پایان صدارت 18 ساله متقی طلب در پارک علم و فناوری گیلان؟!

تاجیک از استانداری گیلان رفتنی شد؛ منتظر لابی ها باشید!

حرف تازه – مدیرکل حوزه استاندار گیلان و مردی که خیلی ها اورا فردی غیر تعامل گر با نیرو های حامی دولت می خوانند، در آستانه تغییر جایگاه و تصدی مدیرکلی پارک علم و فناوری گیلان است.دکتر حسن تاجیک که در سوابقش سمت های متعددی چون رایزن علمی ایران و سرپرست دانشجویان ایرانی در مالزی […]

حرف تازه – مدیرکل حوزه استاندار گیلان و مردی که خیلی ها اورا فردی غیر تعامل گر با نیرو های حامی دولت می خوانند، در آستانه تغییر جایگاه و تصدی مدیرکلی پارک علم و فناوری گیلان است.دکتر حسن تاجیک که در سوابقش سمت های متعددی چون رایزن علمی ایران و سرپرست دانشجویان ایرانی در مالزی وجنوب شرقی آسیا، ریاست دانشگاه خلیج فارس بوشهر و مشاور رئیس و سرپرستی دفتر ریاست و روابط عمومی دانشگاه گیلان را نیزدارد، بنابر شنیده ها پیش از این به سودای ریاست دانشگاه گیلان تلاش های زیادی را مبذول داشت که بالاخره با مقاومت مقامات وزارت علوم و حمایت تمام قد از رضی در این امر ناکام ماند!

اما آشنایی قبلی تاجیک با دکتر سالاری -استاندار بوشهری گیلان- زمینه حمایت علنی او از وی را در دوران رقابت نامزدهای تصدی استانداری گیلان فراهم کرد ، مسئله ایی که بعدها باعث دلخوری محمدعلی نجفی استاندار وقت گیلان شد و جفای مدیر دفترش را به جان خرید و راهی کرج شد.

اما در این میان نزدیکی وی با احمدی پور معاون سیاسی پیشین استاندار و نیز تلاشش در چینش برخی از افراد در سمت های مشاور و… ظاهرا به مذاق آقای استاندار خوش نیامد و کم کم زمینه انتقال وی از ستاد استانداری به پارک علم و فناوری و پایان صدارت ۱۸ ساله متقی طلب را فراهم کرد.

تاجیک در دوران حضورش در استانداری منتقدان بسیاری داشت و بسیاری از حامیان اصلی دولت از کم بودن تعامل وی با چهره های سیاسی ، عدم قاطعیت مدیریتی او در برهه های خاص، تشکیل گعده هایی در راستای کانالیزه کردن اخبار، عدم شناخت کافی از نیروهای تاثیر گذار سیاسی منطقه،مناصب قبلی اش در دولت احمدی نژاد و…گله مند بوده و انتخاب وی را از ابتدا برای سمت حساس مدیرکلی دفتر استاندار مناسب نمی دانستند.

به هرروی او نیز پس از اصغریان و احمدی پور سومین مدیر ارشد ستاد استانداری خواهد بود که با نظر سالاری جوان تغییر میکند تا شاید هوای تازه مدیریتی در اتمسفر سنگین استانداری گیلان بالاخره وزیدن گیرد!

از سعادت دستیار ویژه استاندار ، امین افقی مدیر روابط عمومی منطقه آزاد انزلی و امیر محمدپوری مدیرکل سابق امور کتابخانه های گیلان و خواهرزاده ی مهندس جعفرزاده به عنوان گزینه های جانشینی تاجیک در محافل یاد میشود.

انتخابی که شاید باز باید آنرا حاصل فشار و لابی گسترده تیمی خاص! جهت القای گزینه خود به استاندار جوان اما مجرب گیلان دانست که پیش از این نیز موفقیت هایی در این زمینه داشته اند.

جارستان