رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت:

تاکید بر تعاملات ملی و ارتباط شورا با نمایندگان/ ضرورت پیوست فرهنگی پروژه ها

حرف تازه – رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت عصر دیروز دقایقی به گفتگو با خبرنگار حرف تازه نشست که خلاصه ای از این گفتگو را در ادامه مشاهده می کنید: طرح تشکیل کمیته های تخصصی در کمیسیون فرهنگی محمدحسن عاقل منش با بیان اینکه برای تحقق افق ۱۴۰۰ رشت نیاز به ابزارهایی داریم افزود: […]

حرف تازه – رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت عصر دیروز دقایقی به گفتگو با خبرنگار حرف تازه نشست که خلاصه ای از این گفتگو را در ادامه مشاهده می کنید:

طرح تشکیل کمیته های تخصصی در کمیسیون فرهنگی

محمدحسن عاقل منش با بیان اینکه برای تحقق افق ۱۴۰۰ رشت نیاز به ابزارهایی داریم افزود: طرحی جهت تشکیل کمیته های تخصصی در کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهررشت ارائه شده است که با همفکری با همکاران تا هفته آینده به سرانجام خواهد رسید. در طرح اولیه ۶ کمیته برای این کمیسیون در نظرگرفته شده است که شامل هنری، آموزشی اجتماعی، ورزش و جوانان، مذهبی، میراث فرهنگی و بانوان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه خروجی جلسات این کمیته ها در کمیسیون ارائه خواهد شد افزود: در مواردی نیز کمیسیون فرهنگی موضوعاتی را جهت بررسی بیشتر به این کمیته ها ارجاع خواهد داد. هدف از راه اندازی این کمیته ها تصمیمات تخصصی تر است و با توجه به اینکه در زمان محدود جلسات کمیسیون ها امکان بررسی همه جوانب طرح های پیشنهادی وجود ندارد این کمیته ها می تواند کمک قابل توجهی به تصمیمات کمیسیون داشته باشد.

ضرورت پیوست فرهنگی پروژه ها

محمدحسن عاقل منش همچنین در بخش دیگری از این گفتگو بر ضرورت پیوست فرهنگی در تمامی پروژه ها تاکید کرد و گفت: در شورای سوم مصوبه ای در این خصوص داشتیم و امروز نیز پیگیر این خواسته و حق شورا خواهیم بود.

موازی کاری در شهرداری و عدم تشکیل جلسات ستادی

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت به عدم تشکیل جلسات ستادی شهرداری رشت اشاره و اظهار داشت: شاهد موازی کاری هایی در عملکرد زیر مجموعه های شهرداری رشت هستیم و تشکیل ستادی برای برگزاری مناسبت ها ضروری به نظر می رسد.

تالاب ها و راه ابریشم زمینه همکاری مشترک رشت و بندرانزلی

محمد حسن عاقل منش در خصوص زمینه های همکاری مشترک رشت با سایر شهرستان های گیلان از جمله انزلی گفت: باید از تجربیات دیگر شهرها استفاده کنیم تا به توفیق بیشتر دست یابیم. به عنوان مثال در بحث تالاب و راه ابریشم زمینه های همکاری مشترک رشت با بندرانزلی وجود دارد و اگر قصد داریم فعالیت های منسجمی در استان انجام دهیم باید شاهد هم افزایی شهرستان های استان باشیم.

دیدار رئیس شورا با معاون رئیس جمهور در امور بانوان نشان می دهد که شورا قصد دارد به سمت ارتباطات ملی برود/ پارلمان محلی باید با پارلمان ملی رابطه خوبی داشته باشد

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا شورای پنجم به سمت تعامل بیشتر با نمایندگان مجلس یا مدیران ملی خواهد رفت یا همانند دوره قبل در اکثر موارد نهایتا با مدیران استانی تعامل خواهد داشت، گفت: نوع انتخاب مردم نشان می دهد که افزایش ارتباطات در سطح ملی را می خواهند. پارلمان محلی باید با پارلمان ملی ارتباط خوبی داشته باشد و با مجمع نمایندگان در تعامل باشد. دیدار روز گذشته رئیس شورا با معاون رئیس جمهور در امور بانوان و سایر مدیران ملی نشان دهنده این است که قصد داریم در این مسیر گام برداریم تا عمران و آبادانی و توسعه سرعت بیشتری داشته باشد و امیدواریم در آینده الگویی برای شوراهای بعد باشیم.

ضرورت برنامه زمان بندی شده برای رفع مشکل سراوان

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر رشت در خصوص مشکلات زیست محیطی رشت و بحث زباله های سراوان نیز گفت: مگر می شود سالیان سال زندگی مردم را با زباله های سراوان به مخاطره بیندازیم و برنامه زمان بندی شده ای برای رفع آن نداشته باشیم؟ این مشکل تا زمانیکه عزم جدی در مسئولین وجود نداشته باشد رفع نمی شود. به جز موضوع اجماع مسئولین، بحث ملی شدن برخی مطالبات هم باید در نظر گرفته شود. از دولت هشتم قرار است اعتبار زباله سوز گیلان به دلیل حساسیت موضوع تامین شود. اما بعد از سالها هنوز بحث زمین مطرح می شود! در قالب BOT با شرکت چینی قرارداد امضا می شود و قراربر ۴۰ درصد مشارکت می شود. اما همان ۶۰ درصد ۱۲۰ میلیارد تومان هم برای ما رقم کمی نیست. 

حمایت از تولیدات داخلی استان جهت رونق کسب و کار و کاهش مشکل اشتغال در گیلان

محمد حسن عاقل منش در پاسخ به سوالی در خصوص دلیل استفاده از مصالح و تولیدات سایر استان ها در گیلان با توجه به مشکل بیکاری جوانان استان، تصریح کرد: در دیداری که اخیرا با یکی از اصناف داشتیم این خواسته عمومی را که باید از تولیدات بومی استفاده شود مشاهده کردیم. اینعزم باید تقویت شود که ما در هر زمینه ای تولیدات استان گیلان را در اولویت داشته باشیم. با این اتفاق و رونق کسب و کار تولیدی های داخل استان مشکل اشتغال جوانان نیز تا حدی رفع خواهد شد. 

وی افزود: به عنوان مثال امروز شاهدیم چاپخانه هایی با بیش از نیم قرن سابقه در استان وجود دارند اما کارهای چاپ در مواردی به خارج از استان فرستاده شده است.

عاقل منش در پایان خواستار همدلی بیشتر مسئولین و به خصوص نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر رشت به منظور تحقق اهداف و برنامه های توسعه ای رشت شد.