بی‌ثباتی بزرگترین عامل نتایج ضعیف سپیدرود

سپیدرودی‌ها در چند ماه اخیر به‌جز مشکلات مالکیتی، چالش‌های جدی حقوقی، حضور برخی افراد پرحاشیه در کنار تیم، درگیری سرمربی با هواداران تیم، وجود شعبه یک و دو، تغییرات زودهنگام در کادرفنی و… را تجربه کردند.

حرف تازه – طی چند ماه گذشته تیم فوتبال سپیدرود رشت با مشکلاتی مواجه بود که شاید هر یک از این مشکلات برای بروز چالش‌های جدی در هر تیمی کفایت می‌کرد.

سپیدرودی‌ها در چند ماه اخیر به‌جز مشکلات مالکیتی، چالش‌های جدی حقوقی، حضور برخی افراد پرحاشیه در کنار تیم، درگیری سرمربی با هواداران تیم، وجود شعبه یک و دو، تغییرات زودهنگام در کادرفنی و… را تجربه کردند؛ تجربیاتی که هریک از آنها سپیدرود رشت را وارد چالش‌هایی جدی کرده است.

بااین‌حال اما سپیدرودی‌ها راه نجات از مشکلات را در تغییرات مدیریتی و فنی دیده‌اند، به‌گونه‌ای که از ابتدای فصل جدا از درگیری‌های مالکیتی رخ‌داده بین تن زاده و محمد نوین، پس از گذشت سه هفته از آغاز لیگ گفته شد مالکیت باشگاه در اختیار هیئت فوتبال قرارگرفته است و پس‌ازآن اما مالک دیگری برای سپیدرود معرفی شد که از دوستان علی کریمی است تا سپیدرود طی دو ماه نام ۴ مالک را برای خود دیده باشد.

در کادر فنی اما موضوع عجیب‌تر به نظر می‌رسید. در ابتدای فصل که وضعیت مالکیتی سپیدرود هنوز وارد چالش‌های جدی نشده بود علی کریمی که خود را سرمربی تیم می‌دانست تستی را برای بازیکنان امید برگزار کرد که جواد تن زاده در آن زمان مدعی شد این عمل خلاف قانون بوده است! پس از اتمام رسمی کار کریمی در سپیدرود نادر دست‌نشان پای به این تیم گذاشت که در نخستین تمرین سپیدرود با درخواست لیدرهای باشگاه دست‌نشان از حضور در سپیدرود استعفا دهد.

پس‌ازاین ماجراها و حواشی ماجرای عجیب مالکیتی در تیم فوتبال سپیدرود آغاز شد و سپیدرود تن زاده کار خود را با علی نظرمحمدی آغاز کرد و سپیدرود نوین از مارکار آقاجانیان به‌عنوان گزینه نهایی سرمربیگری سپیدرود نام می‌برد. بااین‌حال و با رد درخواست سپیدرودی‌ها برای مربیگری مارکار در این تیم، خداداد عزیزی سرمربیگری سپیدرود را بر عهده گرفت.

با بروز درگیری بین خداداد عزیزی و هواداران سپیدرود از همان ابتدا قابل حدس بود که عمر حضور او در سپیدرود کوتاه باشد و این اتفاق بالاخره در پایان هفته سوم لیگ رقم خورد. پس از استعفای خداداد نیمکت سپیدرود به سهیل حق‌شناس واگذار شد و نام رضا مهاجری برای سرمربیگری این تیم مطرح شد.

طرح نام مهاجری برای سپیدرود اما خیلی طول نکشید تا مهاجری نیز همانند مارکار از قبول سرمربیگری این تیم سرباز بزند تا کیومرث بیات به‌عنوان مدیرعامل سپیدرود از محسن نصر به‌عنوان سرمربی موقت سپیدرود رونمایی کند! سرمربی موقتی که احتمالاً در آینده بار مالی سنگینی برای این تیم به‌جای خواهد گذاشت و همانند ماجرای حضور دوهفته‌ای امید رضا روانخواه که با پرداختی ۱۲۰ میلیونی به او شوک سنگینی به سپیدرود وارد کرد او نیز در آینده‌ای نزدیک گریبان سرخ‌پوشان شهر رشت را خواهد گرفت.

بااین‌حال اما ماجرای نصر چندان طولانی‌مدت نشد و ۴۸ ساعت پس از اعلام نام نصر به‌عنوان سرمربی موقت، مالک آینده سپیدرود که هنوز نامش فاش نشده پیش از آنکه خود به هواداران معرفی شود و تعهدات مالی‌اش را پرداخت کند از طی قراردادی علی کریمی را به‌عنوان سرمربی جدید سرخ‌پوشان معرفی کرد تا شاید نقطه پایانی بر تمامی تغییرات در کادرفنی سرخ‌پوشان رشتی گذاشته باشد.