چهارمین نشست اتاق شکوفایی رشت برگزار شد؛

تاکید فرهیختگان رشت بر پرهیز از نگاه سیاسی و جناحی در اتاق شکوفایی

حرف تازه – چهارمین نشست اتاق شکوفایی شهر رشت صبح پنجشنبه با حضور جمعی از فرهیختگان و مدیران شهری در تالار گفتگوی شهرداری رشت برگزار شد. چهارمین نشست اتاق شکوفایی شهر رشت صبح امروز با حضور مرتضی شگفت شهردار اسبق رشت و رئیس اتاق شکوفایی، فرشته انسان دوست نائب رئیس اتاق شکوفایی و اعضای اتاق […]

حرف تازه – چهارمین نشست اتاق شکوفایی شهر رشت صبح پنجشنبه با حضور جمعی از فرهیختگان و مدیران شهری در تالار گفتگوی شهرداری رشت برگزار شد.

چهارمین نشست اتاق شکوفایی شهر رشت صبح امروز با حضور مرتضی شگفت شهردار اسبق رشت و رئیس اتاق شکوفایی، فرشته انسان دوست نائب رئیس اتاق شکوفایی و اعضای اتاق شکوفایی در تالار گفتگوی شهرداری رشت برگزار شد.

اتاق شکوفایی با رفتن شهردار و اعضای شورا از بین نمی رود و وابسته به افراد خاص نیست

مرتضی شگفت،رئیس اتاق شکوفایی شهری رشت از دکتر نصرتی،شهردار رشت برای صدور پیام تبریک به اتاق شکوفایی قدردانی کرد و افزود: اتاق شکوفایی شهری رشت نیز با صدور نامه ای به دکتر نصرتی از زحمات و تلاش ایشان برای راه اندازی این اتاق قدردانی کرده است.

 

مهندس شگفت تصریح کرد: واژه اتاق شکوفایی بهتر از اتاق فکر است و می خواهیم جلسات کارگروه های اتاق شکوفایی در شهرداری برگزار شود چون شهرداری را متعلق به مردم می دانیم.

رئیس اتاق شکوفایی شهری رشت تاکید کرد: اتاق شکوفایی به دور از هرگونه دیدگاه سیاسی و در جهت عمران و آبادانی شهر رشت تلاش می کند.

 

وی با اشاره به اینکه لایحه های شهرداری پس از ارجاع به شورای شهر در کمیسیون های مرتبط شورا بررسی می شود ابراز داشت: از این رو در اتاق شکوفایی تلاش می کنیم با کمیسیون های شورا هماهنگ شویم و خود را به آنها نزدیک کنیم.

 

مهندس شگفت اتاق شکوفایی شهری رشت را یک نهاد مردمی عنوان کرد و گفت: این اتاق با رفتن شهردار و اعضای شورا از بین نمی رود و وابسته به افراد خاص نیست.

 

وی خاطرنشان کرد: باید در راستای تقویت اتاق شکوفایی گام برداریم تا این اتاق همیشه ماندگار بماند و هرکس به شورا و شهرداری ورود کند بداند که می تواند از توانایی اعضای اتاق شکوفایی استفاده کند.

رئیس اتاق شکوفایی شهری رشت اذعان داشت: همه اعضای اتاق شکوفایی را فرهیختگان شهر رشت می دانیم و به فعالیت و جناح سیاسی افراد نگاه نمی کنیم.

وی تدوین آیین نامه داخلی برای اتاق شکوفایی را ضروری دانست و گفت: با مشارکت یکدیگر در کارگروه های اتاق شکوفایی می توانیم آیین نامه ای تدوین کنیم.

 

پیشنهاد هماهنگی اتاق شکوفایی با کمیسیون های شورا

سروش اکبرزاده،عضو اسبق شورای شهر رشت و عضو کارگروه شهرسازی و معماری اتاق شکوفایی نیز در این نشست اظهار کرد: پیشنهاد می کنم کارگروه های اتاق شکوفایی با کمیسیون های شورا هماهنگ شود.

تاکید بر پرهیز از نگاه سیاسی در اتاق شکوفایی

دکتر ژاله حساس خواه، مدیرکل اسناد و کتابخانه های ملی گیلان و عضو کارگروه شهرسازی و معماری نیز در این جلسه اظهار کرد: نباید نگاه سیاسی بر اتاق شکوفایی حاکم شود و همه به دور از تفکرات سیاسی در این اتاق گرد هم آمده ایم.

 

در ادامه جلسه کارگروه های شش گانه اتاق شکوفایی با یکدیگر به مشورت و تبادل نظر پرداختند.

 

گفتنی است در این جلسه محمد حسن عاقل منش، اسماعیل حاجی پور و محمد حسن علیپور از اعضای شورای اسلامی شهر رشت، مهرشاد پورفخریان عضو اسبق شورای اسلامی شهر رشت، متین عاشوری مدیر نوسازی و تحول اداری، رضا ویسی رئیس اداره مطالعات و پژوهش شهرداری رشت، مرتضی عاطفی مدیر شهرداری منطقه دو، شهرام پیربازاریان سرپرست معاونت معماری و شهرسازی و جمعی دیگر از مدیران شهری رشت و فرهیختگان حضور داشتند.