مشاور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان خبر داد:

تاسیس خانه های ورزش روستایی در روستاهای گیلان

حرف تازه – مشاور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه ۳۶ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، ادامه داد: تاسیس خانه های ورزش روستایی در روستاهای گیلان گامی ارزشمند برای افزایش علاقمندی به زندگی در روستاها خواهد بود. محمدرضا عابدی محزون در شورای ورزش همگانی استان گیلان که امروز در سالن اجتماعات استانداری […]

حرف تازه – مشاور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه ۳۶ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، ادامه داد: تاسیس خانه های ورزش روستایی در روستاهای گیلان گامی ارزشمند برای افزایش علاقمندی به زندگی در روستاها خواهد بود.

محمدرضا عابدی محزون در شورای ورزش همگانی استان گیلان که امروز در سالن اجتماعات استانداری گیلان برگزار شد، اظهار کرد: ورزش در استان گیلان طی سال های اخیر توسعه و پیشرفت خوبی داشته است.

مشاور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به طرح ایجاد خانه ورزش روستایی در گیلان گفت: اجرای این طرح موجب افزایش سرانه ورزشی استان می شود.

وی با اشاره به سرانه ورزش استان، گفت: سیاهکل،صومعه سرا و بندرانزلی بیشترین سرانه ورزشی و رشت، تالش و ماسال نیز کمترین میزان سرانه ورزشی را در میان استان دارند.

عابدی محزون با اشاره به اینکه وضعیت تعداد فضاهای ورزشی شهرستان رشت مطلوب است، ادامه داد: متوسط فضاهای ورزشی استان بالاتر از متوسط کشوری است.

مشاور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان با اشاره به اینکه ۳۶ درصد جمعیت استان در روستاها ساکن هستند، ادامه داد: این امر نشان دهنده ضرورت اجرای برنامه های مفید و کارآمد در روستاهاست.

وی با اشاره به پروژه  های ورزشی اداره  کل ورزش و جوانان در سطح روستاهای گیلان، تاکید کرد: ۱۶ پروژه ورزشی در سطح روستاهای استان داریم که برخی از آنها با اختصاصات اخیر پیشرفت خوبی داشته اند.

عابدی محزون تاسیس خانه های ورزش روستایی در روستاهای گیلان را گامی ارزشمند برای افزایش علاقمندی به زندگی در روستاها عنوان کرد و یادآور شد: بسیاری از مدارس بلا استفاده در روستاهای گیلان ظرفیت تغییر کاربری و تبدیل شدن به خانه های ورزش روستایی را دارند.

مشاور مدیرکل ورزش و جوانان گیلان تاکید کرد: فراهم کردن امکانات رفاهی و ورزشی در روستاها موجب می شود مهاجرت روستاییان به ویژه جوانان به شهرها کاهش یابند و با زندگی در روستاها از حداقل امکانات رفاهی برخوردار باشند.

وی با بیان اینکه در گام نخست باید مدارس بلااستفاده در روستاهای گیلان شناسایی شود، افزود:اولویت بندی روستاهای کم برخوردار،آماده سازی و تجهیز، عقد تفاهم نامه و استقرار و نصب تجهیزات گام های دیگر در افتتاح خانه ورزش روستایی است.

منبع : ایسنا