در جلسه کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت مطرح شد؛

تاکید عباس نژاد بر فرهنگ سازی ترافیکی رشت

چهل و دومین جلسه کمیسیون توسعه پایدار شورای اسلامی شهر رشت، عصر سه شنبه سوم مرداد ماه ۱۴۰۲ به ریاست هادی رمضانی برگزار شد.

به گزارش حرف تازه ، در ابتدای این جلسه هادی رمضانی ضمن گرامیداشت ایام سوگواری ابا عبدالله الحسین(ع)، با اشاره به نقش مدیریت انرژی شهر و ساختمان ها در توسعه پایدار شهری، از بررسی این طرح خبر داد.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شهری با اشاره به کمبود فضای سبز شهری در نقاط مختلف شهر، تصریح کرد: وجود گل و گیاه احساس نشاط و شادابی می دهد اما اینکه چطور موارد مدنظر اجرایی شود باید در طرح بیاید.

هادی رمضانی همچنین در خصوص موضوع مرکز پژوهش های شورای شهر رشت، یادآور شد: در گذشته شورای شهر مرکز پژوهش داشته است اما بنا به دلایلی نامشخص در آن زمان این مرکز را تعطیل کردند.

رئیس کمیسیون توسعه پایدار شورای شهر رشت افزود: بر اساس مصوبات بالادستی، شهرهای با جمعیت بالای ۲۰۰ هزار نفر باید مرکز پژوهش داشته باشند. بر همین اساس، با امضای اعضای شورا به صورت دو فوریت این طرح ارائه شده و در کمیسیون مطرح شده است.

هادی رمضانی با بیان اینکه مرکز پژوهش ها فرصت خوبی برای تبادل افکار فراهم می کند اظهار داشت: قصد داریم دوباره این مرکز را راه اندازی کنیم
در پایان پس از بررسی موضوع، کمیسیون توسعه پایدار با تشکیل مرکز پژوهش ها موافقت کرد.

تاکید عباس نژاد بر فرهنگ سازی ترافیکی رشت

مسعود عباس نژاد دیگر عضو کمیسیون توسعه پایدار شهری در بخش دیگری از این جلسه پیشنهاد زمان بندی موضوعات مختلف را ارائه کرد و گفت: به عنوان مثال موضوع تالاب عینک باید زمان بندی داشته باشد و به طور منظم پیگیری و بررسی شود و گزارش ارائه دهند. یا در بحث دانشگاه گیلان که چشم انداز ۲۰ ساله رشت را قرار است ارائه دهد به کجا رسیده است.

مسعود عباس نژاد با اشاره به اولویت هایی نظیر پسماند، ترافیک و کمبود پارکینگ ها و همچنین فضای سبز شهری، افزود: از دیگر مواردی که حائز اهمیت است افزایش سرانه فضای سبز شهری است. از میدان گیل تا پیاده راه شهرداری یک پارک هم وجود ندارد. چرا زمینی که این پتانسیل دارد خریداری و تبدیل به پارک نمی شود؟

این عضو شورا همچنین در خصوص مساله سرعتکاه های شهر رشت با اعلام این موضوع که مدیریت شهری برای کاهش تعداد سرعتکاه ها به دنبال افزایش دوربین های ثبت تخلفات است افزود: سرعتکاه ها در نقاط حادثه خیز نصب می شوند. تصمیم گیری در خصوص آنها با شهرداری نبوده اما چاره دیگری در آن زمان وجود نداشته است. با نصب دوربین های کنترل سرعت، نیازی به سرعتکاه نخواهیم داشت.

عضو کمیسیون توسعه پایدار شهری همچنین بر ضرورت آموزش و ارتقای فرهنگ ترافیکی برای رفع مشکل ترافیک تاکید کرد و افزود: همه شاهد هستیم در برخی خیابان ها دو و حتی سه ردیف خودرو در حاشیه خیابان پارک شده است و اینگونه مسائل عامل ترافیک شده است.