تاکید شفیعی بر ضرورت نکته سنجی شهرداری در تنظیم قراردادها

جلسه کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت با تاکید شفیعی بر ضرورت نکته سنجی شهرداری در تنظیم قراردادها همراه بود.

به گزارش قلم آزاد، سید شمس شفیعی در جلسه یکصد و چهل و هفتم کمیسیون برنامه بودجه و امور حقوقی شورای شهر رشت به اهمیت دقت در تنظیم قرارداد و تفاهم نامه های فی مابین شهرداری با طرفین قرارداد اشاره داشت و گفت: شفافیت زوایا و نکته سنجی شهرداری در مفاد قرارداد، علاوه بر آنکه از ابهامات آینده می کاهد و شهرداری را درگیر مباحث حقوقی نمیکند، از هدر رفت بودجه شهر و جرائم احتمالی آینده پیشگیری خواهد نمود.

در این جلسه که به رسیدگی لوایح ارسالی اختصاص داشت عنوان شد: از آنجا که تعامل با شهروندان و رضایت آنان همواره مد نظر مدیران شهری بوده، بررسی می‌شود تا با نظر مساعد همکاران و تایید نهادهای مرتبط،   امکانی ایجاد شود تا بتوان تقسیط عوارض شهروندان بخصوص آنانکه مرتبط با برند شهر خلاق خوراک فعالیت‌ صنفی دارند و صاحب ملک تجاری مستقر در آن نیستند متمم های حمایتی در تقسیط ها ایجاد کرد.

دکتر شفیعی تصریح کرد: در حال حاضر روال تقسیط‌ عوارض شهرداری به این شکل است که در تقسیط های یکساله ۳۰ درصد ، دوساله ۴۰ درصد و سه ساله ۵۰ درصد از کل مبلغ به صورت پیش پرداخت اخذ می‌شود.

در این ادامه این جلسه با لایحه اجاره محلی برای مستقر شدن مجتمع قضایی مرتبط با آسیب های شهروندی با محوریت کودکان و زنان آسیب پذیر موافقت شد و تاکید گردید در اجاره نامه شهرداری قید شود شهرداری اجاره بهای ماهانه مجتمع مورد نظر را تا زمانی که این مجتمع ، مشخصا کاربری ذکر شده در قرارداد را دارد متقبل خواهد شد.

در این جلسه با لایحه تامین یک دستگاه اتوبوس برای زیارت اعضای هیات مذهبی فعال به مشهد مقدس موافقت شد.

همچنین لایحه مزایده فروش اعیان تجاری متعلق به شهرداری مورد موافقت قرار گرفت و تاکید شد طبق ضوابط، ثمن حاصل از فروش این ملک تجاری منحصرا صرف پروژه های عمرانی شهر خواهد گردید.

در این جلسه که با حضور مدیران حقوقی، املاک و حمل و نقل بارو مسافر شهرداری و اعضای کمیسیون برگزار شد، در رابطه با لزوم حمایت از فعالان عرصه خوراک و رستوران‌داران شهر مباحثی مطرح گردید و ذکر شد این حمایت‌ها در ادامه برای دیگر اصناف شهر نیز قابل تعمیم خواهد بود.