در کمیسیون بهداشت مطرح شد؛

تاکید کریمی کرنق بر نوسازی ماشین آلات شهرداری رشت | انتقادات عباس نژاد از مدیریت منطقه ۵

هشتاد و چهارمین جلسه کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز به ریاست حسن کریمی کرنق و با حضور مجید عزیزی، مسعود عباس نژاد و سید حسین رضویان دیگر اعضای کمیسیون و همچنین معاونین خدمات شهری مناطق پنجگانه شهرداری رشت در ساختمان شورا برگزار شد.

به گزارش حرف تازه: در ابتدای جلسه رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری شورا، حادثه کرمان را به شدت محکوم کرد و به خانواده های شهدای این حادثه تروریستی تسلیت گفت.

تاکید کریمی کرنق بر نوسازی ماشین آلات شهرداری رشت

حسن کریمی کرنق همچنین ضمن قدردانی از زحمات معاونین خدمات شهری مناطق پنجگانه، تصریح کرد: در کوچه ها و معابری که نیاز به لکه گیری آسفالت دارند این کار در اسرع وقت انجام شود. همچنین در نقاطی که پس از عملیات آسفالت، منهول ها به شکل چاله باقی مانده اند سریعا اقدامات لازم انجام شود.

رئیس کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری به انباشت زباله ها در معابر مختلف اشاره کرد و گفت: به دلیل افزایش واحدهای مسکونی در کوچه های مختلف، زباله های بیشتری نسبت به سالیان گذشته انباشته می شود و باید سطل های زباله در سطح محلات افزایش یابد.

حسن کریمی کرنق با اشاره به فرسودگی ماشین آلات و تجهیزات لجستیک شهرداری رشت، اظهار داشت: شهرداری در حوزه ماشین آلات و ناوگان حمل و نقل عمومی وضعیت خوبی ندارد. پیشنهاد می دهم نوسازی ماشین آلات و ناوگان حمل و نقل عمومی از سال آینده همانند یک پروژه در نظر گرفته شود و نوسازی صورت بگیرد.

مجید عزیزی: لزوم در نظر گرفتن برنامه زمان بندی برای نوسازی تجهیزات لجستیک و ماشین آلات

مجید عزیزی دیگر عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری نیز حادثه کرمان را حاصل کینه دشمن از نظام و نشانه ماهیت غیرانسانی دشمنان دانست.

 

وی در ادامه خاطر نشان کرد: برای نوسازی و ارتقای تجهیزات لجستیک باید برنامه زمان بندی شده در نظر گرفته شود تا تجهیزات مورد نیاز در اختیار مناطق قرار گیرد. در حال حاضر شهرداری درگیر چندین پروژه عمرانی است و با توجه به محدودیت بودجه، باید برنامه زمان بندی در موضوعات مختلف دیده شود تا نتیجه مطلوبی حاصل شود.

 

این عضو کمیسیون بهداشت، محیط زیست و خدمات شهری همچنین در پایان خواستار اقدام شهردار رشت در یک برنامه پنج ساله برای ارتقا و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی و ماشین آلات شهرداری رشت شد و تأکید کرد: این موضوع باید در بودجه دیده شود تا در سالهای آینده نیز دنبال شود.

 

مجید عزیزی در خصوص سطل زباله و کمبود آن اظهار داشت: باید به سمتی برویم که نیاز به سطل زباله بیشتر در خیابان ها نباشد. باید فرهنگ سازی شود و زباله ها در ساعات نزدیک به ساعات جمع آوری زباله بیرون از منزل قرار داده شود.

 

انتقادات عباس نژاد از مدیریت منطقه ۵

مسعود عباس نژاد دیگر عضو کمیسیون نیز با انتقاد از وضعیت منطقه پنج شهرداری رشت، بیان داشت: منطقه پنج رها شده است و برای شهردار منطقه، بودجه این منطقه اهمیتی ندارد. تمام مناطق به دنبال رایزنی برای بودجه ۱۴۰۳ هستند اما مدیر این منطقه نسبت به بودجه سال آینده بی تفاوت است.

 

عباس نژاد با ابراز تاسف از وضع موجود در این منطقه، خاطر نشان کرد: ارباب رجوع در امور اداری منطقه پنج سردرگم می شوند و گاهی برای پیدا کردن پرونده هایشان نیز به مشکل برمیخورند. وضعیت آشفته ای بر این منطقه حاکم است. حتی سرویس بهداشتی نیز در این منطقه ساخته نمی شود. شورا بودجه ای در نظر میگیرد و چهار منطقه کارشان را انجام می دهند اما منطقه ۵ به کلی رها شده است. باید فکری به حال این منطقه بکنیم.

 

مسعود عباس نژاد با اشاره به وجود سازمان آرامستان در ورودی شهر رشت پیشنهاد راه اندازی مسجد در این سازمان را مطرح کرد و گفت: این موارد از اولیه ترین موضوعات است. با راه اندازی مسجد، مردم می توانند مراسمشان را در همانجا برگزار کنند و مسافرین می توانند نمازشان را بخوانند.

لایحه کمک مالی به یک شهروند مددجوی بهزیستی جهت تامین هزینه های درمان

 

اعضای کمیسیون با مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک مالی موافقت کردند.

 

لایحه کمک مالی به یک شهروند مددجوی بهزیستی جهت پرداخت عوارض

 

اعضای کمیسیون با مبلغ ۱۰ میلیون تومان کمک مالی موافقت کردند.

 

ارائه گزارش معاونین خدمات شهری مناطق پنجگانه شهرداری رشت در خصوص اقدامات نوروزی

 

پیمان ذاتی معاون خدمات شهری منطقه یک شهرداری رشت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای تعمیر و نگهداری ماشین آلات منطقه یک، در خصوص اقدامات نوروزی نیز از راه اندازی یک پارک جدید تا پایان سال خبر داد و عنوان کرد: نورپردازی، رنگ آمیزی، زیباسازی دیوارها، احداث تونل سبز، کاشت نهال و گل و نصب المان های نوروزی از جمله اقدامات پیش از سال نو خواهد بود.

 

مجید رضایی معاون خدمات شهری منطقه دو شهرداری رشت در خصوص اقدامات نوروزی این منطقه، به نورپردازی فضاهای مکث پشت دانای علی و اطراف حرم خواهر امام(س) و دیگر معابر اشاره کرد و افزود: بخش عمده ای از اقدامات، مشابه منطقه یک است و در خصوص ماشین آلات نیز در صورت بارش برف مشکل خاصی نخواهیم داشت.

 

عباس باقری معاون خدمات شهری منطقه سه شهرداری رشت ضمن اشاره به اقدامات صورت گرفته در خصوص ماشین آلات این منطقه، به تشریح اقدامات نوروزی منطقه سه پرداخت و گفت: رنگ آمیزی جداول و پارک ها، دیوارگذاری پارک ملت، اورهال کمپین های نوروزی، نورپردازی خیابان شهدا و خیابان فلسطین، احداث و نورپردازی فضای سبز محدوده لب آب از جمله اقدامات این منطقه برای سال نو خواهد بود.

 

مریم فهمیده معاون خدمات شهری منطقه چهار شهرداری رشت ضمن تشریح اقدامات نوروزی این منطقه، اظهار داشت: رنگ آمیزی، کاشت گل و نهال، نورپردازی در پارک عینک و پلهای چمارسرا و یخسازی و رازی، پاکسازی ویژه محلات و المان های نوروزی از جمله اقدامات منطقه خواهد بود.

 

ابوالفضل دوستدار معاون خدمات شهری منطقه پنج شهرداری رشت نیز بیان داشت: در خصوص اقدامات نوروزی، یک پارک پیش از سال نو بهره برداری خواهد شد. درختکاری، خرید و کاشت گل و گیاه، برق رسانی و نورپردازی پارکها و رنگ آمیزی جداول از دیگر اقدامات نوروزی خواهد بود.