مرتضی شریفی :

تا پایان سال ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل و نقل عمومی رشت اضافه خواهد شد

حرف تازه : صبح امروز مراسم رونمایی از ۲۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در رشت برگزار شد. در این مراسم که با حضور سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت در میدان مصلی برگزار شد؛ رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و سید رضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، فاطمه قدیمی […]

حرف تازه : صبح امروز مراسم رونمایی از ۲۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده در رشت برگزار شد.

در این مراسم که با حضور سید محمد علی ثابت قدم شهردار رشت در میدان مصلی برگزار شد؛ رضا رسولی رئیس کمیسیون حمل و نقل و ترافیک و سید رضا موسوی روزان رئیس کمیسیون فرهنگی شورا، فاطمه قدیمی حرفه مدیر واحد ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و مرتضی شریفی مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافرشهری نیز حضور داشتند.

مرتضی شریفی در ابتدای این مراسم با اشاره به پیگیری های چندین و چند ماهه مسئولین گفت: در ابتدا قرار بود در این طرح که از سوی دولت اجرایی شده است از کل تعداد ۲۵۰۰ اتوبوس در سطح کشور سهم رشت ۸ اتوبوس باشد.

وی افزود: با پیگیری های مکرر نمایندگان مجلس و اعضای شورا نهایتا تصمیم گرفته شد ۱۰۰ دستگاه اتوبوس از محل اعتبارات دولتی بدون پرداخت هزینه از سوی شهرداری رشت به شهر ما تحویل داده شود و جا دارد از زحمات مهندس کوچکی نژاد که با حضور مستقیم در دفتر معاون وزیر نقش بسیار پررنگی را ایفا کرده اند تشکر ویژه داشته باشم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافرشهری رشت همچنین با اشاره به اینکه سالها ۱۲۰ دستگاه اتوبوس رشت در پارکینگ قرار داشت تصریح کرد: متاسفانه سهم اتوبوسرانی در حمل و نقل شهری رشت بین ۴ تا ۸ درصد متغیر است و به دنبال آن هستیم با پیگیری برنامه ها و این تفاهم نامه به سهم ۵۰ درصدی خودروهای انبوه بر برسیم.

وی با اعلام اینکه اتوبوس های خط ویژه رشت هرکدام روزانه بین ۱۳۰۰ تا ۱۵۰۰ مسافر را مقصد می رسانند اظهار داشت: به زودی ۲۰ دستگاه اتوبوس دیگر به خطوط BRT اضافه خواهد شد.

شریفی در ادامه افزود: امروز ۲۰ دستگاه اتوبوس بازسازی شده به سناوگان حمل و نقل عمومی رشت اضافه شده است و تا پایان سال مجموعا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس به این شکل به شبکه اضافه خواهد شد.

وی با اعلام اینکه ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید نیز خریداری شده است خاطر نشان کرد: با توجه به ۲۰ اتوبوس فعالی که از قبل داشتیم تلاش خواهیم کرد در ۶ ماهه نخست سال ۹۶ به استاندارد ۱۸۰ دستگاه اتوبوس در رشت برسیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل بار و مسافرشهری رشت اولویت مسیر ترددی این اتوبوس ها را در مناطق کم برخوردار شهر اعلام کرد و گفت: برای اینکه مجددا ناوگان حمل و نقل عمومی رشت دچار مشکل نشود برنامه ای جهت برونسپاری در پیش داریم و متعاقبا این برنامه اعلام خواهد شد.