پس از 5 سال

تبرئه یاشار سلطانی در پرونده افشای املاک نجومی

«یاشار سلطانی»، روزنامه‌نگار و مدیرمسئول وب‌سایت توقیف شده «معماری‌نیوز» و برملا کننده پرونده املاک نجومی بعد از گذشت ۵ سال تبرئه شد.

به گزارش حرف تازه ، «یاشار سلطانی»، روزنامه‌نگار و مدیرمسئول وب‌سایت توقیف شده «معماری‌نیوز» و برملا کننده پرونده املاک نجومی بعد از گذشت ۵ سال تبرئه شد.

در پرونده املاک نجومی که توسط یاشار سلطانی افشاگری شد، نام بسیاری از مدیران شهرداری و برخی اعضای شورای چهارم دیده می شد.

سایت معماری نیوز به مدیر مسئولی یاشار سلطانی برای اولین بار این موضوع را رسانه‌ای کرد که شهرداری تهران به برخی از مدیران شهرداری، اعضای شورای شهر، یک نماینده مجلس، یک مقام نیروی انتظامی و چند مقام و مأمور حراست، در شمال تهران، املاکی با قیمت‌های نجومی را با ۵۰ درصد تخفیف واگذار کرده‌است و در بسیاری موارد قیمت کارشناسی املاک نیز کمتر از نرخ واقعی برآورد شده و برای پرداخت ۵۰ درصد باقی‌مانده وام‌های کلان با باز پرداخت ناچیز در نظر گرفته شده‌است. در ۶ آبان ۹۵ دادستان کل کشور از تخلف در واگذاری املاک به ۴۵ نفر از مدیران شهرداری و خارج از شهرداری که عضو تعاونی نبوده‌اند و ۱۵۰ نفر که تخفیف بالا و خارج از ضابطه گرفته‌اند و ۲۹ نفر خارج از شهرداری که آپارتمان گرفتند خبر داد.