تاکید بر تاثیرگذاری فرهنگ و خلاقیت بر توانمندسازی توسعه پایدار در دهمین نشست سالانه شبکه شهرهای خلاق یونسکو

حرف تازه : مدیر واحد ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت گفت که در پیش‌نویس نتایج دهمین نشست سالانه شبکه شهرهای خلاق یونسکو که در سوئد برگزار شد تاکید شد که فرهنگ و خلاقیت اهرم‌های ضروری و تغییر یافته‌ای هستند که بر توانمندسازی توسعه پایدار به ویژه در محیط‌های شهری تاثیرگذارند. به گزارش جرف تازه به نقل […]

حرف تازه : مدیر واحد ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری رشت گفت که در پیش‌نویس نتایج دهمین نشست سالانه شبکه شهرهای خلاق یونسکو که در سوئد برگزار شد تاکید شد که فرهنگ و خلاقیت اهرم‌های ضروری و تغییر یافته‌ای هستند که بر توانمندسازی توسعه پایدار به ویژه در محیط‌های شهری تاثیرگذارند.

به گزارش جرف تازه به نقل از رشت رویایی، به گفته فاطمه قدیمی حرفه با تشخیص خلاقیت به عنوان یک عامل استراتژیک برای توسعه پایدار شهری، ۱۱۶ شهر از ۵۴ کشور جهان که در حال حاضر شهرهای خلاق شبکه یونسکو (UCCN) را تشکیل می‌دهند به سوی یک هدف مشترک گام بر می‌دارند. بدین شکل که صنایع خلاق و فرهنگی را در مرکز برنامه‌های توسعه خود در سطح محلی قرار داده‌اند واز طرفی همکاری فعالانه در سطح بین‌المللی دارند.

او تاکید کرد که شرکت‌کنندگان در این نشست در خصوص ادغام فرهنگ در دستور کار جدید شهری به روش‌هایی همچون شهرهای مردم‌محور، اقتصاد پایدار شهری، مقیاس انسانی، شهرهای متراکم و چند کاربردی، شهرهای چند فرهنگی، جوامع صلح‌آمیز و شکیبا، شهرهای پایدار، سبز و انعطاف‌پذیر، فضاهای عمومی، ارتباطات فزاینده بین شهر و روستا و حاکمیت شهری بهبودیافته متعهد شدند.

مدیر ارتباطات و روابط بین‌الملل همچنین گفت که در پیش‌نویس نتایج دهمین نشست سالانه شبکه شهرهای خلاق یونسکو آمده که اعضای شبکه شهرهای خلاق جهان فرهنگ را در طرح‌ها، سیاست‌ها و پروژه‌هایی که جهت دستیابی به اهداف توسعه پایدار سازمان ملل متحد است، ادغام کنند و مشارکت نزدیکی با یونسکو در خصوص عملیاتی نمودن آنها داشته باشند.

دهمین نشست سالانه شبکه شهرهای خلاق یونسکو از ۲۴ الی ۲۶ شهریور سال ۹۵ در استر شوند سوئد برگزار شد.