طی نامه ای از رییس شورا به شهردار رشت مطرح شد؛

تابلوهای حدترخص در خروجی های شهر رشت نصب شود

حرف تازه (تی تی خبر) : محمد علی رفیعی نوده رئیس شورای شهر رشت طی نامه ای به دکتر ثابت قدم  شهردار رشت درخواست کرد  نسبت به  نصب تابلوهای حدترخص در خروجی های شهر رشت اقدام شود. متن نامه به شرح ذیل است: بسمه تعالی جناب آقای دکتر ثابت قدم شهردار محترم رشت با سلام […]

حرف تازه (تی تی خبر) : محمد علی رفیعی نوده رئیس شورای شهر رشت طی نامه ای به دکتر ثابت قدم  شهردار رشت درخواست کرد  نسبت به  نصب تابلوهای حدترخص در خروجی های شهر رشت اقدام شود.

متن نامه به شرح ذیل است:

بسمه تعالی
جناب آقای دکتر ثابت قدم
شهردار محترم رشت

با سلام و احترام؛

با عنایت به اینکه برخی از تکالیف و فرائض دینی، بسته به حد ترخص متفاوت می باشد لازم است شهرداری رشت نسبت به نصب تابلوی حد ترخص در چهار جهت اصلی شهر اقدام و گزارش اقدامات صورت گرفته را به این شورا ارائه نماید.

محمد علی رفیعی نوده
رئیس شورای اسلامی شهر رشت

چندی پیش پایگاه خبری و تحلیلی حرف تازه با انتشار یادداشتی از  جواد هادی زاده ، فعال حوزه گردشگری و با اشاره به تجربه خوب برخی شهرها و در پیش بودن ماه مبارک رمضان در آن زمان خواستار نصب تابلوهای حد ترخص شده بود .

نصب تابلوهای حد ترخص و مسافت شرعی از جمله موضوعات مهم شرعی و فقهی است که به ویژه برای افراد روزه‌دار از اهمیت بالایی برخودار است.

فرق بین دو تابلوی حد ترخص و مسافت شرعی در این است که اگر کسی بخواهد حداقل تا مسافت شرعی رفت و برگشت داشته باشد از تابلوی حد ترخص که گذشت باید احکام مربوط به مسافر را رعایت نماید.