نشست مدیران شهری با مجمع نمایندگان گیلان؛

تاکید سید امیرحسین علوی بر ضرورت تعامل با نمایندگان/ تراموا و قطار شهری در اولویت

 حرف تازه – سید امیر حسین علوی در این نشست، حضور نمایندگان را نشان از دغدغه آنها دانست و با تاکید بر تعامل دوسویه، گفت: اگر از قطار شهری و تراموا سخن می گوییم و می خواهیم آن را در اولویت پروژه ها بگذاریم آمادگی داریم صفر تا صد کار را پیش ببریم. ضمن آن که […]

 حرف تازه – سید امیر حسین علوی در این نشست، حضور نمایندگان را نشان از دغدغه آنها دانست و با تاکید بر تعامل دوسویه، گفت: اگر از قطار شهری و تراموا سخن می گوییم و می خواهیم آن را در اولویت پروژه ها بگذاریم آمادگی داریم صفر تا صد کار را پیش ببریم. ضمن آن که با تلاش نمایندگان ردیف بودجه ای نیز برای آن در نظر گرفته شده است.
رئیس شورا تصریح کرد: بخشی از مطالعات عقب مانده را انجام داده ایم. طرح تفصیلی یا طرح جامع حمل و نقل و ترافیک انجام شده است. در زمان خودش باید از ظرفیت نمایندگان بیشتر و بهتر استفاده می کردیم. امروز هم این فضا باز است.
وی با اشاره به حضور هفته گذشته دکتر نصرتی در تهران برای پیگیری بحث زباله سوز، اظهار داشت: این سفر خروجی مناسبی برای رشت و پیش پرداخت زباله سوز داشت.
علوی خاطر نشان کرد: در بحث تراموا که ضرورت شهر رشت است تمایل داریم در این زمینه با مدلی تعریف شده همراه باشیم.
وی با تاکید بر اینکه باید در حوزه سیاست گذاری نیز به طور مشترک برنامه ریزی کنیم افزود: رشت می تواند نیازهای بسیاری از شهرهای اطراف را نیز در آینده پاسخگو باشد و توجه به رشت می تواند بسیاری از مشکلات اطراف را کاهش دهد.
رئیس شورای اسلامی شهر رشت با بیان اینکه باید خروجی چنین جلساتی، اجرایی شود در ادامه گفت: این موضوع نیاز به پیگیری ویژه دارد.
وی با اعلام اینکه بسیاری از محلات حاشیه نشین با مشکلاتی نظیر انشعابات مواجهند گفت: در شورای چهارم با طرح جمع آوری آبهای سطحی خدمات خوبی به محلات کم برخوردار و آسیب پذیر ارائه کردیم و از این بابت خوشحالیم.
سید امیرحسین علوی در خصوص ارائه خدمات افزود: بسیاری از دستگاه ها در محلات ضعیف نشین زمین هایی دارند و اگر بخشی از مطالبات ما با تهاتر انجام شود آمادگی داریم ظرف ۶ ماه در هر زمینی که به ما در عمق محلات واگذار شود پارک بسازیم.
علوی در بحث پروژه های بازآفرینی گفت: از اولویت های ما به شمار می رود و در بودجه ۹۷ دیده شده است.
وی اظهارداشت: امروز دوره آن که برای رونق و توسعه رشت، فقط به مباحث سنتی بپردازیم گذشته است. اگر قرار است اتفاقی در رشت رخ دهد باید مبتنی بر رویکردهایی باشد که در دنیا از آن به عنوان اقتصاد خلاق نام می برند و بسیاری از کشورهای پیشرفته صنعتی این اتفاق در حال رقم خوردن است.
رئیس شورا اذعان داشت: عزم و اراده در شورا در بالاترین سطح وجوددارد. هر مصوبه ای که در شورا وجود دارد یک رونوشت به فرماندار و سایر مسئولین ارسال می شود تا در جریان ریز مسائل باشند.
علوی در پایان در بحث افزایش سرانه فضای سبز گفت: دو سرمایه گذار برای پارک ۴۵۰ هکتاری آمده است و طرح شهرک سلامت را ارائه کرده اند. قطعا در چنین مواردی کمک همه مسئولین نیاز است تا از ظرفیت ها بهره بیشتری ببریم و مجوزهایی را بگیریم.
حامد عبدالهی رئیس شورای استان نیز طی سخنانی فقدان کمربندی را یکی از مشکلات اصلی رشت برشمرد و گفت: این موضوع به آسفالت های شهر نیز آسیب می زند.
وی خواستار اختصاص قیر یارانه ای شد و از نمایندگان خواست تا در این خصوص اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.
عبدالهی با بیان اینکه اگر اشتباهی کردیم باید بپذیریم تصریح کرد: جمع آوری نرده های خط ویژه، رضایتمندی مردم را در پی داشت.
وی همچنین مباحثی چون تالاب عینک را نیز مطرح کرد و بر رفع مشکلات با استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری تاکید کرد. رئیس شورای استان بر راه اندازی مجدد آبنمای بوستان ملت نیز تاکید داشت.
شهردار رشت نیز در این دیدار با تشریح اقدامات صورت گرفته در خصوص تراموا و همچنین زرجوب و گوهر رود گفت: برای تصویب تراموا کار بزرگی انجام شد. در خصوص بحث رودخانه ها نیز با قول مساعدت دکتر نوبخت، ورود سرمایه گذار بخش خصوصی و شیوه خرید تضمینی پساب در راستای رفع معضل رودخانه ها گام بر می داریم.
مسعود نصرتی همچنین از تملک بلوار ۹۰ متری از میدان گیل تا احمد گوراب خبر داد و گفت: برای تملک املاک شرکت سپیدرود نیازمند همراهی نمایندگان هستیم.
افزایش سرانه فضای سبز و توافق با اداره کل منابع طبیعی برای احداث باغ ۴۵۰ هکتاری لاکان از دیگر محورهای سخنان شهردار رشت بود.
وی در ادامه از انعقاد ۳۱ تفاهم نامه سرمایه گذاری خبر داد و افزود: طرح جامع زیباسازی شهری با اولویت شهر شبهای روشن تهیه خواهد شد.
نصرتی با اشاره به برخی پروژه های سال ۹۷ در ادامه گفت: ۱۷ پروژه بازآفرینی با مشارکت راه و شهرسازی اجرا خواهد شد.
وی در ادامه وضعیت شهرداری رشت در زمان ورود خود را تشریح کرد و افزود: ۴ ماه حقوق معوفه بود و ۱۱ ماه بیمه پرداخت نشده بود. پایان سال شرایطی را فراهم کردیم که دغدغه ها تا حدود زیادی رفع شود.
 
مسعود نصرتی اعلام کرد: ۱۳۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان از بدهی های شهرداری طی دوره شش ماهه پرداخت شد که با این رقم ۵۰ اتوبوس، ۱۰ پارک محلی، ۴ شهربازی و … می توان ساخت.
وی در ادامه ضمن اشاره به افزایش ۱۵ دستگاه اتوبوس اسکانیا، به توافق نامه بانک شهر برای خرید ۵۵ اتوبوس و پست بانک برای ۱۹ اتوبوس پرداخت.
شهردار رشت بر مشارکت نخبگان در اتاق شکوفایی رشت تاکید کرد و در پایان نیز گفت: باید امنیت سرمایه گذاران تضمین شود.
جبار کوچکی نژاد رییس مجمع نمایندگان گیلان نیز طی سخنانی به اقدامات نمایندگان برای اختصاص ردیف بودجه برای قطار شهری رشت پرداخت و گفت: به همت نمایندگان ۱۵ میلیارد تومان اختصاص یافت.
رئیس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی، همچنین به نامه نمایندگان استان های شمالی به مقام معظم رهبری به منظور بهره مندی از صندوق توسعه ملی برای راه اندازی زباله سوز خبر داد.
محمدصادق حسنی دیگر نماینده رشت نیز برتعامل بیشتر نمایندگان با مدیریت شهری تاکید کرد و گفت: با افتتاح راه آهن رشت-قزوین گردشگران ورودی به شهر بیشتر خواهند شد و باید زیرساخت ها فراهم شود.
    سیدمحمد احمدی فرماندار رشت در این جلسه اظهتر داشت:در بحث بودجه با توجه به جمعیت در حق رشت اجحاف شده است.
   وی بر توجه به ۱۲ نقطه حاشیه ای شهر تاکید کرد و در بخش دیگری از سخنانش گفت: شهر را به صورت یک واحد اداره کنیم و جزیره ای نباشد.
   احمدی همچنین خواستار مطرح شدن مسائل ترافیکی در شورای ترافیک شد و گفت: بسیاری از خیابان های رشت به سرعت کاه نیاز ندارد.
    شایان ذکر است در این دیدار حجت جذب رئیس شورای شهرستان رشت، منوچهر جمالی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلام، فاطمه قدیمی مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، علی خلیلی مسئول حوزه دفتر شهردار و ساحره میر سیدی مدیرکل دفتر فنی استانداری گیلان نیز حضور داشتند.