علوی مشغول گرم کردن خود برای شکست رقبا

تایید صلاحیت سید امیرحسین علوی در انتخابات مجلس رشت

تایید صلاحیت سید امیرحسین علوی در انتخابات مجلس رشت آخرین خبر انتخاباتی این دوره است که فضای انتخابات را تحت تاثیر قرار داده است.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، در آخرین تغییرات صورت گرفته در اسامی تایید شده انتخابات، تایید صلاحیت سید امیرحسین علوی در انتخابات مجلس رشت اعلام شد و حالا شاهد رقابت شهردار سابق رشت با دیگر چهره های شاخص خواهیم بود.

سید امیرحسین علوی که در سوابق خود سه دوره پیروزی در انتخابات شورای شهر رشت در ادوار چهارم، پنجم و ششم، دو سال ریاست شورا و شهرداری رشت را دارد اکنون به دنبال حضور در بهارستان به عنوان یکی از سه نماینده رشت و خمام و تکیه بر صندلی سبز مجلس است.

علوی با سابقه ارتباط کاری نزدیک با جوانان هر دو طیف اصلاح طلب و اصولگرا، یکی از شاخص ترین و مدعی ترین چهره های نسبتا جوان منتسب به جریان اصولگرایی حاضر در انتخابات است و حضور او تمامی معادلات انتخاباتی را تغییر خواهد داد.

در این دوره از انتخابات علاوه بر علوی، چهره های شاخصی چون نوبخت، دلخوش، مهمان پرست، کوچکی نژاد، آقازاده، احمدی سنگری، فلاح، کاظمی پور، حسنی جوریابی، واحدی واعظ، فاطمه شیرزاد و مصطفی بلورچی نیز حضور دارند.

علاوه بر اسامی یاد شده چهره های متعدد دیگری نیز حضور دارند که باید دید در نهایت کدام سه نفر به عنوان نماینده رشت راهی مجلس خواهند شد.

جالب آن که علوی در زمان مسئولیتش به عنوان شهردار رشت با توجه به ناهمسو بودن با برخی افراد دارای نفوذ استیضاح و برکنار شد که این برکناری حواشی بسیاری به دنبال داشت. او پس از پیگیری حقوقی به جایگاه شهرداری رشت بازگشت و بار دیگر در فاصله ای کوتاه مجبور به ترک صندلی شهرداری رشت شد.

حالا در انتخابات مجلس نیز در ابتدا صلاحیت علوی احراز نشد. مدتی بعد صلاحیتش احراز شد و بار دیگر صلاحیتش احراز نشد و در نهایت تایید صلاحیت شد!  قطعا یک فرد درمدتی کوتاه صلاحیتش نوسان نخواهد کرد و این تصمیمات سینوسی حاصل ترس برخی چهره های دارای نفوذ و کارشکنی آنها بوده است.

به هر شکل امروز او خود را برای رقابت با دیگر چهره های انتخابات مجلس از حوزه انتخابیه رشت و خمام گرم می کند و حضور او در زمین بازی، جریان بازی را به کل تغییر خواهد داد. باید دید سرنوشت همان چهره های دارای نفوذ با حضور علوی در این دوره از انتخابات چه خواهد شد و آیا دست نفوذشان برای زیاده خواهی ها قطع خواهد شد یا خیر؟

شایان ذکر است علاوه بر خبر تایید صلاحیت علوی، مهدی کرمی در تالش، فاضل فاضل نیا در فومن و شفت و حمید خوش سیرت در لاهیجان و سیاهکل تاییدصلاحیت شدند و صلاحیت حسن کربلایی در حوزه انتخابیه رشت و خمام احراز نشد.