با اعلام رئیس جمهور؛

تا اطلاع ثانوی برگزاری مجالس عروسی و عزا ممنوع است

رئیس‌جمهور گفت: درخصوص مسکن من به عنوان رئیس‌جمهور اعتراف می‌کنم یک عقب ماندگی در دولت یازدهم داشتیم زیرا برخی طرح های مسکن عملیاتی نشد.

حرف تازه – حسن روحانی، رئیس جمهور، صبح امروز در جلسه هیئت دولت در بخشی از سخنان خود درباره ویروس کرونا تصریح کرد: ما تاکنون چند تصمیم اتخاذ کردیم و اجرای آن برای ما مهم است. یک دور در اسفند و فروردین که در موج اول کرونا بودیم، دست به دست هم دادیم و همه از دولت، مردم و نیروهای مسلح به میدان آمدیم و از موج اول عبور کردیم.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: از اردیبهشت و تا اوایل خرداد آرامشی در کشور حاکم بود و از اواخر خرداد ما شاهد موج جدیدی در برخی استان ها بودیم که در موج قبلی درگیر نبودند.

روحانی ادامه داد: به تمامی استان هایی که شرایط قرمز دارند این اختیار را دادیم که تصمیم های لازم برای ایجاد محدودیت را بگیرند و هر تصمیمی که آنها گرفته و به تهران ارائه دهند و کمیته بهداشتی و اجتماعی ما نیز آن را تایید کند، ما تصویب می‌کنیم. یعنی اختیار ایجاد محدودیت ها را به استان ‌ها سپردیم.

وی گفت: موضوع دوم در مورد نقاط پرجمعیت بود که به وزارت بهداشت این اختیار را دادیم که تصمیم بگیرد و با متخلفان برخورد کند. در شرایط کنونی برگزاری مراسم‌های پر تجمع مانند عروسی و عزا ممنوع است.

رئیس قوه مجریه افزود: تصمیم سوم در مورد ماسک بود. ما تصمیم گرفتیم در جاهای شلوغ مانند مترو، بازارچه‌ها و ادارات ماسک اجباری شود و اگر کسی به اداره مراجعه کرد و ماسک نداشت، خدمت به وی ارائه نمی‌شود.

روحانی عنوان کرد: با همکاری هم تا پایان تیر با اجرای برنامه هایی که داریم، می‌توانیم وارد مرداد و شهریور آرام شویم. امیدواریم پاییز آرامی هم باشد تا سلامتی مردم در وهله اول و معیشت و امنیت مردم در وهله دوم تامین باشد.

تا اطلاع ثانوی مجالس عروسی و عزا ممنوع است

تا اطلاع ثانوی مجالس عروسی و عزا ممنوع است

مهر