا پایان سال مردم شاهد جهش قیمت به مانند سال های ٩٧ و ٩٨ نخواهند بود.

این فعال حوزه سرمایه گذاری ملکی در پایان گفت: توصیه ما برای خرده سرمایه گذاران ملک، سرمایه گذاری در ملک های زیر یک میلیارد تومان و برای مصرف کنندگان نداشتن استرس در انجام معاملات است چون در سال پیش رو به نظر می رسد سقوط و جهش قیمت نخواهیم داشت.