در جلسه کمیسیون بودجه شورای رشت مطرح شد؛

تاکید علوی و شیرزاد بر امنیت پارک کودک

تی تی خبر (حرف تازه) : در آخرین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت بر پرداخت به موقع غرامتهای املاک واگذار شده به شهرداری و حمایت از سرمایه گذار در چارچوب قانون تاکید شد. امیر حسین علوی در صد و نوزدهمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت با تبریک هفته روابط عمومی و […]

تی تی خبر (حرف تازه) : در آخرین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت بر پرداخت به موقع غرامتهای املاک واگذار شده به شهرداری و حمایت از سرمایه گذار در چارچوب قانون تاکید شد.

امیر حسین علوی در صد و نوزدهمین جلسه کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت با تبریک هفته روابط عمومی و ارتباطات به همه فعالان این عرصه و روز جوان به تمام جوانان شهر رشت اظهار داشت : میلاد امام عصر صاحب زمان (عج) را پیشاپیش به همه منتظران آن حضرت تبریک و شاد باش می گویم.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت با تاکید بر این امر که عدم پرداخت غرامت در زمان خود امروز شهرداری و شورا را بسیار متضرر می کند؛ گفت: پرونده این زمین مربوط به سال ۷۱ است

فاطمه شیرزاد نیز در این باره گفت: عدم پرداخت غرامت به صاحبان املاک در زمان بازگشایی مسیر و یا انجام پروژه امروز هزینه ها را بسیار افزایش داده است .

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی رشت افزود: برخی از شهروندان ما معترض هستند که برخی از فضاهای شهری لچکی های خاصی هستند که در طرح تفضیلی جدید فضای سبز در نظر گرفته شده اند اما مالک پروانه زمین را اخذ کرده است ؛و باید بررسی شود که چگونه با این گونه زمین ها برخورد می شود.

وی تصریح کرد: آماری از اینگونه زمینها  اعلام شود  تا در ادامه کار با مشکل در انجام پروژه ها و برنامه ها مواجه نشویم

در ادامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شهرداری رشت با تاکید بر اینکه در مورد پارک کودک تاکنون بسیار تذکر داده شده است افزود: ما نیز قبل از اینکه صدایی از کسی شنیده شود اعلام کرده بودیم این پارک به دلیل ورود مستقیم و راحت کودکان به خیابان برای آنها خطرناک است.

علوی در ادامه با اشاره به اینکه مردم برای ایجاد امنیت در این پارک تقاضا دارند ،گفت: این پارک مورد استقبال شهروندان واقع شده است و اگر ساعت یک بامداد هم مراجعه کنید می بینید که در پارک جمعیت قابل ملاحظه ای حضور دارند.

شیرزاد نیز بر تامین ایمنی پارک تاکید کرد و گفت: ایجاد این پارک فضای زیبایی را در منطقه ایجاد کرده است.

محمد پور ناصرانی شهردار منطقه یک رشت افزود: امنیت این پارک تامین می شود و جداره پیاده راه به سمت خیابان را می بندیم و اجازه تردد مستقیم داده نمی شود  تا حادثه ای رخ ندهد و سرویس بهداشتی برای پارک نیز در پروسه زمانی بعد از افتتاح اجرا می شود.

در ادامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت با اشاره به قرارداد منعقد شده با سرمایه گذاری که مزایده پارک آبی را برنده شد افزود: در مورد سیر روند آن در شهرداری منطقه توصیحاتی ارائه شود .

پور ناصرانی در این باره افزود: بعد از اینکه قرارداد منعقد شد نماینده شریک به منطقه مراجعه کرد قرار شد که شهرداری زمین را  تحویل شریک دهد و زمین به عنوان آورده شهرداری محسوب شد.

شهردار منطقه یک رشت تاکید کرد: در ابتدای امر کارشناس رسمی دادگستری بررسی های زمین را انجام داد طبق اسناد زمین ۲۳ هزار متر مربع بود بعد از بررسی مشخص شد به واسطه عقب نشینی طرح تفضیلی ۵ هزار متر مربع از زمین کسر می شود.

وی گفت: این امر را به حوزه شهر سازی سپردیم که مهندس نوروزی طی نامه ای مقدار عقب نشینی را تایید کردند و شریک ما بعد از اینکه متوجه این امر شد ابتدای امر ایشان گفت در اسناد ۲۳ هزار متر قرار داد بستم اما از آنجا که در قرارداد یکسری موضوعاتی مطرح شده بود که این مباحث امده بود و در انتها مورد توافق گرفت

در ادامه رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت در مورد این پروژه تاکید کرد:ماده ۵۹ برای بررسی وضعیت قدیم و جدید است اینکه گفته می شود تمام زمین های فاقد کاربری برای آنها ماده ۵۹ اعمال نمی شود باید بررسی شود و از شورا سوال شود و باید شفاف سازی شود

علوی گفت: تفسیر به رای حق هیچکس در انجام کارها نیست و سعی می شود درست ترین کار ممکن انجام شود در این کار از آنجایی که جنس کار از نوع سرمایه گذاری است  سعی می شود با دید باز نگاه شود .

وی با بیان اینکه بر اینکه به این پرونده ماده ۵۹ تعلق می گیرد افزود: رقم عوارضی این پرونده تغییر می کند

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی رشت تاکید کرد: به واسطه حساسیتهایی که بر روی این پرونده وجود دارد دقت لازم دوچندان می شود اما اگر قرار است تشویقی صورت گیرد جز تصمیماتی است که شورا می گیرد.

وی افزود: این گونه تشویقی ها حق قانونی شورا است و برای هزار پروژه دیگر هم ممکن است تصمیمات تشویقی گرفته شود،این پروژه یک طرح سرمایه گذاری خوب است و من فکر می کنم با توجه به تغییراتی که رخ داده است هیات سرمایه گذاری باید یکبار دیگر این طرح را بررسی می کرد چرا که حجم تغییرات بسیار است

علوی تصریح کرد: وقتی این سوال در ذهن من به عنوان عضو  شورا است در ذهن هیاتهای نظارتی دیگر نیز ایجاد می شود بهتر است که پروژه منطبق بر اصل ضوابط باشد و مبتنی بر مصوبات شورا پیش رود اگر قرار است حمایت و با بخشندگی  رخ دهد  بهتر است شورا این کار را انجام دهد چرا که شورا حق قانونی در این حوزه دارد.

علوی گفت: در هر پروژه سرمایه گذاری هر چقدر کارها در راستای انجام طرح تسهیل شود و از سرمایه گذاردر رستای چارچوب قانون حمایت شود قطعا شورا تایید می کند.

در این جلسه بخشی از  ضوابط بوجه ۹۵ اصلاح و بررسی شد و ادامه کار به جلسه بعدی کمیسیون موکول شد.

عصر صادق ، عکس از آرشیو