در دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان مطرح شد؛

تشکیل کمیته حمایت از فرزندان طلاق

حرف تازه – در دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت با معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان به تشکیل کمیته حمایت از فرزندان طلاق، زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست تاکید شد. رئیس کمیسیون فرهنگی شورای  رشت در ابتدای این جلسه با اشاره به حادثه ناگواری که برای اهورا کودک سه ساله اتفاق افتاد […]

حرف تازه – در دیدار رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت با معاون اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان به تشکیل کمیته حمایت از فرزندان طلاق، زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست تاکید شد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای  رشت در ابتدای این جلسه با اشاره به حادثه ناگواری که برای اهورا کودک سه ساله اتفاق افتاد اظهار کرد: حادثه تلخی که برای اهورا رقم خورد موجبات تاثر همگان شد.
وی با اذعان به اینکه باید به مبحث حمایت از کودکان طلاق و زنان بی‌سرپرست و بدسدپرست نگاه ویژه‌ای مبذول شود تصریح کرد: طرحی در راستای حمایت از کودکان طلاق تهیه نموده‌ام و امیدوارم با برنامه ریزی‌های مدون به گونه‌ای عمل کنیم که نقش هر کدام از دستگاه‌ها در چنین مباحثی مشخص باشد و بنده به عنوان رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت تقاضای پیگیری چنین مباحثی را دارم.
عاقل منش با بیان اینکه شوراها می‌توانند مواردی را مطرح و به صورت قانونی به تصویب برسانند گفت: شوراهای اسلامی می‌توانند مباحثی را از طریق شورای عالی استان‌ها در مجلس شورای اسلامی مطرح و بررسی کنند و طرح حمایت از کودکان طلاق می‌تواند یکی از این موارد باشد.
رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت با اشاره به نقش مددکاران اجتماعی افزود: در سریال‌ها دیده می‌شود که بعد از وقوع طلاق در یک خانواده شرایط زندگی کودکان طلاق توسط مددکار به طور مداوم رصد می‌شود .
عاقل منش با اذعان به این‌که باید حساسیت‌های لازم در این خصوص باید در جامعه ایجاد شود گفت: خانواده‌ها، آموزش و پرورش، رسانه هاو… همه می‌توانند در این راستا نقش مهمی ایفا کنند و باید از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد نیز بهره ببریم.
وی با بیان این‌که تجربیات دادگستری درباره طلاق و پیامدهای آن می‌تواند بسیار کارساز باشد تصریح کرد: قصد ما از این دیدار بهره‌مندی از تجربیات دادگستری در راستای هم افزائی و ارائه خدمات بیشتر به مردم در این زمینه  می‌باشد.
رسانه‌ای شدن چنین مباحثی موجب هوشیاری جامعه خواهد شد
در ادامه این دیدار معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان اظهار کرد: وقتی حوادثی همچون اهورا اتفاق می‌افتد روح و قلب انسان جریحه دار می‌شود .
احمد آقایی با اشاره به طرح ارائه شده توسط رئیس کمیسیون فرهنگی شورای رشت در راستای حمایت بیشتر از کودکان طلاق اظهار کرد: شورای رشت از ظرفیت خوبی در راستای رفع چنین مشکلاتی برخوردار است.
وی با اذعان به این‌که خوشبختانه ظرفیت‌های قانونی مناسبی در این خصوص در کشور وجود داردگفت: اقدام رئیس کمیسیون فرهنگی شورا در خصوص پرداختن به مساله اهورا قابل تحسین است و ان‌شاالله همه دستگاه‌ها خالصانه در این باره گام بردارند.
آقایی با اذعان به این‌که مبحث طلاق نیازمند نگاه ملی است تصریح کرد: دستگاه‌ها به منظور رفع چنین مشکلاتی نباید جزیره‌ای عمل کنند و بنده معتقدم آموزش و پرورش و شوراها از ظرفیت مناسبی در این زمینه برخوردار هستند.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان با بیان اینکه خلاء قانونی برای پرداختن به مباحثی هم‌چون اهورا وجود ندارد گفت: منشا بسیاری از آسیب‌ها از فقر و یا رفاه بیش از اندازه سرچشمه می‌گیرد و با بهره‌مندی از ظرفیت‌های شوراها و سازمانهای مردم نهاد و… می‌توانیم در راستای پیشگیری و رفع آن اقدامات موثری انجام دهیم.
آقایی افزود: موافق تشکیل کمیته حمایت از کودکان طلاق، زنان بد سرپرست و بی‌سرپرست هستیم و می‌توانیم از اندیشه افراد صاحب نظر در این کمیته‌ها به خوبی استفاده کنیم و نقش رسانه‌ها نیز در این خصوص بسیار تاثیرگذار است.
وی با اشاره به این‌که رسانه‌ای شدن چنین مباحثی موجب هوشیاری جامعه خواهد شد بیان کرد: متاسفانه وقوع بسیاری از این مشکلات ریشه در عدم آگاهی و غفلت خانواده‌ها دارد و معتقدم پرداختن رسانه‌ها به این موضوعات موجب آگاهی و هوشیاری جامعه خواهد شد.
 
آقایی بر لزوم آموزش‌های قبل از ازدواج تاکید کرد و گفت: اخیرا طی مکاتباتی قرار شد زوجین قبل از عقد و ثبت ازدواج دوره‌های آموزشی را فرا بگیرند و پس از گرفتن گواهی لازم عقد و ثبت ازدواج انجام خواهد شد.
در خاتمه این دیدار بر لزوم بررسی طرح حمایت از کودکان طلاق تا اعلام حصول نتایج مطلوب تاکید شد.