استاندار گیلان:

تاخیر در افتتاح راه آهن رشت قزوین به معنای فریب مردم نیست

حرف تازه – محمدعلی نجفی روز سه شنبه در مراسم آغاز ساخت بزرگترین مجتمع تفریحی و تجاری شمال کشور در حومه خمام شهرستان رشت با حضور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت : فضای مثبت ایجاد شده در دولت یازدهم مثبت و رو به جلو است و ما نیز […]

حرف تازه – محمدعلی نجفی روز سه شنبه در مراسم آغاز ساخت بزرگترین مجتمع تفریحی و تجاری شمال کشور در حومه خمام شهرستان رشت با حضور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار داشت : فضای مثبت ایجاد شده در دولت یازدهم مثبت و رو به جلو است و ما نیز از این فضا بهره مند می شویم.

وی با اشاره به استقبال سرمایه گذاران طی چند سال اخیر در استان یادآورشد: با همدلی و تعامل ایجاد شده بین دستگاه های اجرایی و دیگر نهاد ها در گیلان، این استان توانسته رتبه نخست فضای کسب و کار را در فصل های متوالی در دولت یازدهم کسب کند .
وی خاطرنشان کرد: ما از حضور سرمایه گذاران در استان استقبال می کنیم که این نشانگر عزم جدی مان در بحث سرمایه گذاری دارد.
نجفی تصریح کرد: به طور معمول در دوران انتقال دولت ها یک سستی و رخوتی در امور ایجاد می شود اما اهتمام مان بر آن بوده است که این موضوع در استان اتفاق نیفتد و حضور مسئولان ارشد کشوری بعد از انتخابات و نزدیک شدن به اتمام کار دولت یازدهم گواه همین امر است.
وی با تاکید بر ضرورت رفع تمامی موانع برای اجرای این پروژه گفت: باید روند پیشرفت و موانع احتمالی سر راه اجرای این پروژه را به صورت هفتگی به اینجانب گزارش دهند.
استاندار گیلان ضمن قدردانی از سرمایه گذار و دست اندکاران اجرای این پروژه تصریح کرد: موانعی که هم اکنون در بخش سرمایه گذاری در کشور شاهد هستیم ، زیبنده نیست.
وی با یاداوری اجرای پروژه راه آهن رشت- قزوین افزود: گاهی در پروژه های دولتی همچون راه آهن رشت- قزوین بدلیل وابسته بودن به منابع دولتی و محدودیت های اعتباری و یا مشکلات دیگری در حین اجرای کار تاخیری در زمان وعده شده اتفاق می افتد که این خلف وعده به مردم نیست.
وی افزود: مسئولان بصورت شبانه روزی در تلاشند تا بتوانند هر چه سریعتر این پروژه را به اتمام برسانند و وجود تاخیر برای تکمیل آن نشان دهنده توقف در عملیات ان نیست .
عملیات اجرایی بزرگترین مجتمع تجاری و تفریحی شمال کشور امروز( سه شنبه) با حضور معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزیر صنعت، معدن و تجارت و استاندار گیلان در حومه روستای اشکیک بخش خمام اغاز شد.
برای این مجتمع تجاری تفریحی ۲۵۰ تا ۳۰۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری پیش بینی شده و در فاز اول برای ۵۰۰ نفر اشتغالزایی مستقیم ایجاد می کند.

ایرنا