گزارش و تصاویر مراسم معارفه سرپرست سازمان حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت؛
تاکید جمشیدپور بر افزایش ناوگان اتوبوس، نوسازی ناوگان تاکسی و افزایش درامدزایی سازمان
حرف تازه – مراسم معارفه سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت پیش از ظهر امروز با حضور فرامرز جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت، رضا حق جو مدیر حراست ، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و جمعی از مدیران سازمان برگزار شد. […]
حرف تازه – مراسم معارفه سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت پیش از ظهر امروز با حضور فرامرز جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت، رضا حق جو مدیر حراست ، فاطمه قدیمی حرفه مدیر ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت و جمعی از مدیران سازمان برگزار شد. | |||
در این مراسم فرامرز جمشیدپور سرپرست شهرداری رشت ضمن تقدیر از زحمات آرش امیرلو رئیس سابق سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت، مهرداد حسینی را به عنوان سرپرست منصوب و معارفه کرد.
مهندس جمشیدپور با بیان اینکه ما هم از تغییر و تحولات زیاد در شهرداری رشت ناراحتیم گفت: گاهی ناگزیریم تغییراتی ایجاد کنیم.
سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه سازمان حمل و نقل در کنار سازمان هایی مثل آتش نشانی و مدیریت پسماند از حساس ترین سازمان ها به شمار می رود تصریح کرد: اگر یک روز خللی در کار این سازمان ایجاد شود، شهر با مشکلات فراوانی مواجه خواهد شد.
وی افزود: سازمان حمل و نقل به نوعی پیشانی خدمات عمومی شهرداری رشت محسوب می شود.
جمشیدپور بر ضرورت افزایش اتوبوس های ناوگان اتوبوسرانی تاکید کرد و گفت: در گذشته ۱۲۰ دستگاه اتوبوس داشتیم که پس از دوران تحریم به ۷۰ دستگاه کاهش یافت. اتوبوس های رشت کم و کمتر شد و در مقطعی به ۵ اتوبوس فعال رسید و به مرحله بحرانی رسید.
سرپرست شهرداری رشت خواستار پیگیری قرارداد خرید اتوبوس های جدید شد و گفت: تعدادی از اتوبوس های این سازمان نیز در حال تعمیر است که هنوز به ناوگان برنگشته است.
وی با اشاره به ظرفیت های بخش خصوصی برای ورود به حوزه اتوبوسرانی، تصریح کرد: باید برنامه ریزی دقیقی در این خصوص صورت بگیرد.
مهندس جمشیدپور همچنین به موضوع فاصله زمانی اتوبوس های خط ویژه اشاره کرد و گفت: برای رضایتمندی مردم باید به زمان بندی ۳ تا ۵ دقیقه دست یابیم. در مطالعات اولیه ما نیز حداکثر زمان انتظار ۷ دقیقه بود اما به دلیل کمبود ناوگان عملی نشد که این موضوع برای آینده حمل و نقل عمومی رشت خطرناک است.
سرپرست شهرداری رشت با بیان اینکه وقتی مردم را به حمل و نقل عمومی تشویق می کنیم باید زمینه های آن را هم فراهم کنیم خاطر نشان کرد: وقتی شهروند وارد شبکه حمل و نقل عمومی می شود باید بتواند به هم پیوسته، ارزان و سریع سفر درون شهری خود را انجام دهد.
وی در ادامه اظهار داشت: عدم موفقیت در زمینه حمل و نقل عمومی منجر به هزینه های مادی و زیست محیطی می شود و ضمن هدر رفتن زمان، آرامش روانی شهروندان به مخاطره می افتد.
فرامرز جمشیدپور نوسازی ناوگان تاکسیرانی را اولویت بعدی سازمان دانست و تاکید کرد: سرمایه گذار در این حوزه وجود دارد و می توان از خودروهای با کیفیت بالاتر استفاده کرد.
سرپرست شهرداری رشت در تشریح شرایط نوسازی ناوگان گفت: ۵ میلیون تومان برای اسقاط و ۳۰ میلیون تومان وام ۱۱ درصد در نظر گرفته خواهد شد و ضمانت ها به صورت زنجیره ای خواهد بود.
وی با اشاره به اینکه سازمان حمل و نقل باید درامدزایی بیشتری داشته باشد گفت: ماهانه ۳۳۰ میلیون تومان برای کمک به این سازمان در نظر گرفته شده است اما در این مدت برای اینکه سازمان از بحران خارج شود کمک بیشتری داشتیم.
مهندس جمشیدپور همچنین گفت: مطالعاتی در خصوص خطوط مختلف صورت گرفته است که باید خروجی آن دیده شود. برخی خطوط تاکسی های بیش از ظرفیت خود دارند که باید ساماندهی شوند.
سرپرست شهرداری رشت، مهرداد حسینی سرپرست جدید سازمان حمل و نقل را انسانی مهربان توصیف کرد و گفت: قطعا می تواند تعامل خوبی با مدیران و کارکنان این سازمان داشته باشد و با دل ها مدیریت کند.
وی در پایان گفت: قطعا از تجربیات آرش امیرلو که از مدیران خوب و مجرب شهرداری است، در جای مناسب دیگری استفاده می کنیم.
مهرداد حسینی سرپرست سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهری رشت نیز ضمن تشکر از زحمات آرش امیرلو ، گفت: امیدوارم با همیاری و همدلی و صداقت و صمیمیت در پیشبرد امور به سوی اهداف سازمان گام برداریم.
|
ارسال دیدگاه