خسارات جبران ناپذیر تاخیر در واکسیناسیون توسط علوم پزشکی

بی توجهی شهردار رشت به درگذشت پاکبان رشتی بر اثر ابتلا به کرونا

حسن باخدا پاکبان زحمتکش رشتی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد و عجیب آن که این موضوع با بی توجهی شهردار رشت همراه بود.

اختصاصی حرف تازه – حسن باخدا پاکبان زحمتکش رشتی بر اثر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد و عجیب آن که این موضوع با بی توجهی شهردار رشت همراه بود.
هرچند زمان و نحوه دقیق ابتلای وی به کرونا مشخص نیست اما به نظر می رسد از آنجا که پاکبانی یکی از مشاغل پرخطر است و افراد در معرض زباله های آلوده قرار دارند واکسیناسیون این قشر از اهمیت بالایی برخوردار است و بی توجهی و تعلل در این امر خسارات جبران ناپذیری به همراه دارد.
در حالی که در ماه های گذشته صحبت از واکسیناسیون پاکبانان رشت مطرح شده بود و تعدادی از آنها واکسن خود را دریافت کردند روال واکسیناسیون پاکبانان توسط علوم پزشکی گیلان همانند دیگر اقشار روالی کند و غیر قابل قبول بود و همچنان طیف وسیعی از پاکبانان واکسن خود را دریافت نکرده اند. اتفاقی که البته نمی توان تنها به نام علوم پزشکی نوشت و مجموعه وزارت بهداشت در این زمینه کارنامه مناسبی به جا نگذاشته است.
از سوی دیگر اتفاق تاسف برانگیز، بی توجهی سید محمد احمدی شهردار رشت و همچنین پورتال شهرداری رشت بود که پس از این اتفاق تلخ هیچ واکنش و پیام تسلیتی را انتشار نداد و به جز پیام تسلیت رئیس سازمان مدیریت پسماند هیچ پیامی در فضای مجازی نیز مشاهده نشد تا حسن باخدا در میان بی توجهی محض مسئولین از میانمان برود.
هرچند انتشار این مطلب احتمالا به زودی جوابیه یا واکنشی از سوی شهرداری رشت را به همراه خواهد داشت اما انتظار می رفت پیش از آن که ما به مسئولین یادآوری کنیم آنها که ید طولایی در صدور پیام تبریک و تسلیت دارند حداقل در این یک مورد تبعیض قائل نشوند و برای اقشار ضعیف و زحمتکش شهرداری نیز پیامشان را ارسال نمایند!
البته اگر برایشان زحمتی به همراه ندارد!
تحریریه حرف تازه ضمن تسلیت به خانواده آن مرحوم، صبر و شکیبایی فراوان برای بستگان آرزومند است.
امیدواریم واکسیناسیون پاکبانان و به طور کلی واکسیناسیون سراسری سرعت بیشتری بگیرد تا این ویروس بیش از این خانواده ها را عزادار نکند و از شدت تلفات کاسته شود و از سوی دیگر مسئولین حوزه های مختلف نیز پروتکل های بهداشتی را با جدیت دنبال کنند تا از این پس شاهد اخبار ناگوار کمتری در این خصوص باشیم.


بی توجهی شهردار رشت به درگذشت پاکبان رشتی بر اثر ابتلا به کرونا