هشدار عضو شورای شهر در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز؛

تاکید رمضانپور نرگسی بر لزوم نظام مندی و صدور پروانه ساخت برای زمین های نسق

منتخب اول شورای شهر رشت با ابراز نگرانی از رشد ساخت و سازهای غیر قانونی و بدون مجوز در حاشیه شهر اظهار داشت: متاسفانه به دلیل خلا قانونی موجود آمار حاشیه نشینی و ساخت و سازهای بدون مجوز به سرعت روبه افزایش است که این معضل قطعا تبعات زیادی به جا خواهد گذاشت.

حرف تازه – احمد رمضانپور با ذکر این مورد که ادامه روند کنونی باعث خلل در طرح چشم انداز رشت و اجرای طرح های کلانی همچون طرح تفصیلی خواهد شد افزود: این در حالیست که عدم نظارت شهرداری بر این سازه ها در اغلب موارد باعث عدم رعایت نکات ایمنی و پایبندی به مقررات نظام مهندسی می گردد و با توجه به رشد روز افزون این قبیل بناها در شهر، در زمان وقوع حوادث به طور حتم شاهد بروز یک فاجعه خواهیم بود.

وی با انتقاد از بلاتکلیفی شهروندان در این خصوص اظهار داشت: صاحبان اراضی در مراجعه به اداره ثبت اسناد و پیگیری اخذ سند برای زمین خود با مشکل روبرو می شنود چرا که اداره ثبت شرط لازم جهت ارائه سند را احداث یک بنا در زمین مذکور و نظر کارشناس ثبت پس از بازدید اعلام می کند.این در حالیست که ارباب رجوع با مراجعه به شهرداری و درخواست صدور پروانه ساخت بنای مورد نظر اداره ثبت با رد درخواست از سوی شهرداری و لزوم ارائه سند جهت صدور پروانه ساخت مواجه می شود!

منتخب اول شورای شهر ادامه داد ورود قوه قضاییه و ابلاغ مقتضی این دستگاه عالی به اداره ثبت اسناد جهت حل معضل موجود میتواند در راستای رفع این معضل تسریع بخش باشد.

دکتر رمضانپور با اشاره به اختیارات شورای عالی استانها در خصوص ارائه لوایح ای در این سطح به مجلس جهت رفع خلا قانونی موجود را البته با هماهنگی مجع نمایندگان راهکار دیگر رفع این معضل دانست و خواستار اقدام لازم در این خصوص شد.

این عضو شورای شهر ادامه داد: با توجه به مراجعات مردمی به مناطق مختلف شهرداری و درخواست تعیین تکلیف و صدور پروانه و مجوزهای لازم جهت اخذ انشعابات آب، برق و گاز در حال حاضر تمایل شهروندان به تعریف قانون در این حوزه مشهود است لذا انتظار میرود نمایندگان محترم مجلس و متولیان امر در این خصوص نهایت تلاش را انجام دهند که موجبات رضایتمندی شهروندان گردد.