تأثیر پیاده‌راه رشت در فعالیت مکانیزم‌های نوین مدیریت شهری

حرف تازه ( تی تی خبر سابق ) : شهردار رشت اجرای طرح پیاده‌ راه‌سازی این شهر را در فعال شدن مکانیزم‌های نوین مدیریت شهری در حمل و نقل کالا و ناوگان عمومی تاثیرگذار خواند. به گزارش حرف تازه، محمدعلی ثابت‌قدم امروز در گفت‌وگویی درباره اهمیت اجرای پیاده‌ راه‌سازی این شهر، اظهار کرد: انجام چنین تغییراتی […]

حرف تازه ( تی تی خبر سابق ) : شهردار رشت اجرای طرح پیاده‌ راه‌سازی این شهر را در فعال شدن مکانیزم‌های نوین مدیریت شهری در حمل و نقل کالا و ناوگان عمومی تاثیرگذار خواند.

به گزارش حرف تازه، محمدعلی ثابت‌قدم امروز در گفت‌وگویی درباره اهمیت اجرای پیاده‌ راه‌سازی این شهر، اظهار کرد: انجام چنین تغییراتی برای شهر رشت امری ضروری است.

وی با بیان اینکه در تحقیقات صورت گرفته بیش از ۵۳ درصد ترافیک شهری ناشی از وسایل نقلیه تک‌سرنشین است، تصریح کرد: بیش از ۷۶ درصد مجموع سفرهای شهری رشت با موتورسیکلت انجام می‌شود.

شهردار رشت سهم استفاده از حمل و نقل عمومی در سال‌های اخیر را کمتر از ۵٫۳ درصد عنوان کرد و گفت: این سهم نسبت به هفت سال پیش بیش از دو برابر کمتر است.

وی حمل و نقل همگانی شهری رشت را نیازمند تغییر الگوی مدیریت عرضه از توسعه بر مبنای سامانه شبه همگانی PTOD به سامانه حمل و نقل همگانی انبوه بر ترانزیت TOD دانست.

ثابت‌قدم با اشاره به اینکه الگوی حمل و نقل نادرستی در مرکز شهر رشت وجود داشت، خاطرنشان کرد: افزایش آلودگی صوتی، انتشار آلاینده، افت کیفی خدمات در هسته مرکزی شهرها و… از جمله تبعات ناشی از این الگوی نادرست است.

وی ادامه داد: در مطالعات بافت‌ قدیم و اسناد اولیه مطالعات طرح هادی، مسیرهای خیابان علم‌الهدی، سعدی، امام خمینی (ره) و شریعتی به عنوان مسیرهای پیاده‌راه در نظر گرفته شد.

شهردار رشت با بیان اینکه برای اجرای پیاده‌ راه‌سازی این شهر نمونه‌های موفق خارجی و داخلی مورد بررسی قرار گرفت، یادآور شد: طرح پیاده‌راه فرهنگی رشت پس از بررسی‌های زیاد اجرایی شده است.

وی با تصریح بر اینکه سهم پیاده‌روی در بین شهروندان رشتی پایین بود، گفت: این امر نیازمند برنامه‌ریزی مدون برای افزایش سهم پیاده‌ر وی به منظور ارتقای سلامت جسمی و اجتماعی بود.

ثابت‌قدم انجام بیش از ۶۰ درصد سفرهای انجام شده به هسته مرکزی شهر را غیر شغلی و غیرآموزشی عنوان کرد و یادآور شد: این موضوع نشانه اهمیت اجتماعی هسته مرکزی شهر برای شهروندان در انجام سفرهای تفریحی و خرید است.

به گزارش فارس، وی اجرای طرح پیاده‌راه سازی رشت را در فعال شدن مکانیزم‌های نوین مدیریت شهری در حمل و نقل کالا و ناوگان عمومی، تاثیرگذار خواند و متذکر شد: پیاده‌ راه‌سازی، برندسازی را برای رشت در بین شهرهای مختلف کشور مزایای بلندمدت و پایداری به همراه دارد.