جلسه مشترک کمیسیون های عمران و ترافیک؛

تاکید بر بازگشایی محور ژ۵ به منظور ایجاد رینگ دسترسی مسیر جاده لاهیجان به سمت خروجی جاده انزلی

در این بازگشایی، دسترسی شرق به غرب رشت تسهیل شده و از ترافیک مرکز شهر کاسته می شود. افزون بر آن با ایجاد این محور، صدور مجوز برای ساخت و ساز در مسیر فراهم شده و بر درآمدهای شهرداری افزوده می گردد.
حرف تازه – روز گذشته جلسه مشترک کمیسیون های عمران و ترافیک شورا در دفتر شهردار برگزار شد.
در این جلسه که با حضور معاون عمرانی شهرداری، رئیس سازمان سرمایه گذاری و مشارکت مردمی شهرداری رشت و معاونت ترافیک شهرداری رشت همراه بود، بازگشایی محور حاشیه کانال ژ۵ به منظور ایجاد رینگ دسترسی مسیر جاده لاهیجان به سمت خروجی جاده انزلی بررسی شد.
در این بازگشایی، دسترسی شرق به غرب رشت تسهیل شده و از ترافیک مرکز شهر کاسته می شود. افزون بر آن با ایجاد این محور، صدور مجوز برای ساخت و ساز در مسیر فراهم شده و بر درآمدهای شهرداری افزوده می گردد.
گفتنی است، تملک حاشیه کانال ژ۵ که بخش زیادی از آن در تملک اداره دیگری است، به منظور تکمیل بخشی از رینگ دور شهر از سالهای گذشته در دستور کار شهرداری بوده و بودجه تملک املاک مسیر نیز پیش بینی شده بود. 
در این جلسه رضا رسولی، رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورا، اسماعیل حاجی پور، رئیس کمیسیون حمل و نقل ترافیک شورا، فرهام زاهد رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورا، احمد رمضانپور و محمد حسن عاقل منش از دیگر اعضای شورا نیز حضور داشتند.
رئیس کمیسیون عمران و توسعه شهری شورای شهر در این جلسه اظهار کرد: بازگشایی حریم محور کانال ژ۵ به واسطه بازگشایی املاک واقع در مسیر می تواند، شرایط ساخت و ساز تجاری را افزایش داده و در نتیجه برای شهرداری موجب درآمدزایی گردد. 
رضا رسولی تاکید کرد: اجرای این پروژه نباید به تعویق افتد و صدور مجوز ساخت و ساز تجاری در این محور می تواند برای شهرداری درآمد ایجاد کند.
رئیس کمیسیون حمل نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر رشت نیز اجرای پروژه ایجاد رینگ در محدوده کانال ژ۵ را نیز از جمله پروژه های حیاتی در حوزه ترافیک خواند و افزود: هدف ما جلب رضایت مردم است و هیچ فردی نباید مانع اجرای پروژه حیاتی شود که با کاهش ترافیک، آرامش بیشتری را برای شهروندان به ارمغان می آورد.
اسماعیل حاجی پور افزود: اجرای این پروژه، شرق به غرب رشت را متصل می کند و پیشنهاد می شود این پروژه در سه فاز و در کوتاه ترین زمان اجرایی شود.
احمد رمضانپور نرگسی، عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به مطالعات این پروژه در سالهای گذشته اظهار کرد: برای اجرای رینگ دور شهر از جمله بازگشایی محور جاده لاهیجان به سمت جاده انزلی ، سال های گذشته در بودجه شهرداری مطالعه و بررسی شده است ولی تا کنون اجرایی نشده است.
وی با اشاره به اینکه اجرای پروژه ها باید به صرفه و صلاح شهرداری باشد، عنوان کرد: صرفه و صلاح شهرداری رضایت مردم است و حق نداریم اشتباهات گذشته و پرهزینه قبل را تکرار کنیم. شهردار رشت، در حضور اعضای شورا گفت: اجرای پروژه ژ۵ بخش عمده ای از ترافیک شهر رشت را کاهش می دهد و از ورود مسافرانی که قصد سفر به غرب گیلان را دارند، از کمربندی هدایت کرده و از ترافیک مرکز شهر می کاهد.
مسعود نصرتی با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه تصریح کرد: برای این پروژه نیز مانند دیگر پروژه های مهم عمرانی، مهندس شاهانی به عنوان مدیر پروژه انتخاب شده است.
وی از شناسایی املاک مسیر کانال ژ۵ برای تملک خبر داد و ابراز کرد: خوشبختانه بخش زیادی از مسیر که در حریم کانال قرار دارد آزاد است. نقشه برداری مسیر نیز به روز رسانی شده و از مسیر جاده لاهیجان، تقریبا ملکی برای تملک نیست.
شهردار رشت از اجرای فاز به فاز پروژه ژ۵ خبر داد و ابراز کرد: پس از اجرای فاز اول طرح تملکی تهیه شده و سرمایه گذاران مورد نظر فراخوان می شوند.