لایحه بودجه پیشنهادی سازمان های آتش نشانی و آرامستان ها تصویب شد؛

تاکید مجدد شیرزاد بر پرداخت حقوق معوقه آتش نشانان و رفع مشکل بیمه آنان

تی تی خبر (حرف تازه) : هشتاد و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت همزمان با یکصد و پانزدهمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورا برگزار شد. فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری، امیرحسین علوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه، اسماعیل حاجی پور، عباس […]

تی تی خبر (حرف تازه) : هشتاد و هشتمین جلسه کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر رشت همزمان با یکصد و پانزدهمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورا برگزار شد.

فاطمه شیرزاد رییس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری، امیرحسین علوی رییس کمیسیون برنامه و بودجه، اسماعیل حاجی پور، عباس صابر و سید رضا موسوی روزان از اعضای شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه حضور داشتند. احمدرضا حق بین مدیر برنامه و بودجه شهرداری رشت، محمدتقی نظری معاون مالی اقتصادی شهرداری رشت، بابک رمضانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت و محمدرضا مهاجر مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری رشت از دیگر حاضرین در این جلسه بودند.

فاطمه شیرزاد در ابتدای این جلسه فرارسیدن ایام شعبانیه، میلاد با سعادت امام حسین (ع) ، روز پاسدار و روز جانباز ، ولادت با سعادت امام سجاد (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) را پیشاپیش تبریک و شادباش گفت و بررسی لایحه بودجه سازمان آتش نشانی شهرداری رشت و سازمان آرامستان ها در دستور کار قرار داد.

رییس کمیسیون بهداشت محیط زیست و خدمات شهری به موضوع کسر حقوق ماهیانه پرسنل آتش نشانی و عدم تمدید دفترچه های بیمه تامین اجتماعی اشاره کرد و خطاب به مدیر عامل سازمان آتش نشانی درخواست کرد: حقوق و بیمه پرسنل آتش نشانی به تعویق افتاده است به این مهم جامه عمل بپوشانید و در اسرع وقت نسبت به پرداخت حقوق پرسنل اقدام کنید.

بررسی لایحه بودجه سازمان آتش نشانی شهرداری رشت در دستور کار جلسه قرار گرفت

کمیسیون-بهداشت-شورا-۷-۷۴۷x498بابک رمضانی مدیر عامل سازمان آتش نشانی شهرداری رشت با بیان اینکه پیش بینی در آمدزایی ۵ میلیارد و یکصد میلیون تومانی سازمان را در سال ۹۵ داشته ایم که نسبت به سالهای گذشته رشد چشمگیری داشته است گفت : از مجموع حدود ۲۸ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان بودجه پیشنهادی این سازمان حدود ۲۱ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان حقوق و دستمزد کارکنان خواهد بود و بخش عمده ای از رقم باقیمانده به هزینه های جاری از قبیل تعمیر ماشین آلات و ارتقای برخی تجهیزات سازمان اختصاص می یابد.

وی با اشاره به اینکه به زودی سه ایستگاه جدید به ایستگاه های آتش نشانی رشت اضافه خواهد شد افزود: ۹۷ نفر به پرسنل آتش نشانی افزوده می شوند و مجموع نیروهای این سازمان حدودا ۳۷۰ نفر خواهد شد و باز هم با توجه به استانداردهای جهانی با کمبود تعداد ایستگاه ها و نیروی انسانی مواجه هستیم.

کمیسیون-بهداشت-شورا-۱۳-۷۴۷x498عباس صابر با تاکید بر اینکه می توانیم آنچه در شرح وظایف شهرداری ها در خصوص ایمنی ساختمان ها آمده است را در زمان معامله ساختمان مجددا لحاظ کنیم؛ به روز شدن ایمنی ساختمان ها در زمان خرید و فروش و برداشتن بخشی از  بار مالی از دوش سازمان آتش نشانی را از مزایای این کار دانست و تصریح کرد : آنچه سازمان آتش نشانی را سرپا نگه می دارد افزایش کدهای درآمدی جدید برای این سازمان است. آتش نشانی به نسبت رشد درآمد شهرداری مرکز و برخی سازمان های دیگر رشد چندانی نداشته است و شاید عقب تر هم باشد.

سید رضا موسوی روزان با بیان اینکه بنده اعتقاد دارم سازمان های شهرداری باید بتوانند در بحث هزینه های جاری و حقوق پرسنلی روی پای خودشان بایستند اظهار داشت : چنانچه احداث ساختمان های جدید و ارتقای تجهیزات و هزینه های کلان مطرح شود شهرداری مرکز باید حمایت کند. سازمان ها باید پاسخگوی کارهای روزمره خودشان باشند و روی پای خود بایستند تا شهرداری رشت بتواند خدمت رسانی بهتری به مردم انجام دهد.

کمیسیون-بهداشت-شورا-۱۵-۷۴۷x498محمدتقی نظری معاون مالی اقتصادی شهرداری رشت پیشنهاد عباس صابر را گامی بزرگ ارزیابی کرد و گفت: نمی توانیم بار مضاعف به عوارضی شهر بیاوریم و مورد اعتراض شهروند قرار بگیریم اما بالغ بر ۱۵ سال است املاک حاشیه شهر شناسایی نشده اند و با ممیزی کردن، این املاک در راستای وصول قرار می گیرند. با این کار تعداد زیادی ملک شامل کد نوسازی می شوند.

امیرحسین علوی هم درامدزایی از مکان های فیزیکی مناسبی که در اختیار آتش نشانی است را پیشنهاد داد و تصریح کرد : باید تفاهم نامه های خوبی با برنامه ریزی ها و هماهنگی های لازم به امضا برسد تا بتوان از این فضاهای فیزیکی از راه هایی مثل تبلیغات و یا ایجاد مغازه درآمدزایی داشت. با شرایطی که امروز در سازمان ها وجود دارد مدیران می توانند تحرکات بیشتری داشته باشند و برای سازمان خود منابع درآمدی پایدار جدیدی ایجاد کنند و به کمک آن بخشی از حقوق نیروهای آتش نشانی و یا تجهیزات را تامین کنند.

فاطمه-شیرزاد-۳-۷۴۷x498فاطمه شیرزاد بار دیگر با تاکید بر پرداخت حقوق فروردین ماه آتش نشانان و بیان اینکه خواستار پرداخت حقوق معوقه آتش نشانان هستیم گفت: بودجه پیشنهادی سازمان آتش نشانی شهرداری رشت به مبلغ ۲۸ میلیارد و ۳۵۲ میلیون تومان به تصویب رسید. شناسنامه دار شدن ساختمان ها مورد بررسی قرار بگیرد.

در ادامه این جلسه بررسی لایحه بودجه سازمان آرامستان ها در دستور کار قرار گرفت

کل بودجه پیشنهادی سازمان آرامستان ها ۶ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان پیشنهاد شده است که نسبت به سال گذشته ۱۵ درصد افزایش داشته است.

محمدرضا مهاجر مدیر عامل سازمان آرامستان های شهرداری رشت با بیان اینکه بخش عمده ای از درآمد این سازمان از زمین های وقفی به دست می آید گفت: با توجه به استفتاء از دفتر مقام معظم رهبری پرداخت کمک هزینه از سوی این سازمان به سایر سازمان ها حرام است و در خصوص این مبلغ باید صحبت شود و راه حل دیگری پیشنهاد شود.

کمیسیون-بهداشت-شورا-۳-۱-۷۴۷x498اسماعیل حاجی پور با تاکید بر رعایت مسائل شرعی مربوط به بودجه گفت: امروز نکات مهمی به ما گوشزد می شود. انتقال بودجه از سازمان آرامستان ها به سایر سازمان ها مشکل شرعی دارد.

امیرحسین علوی پیشنهاد داد : سازمان آرامستان ها می تواند با توجه موقعیت مناسبی که در ورودی شهر دارد  به ایجاد غرفه های تجاری رفاهی کم هزینه اقدام نماید و نمازخانه و غرفه های صنایع دستی و مواد غذایی در نظر بگیرد و درامدزایی مناسبی هم از این طریق داشته باشد.

در پایان کل بودجه پیشنهادی به همان مبلغ ۶ میلیارد و ۷۲۵ میلیون تومان پیشنهاد شده تصویب شد و در راستای ایجاد درامدهای پایدار و با توجه به مباحث مطروحه، تغییراتی جزیی در بخشی از بودجه اعمال خواهد شد.

اختصاصی تی تی خبر ، تصاویر از گیل نگاه