تاکید رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت بر برطرف شدن آلودگی رودخانه‌های رشت

حرف تازه : رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت گفت: برطرف شدن آلودگی‌ رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت ضروری بوده و نیازمند نگاه جدی مدیران است. فاطمه شیرزاد عصر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهرستان ارتقای سلامت شهروندان، خدمات‌رسانی عادلانه و حساس کردن مسؤولان نسبت به موضوعات زیست‌محیطی را از اولویت‌های […]

حرف تازه : رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت گفت: برطرف شدن آلودگی‌ رودخانه‌های گوهررود و زرجوب رشت ضروری بوده و نیازمند نگاه جدی مدیران است.

فاطمه شیرزاد عصر امروز در جلسه شورای اسلامی این شهرستان ارتقای سلامت شهروندان، خدمات‌رسانی عادلانه و حساس کردن مسؤولان نسبت به موضوعات زیست‌محیطی را از اولویت‌های کمیسیون مذکور عنوان کرد.

وی با اشاره به برخی از آلودگی‌های زیست‌محیطی در شهر رشت، افزود: برطرف شدن آلودگی‌های دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت نیازمند نگاه جدی مدیران است.

رئیس کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای اسلامی شهر رشت ایجاد تصفیه‌خانه لندفیل سراوان را از مباحث مهمی دانست که نیازمند نگاه جدی مدیران استانی و ملی است.

وی افزود: تمام تلاش خود را به‌کار گرفته‌ایم تا با حذف مشکلات زیست‌محیطی در حفظ سلامت شهروندان بکوشیم.

شیرزاد درباره اختصاص ۵۰ میلیارد تومان برای احیای دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت، گفت: از این میزان، تنها یک میلیارد تومان برای احداث تصفیه‌خانه‌های بهداشتی بیمارستان‌های رشت در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: اکنون ۶ بیمارستان در شهر رشت وجود دارد و مقدار مذکور اعتبار برای ایجاد تصفیه‌خانه بیمارستان‌های رشت بسیار ناچیز است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت بیمارستان‌های مذکور را نیازمند نوسازی و بهسازی دانست و تصریح کرد: نمایندگان مردم رشت در مجلس شورای اسلامی به این موضوع توجه کنند.

وی با ابراز ناراحتی از فقدان بازارچه‌های محلی در رشت افزود: اکنون در لولمان، سنگر و خشکبیجار بازارچه‌های محلی دایر بوده اما در شهر رشت تلاش‌ها در این زمینه محقق نشده است.

شیرزاد تشکیل کارگروه‌های مختلف در شورای چهارم شهر رشت در زمینه‌های سرمایه‌گذاری، حمایت از اقشار آسیب‌پذیر، ساماندهی دستفروشان را جزو اقدام‌های موفق شورا عنوان کرد.

وی درباره نقش موثر سرای محلات رشت تصریح کرد: سرای محلات رشت مشارکت مردم را به همراه دارد و مردم با حضور در سرای محلات راحت‌تر به مسؤولان محلی و نمایندگان خود دسترسی دارند.

عضو شورای شهر رشت ایجاد سرای محلات در رشت را موجب کاهش تردد به مناطق شهرداری دانست و افزود: این موضوع کاهش تردد و آلودگی هوا را به همراه دارد.

وی با اشاره به عملکرد کمیسیون حمل ونقل‌وترافیک شورای شهر رشت، اظهار کرد: خرید ۲۰ دستگاه اتوبوس به منظور خدمات‌رسانی از اقدام‌های خوب این کمیسیون بوده است.

شیرزاد از موضوع اختصاص ارزش افزوده به کلانشهرهای کشور ابراز نارضایتی کرد و گفت: شهر رشت که به صورت زبانی به آن عنوان کلانشهر می‌دهند در این زمینه مظلوم واقع شده و خدمات خوبی در بحث ارزش افزوده از دولت دریافت نمی‌کند.

 رئیس شورای اسلامی شهرستان رشت در پایان جلسه مذکور با اهدای لوح تقدیر از تلاش‌های فاطمه شیرزاد در کمیسیون بهداشت و محیط زیست شورای شهر رشت تجلیل کرد.

فارس