بیوگرافی نیما شعبان نژاد | نگاهی به زندگینامه و فیلم ها

نیما شعبان نژاد یکی از بازیگران جوان کشورمان است که تا کنون توانسته از خود نقش‌های جذابی به یادگار بگذارد. در ادامه این مقاله با بیوگرافی نیما شعبان نژاد همراه شما هستیم.

به گزارش حرف تازه به نقل از پلازا ، نیما شعبان نژاد متولد دهه ۱۳۶۰ است و در آلمان متولد شده. این هنرپیشه به واسطه یکی از عوامل خندوانه به این برنامه آمد و موفق شد تا توجه مردم را به خود جلب کند. همین اتفاق باعث شد که نقش‌هایی تلویزیونی و سینمایی به او پیشنهاد شود و بتواند در دسته بازیگران موفق کشورمان قرار بگیرد. یکی از به‌ یاد ماندنی‌ترین نقش‌های او بایرام در خندوانه است. آقای شعبان نژاد به خوبی می‌تواند تیپ‌های مختلف بازیگری بسازد و این از نقاط قوت هنرپیشگی اوست. حال قصد داریم تا در مقاله پیش‌رو بیشتر به این بازیگر توجه کنیم و با بیوگرافی نیما شعبان نژاد همراه شما باشیم.

اطلاعات شخصی نیما شعبان نژاد

  • تاریخ تولد: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۶۶
  • سن نیما شعبان نژاد: ۳۶ سال
  • قد نیما شعبان نژاد: ۱۷۶ سانتی متر
  • آدرس صفحه اینستاگرام نیما شعبان نژاد: nima shabannejad@
  • وضعیت تاهل: مجرد (تاکنون ازدواج نکرده است)

بیوگرافی نیما شعبان نژاد و زندگی شخصی او

این بخش را به زندگی شخصی این بازیگر اختصاص می‌دهیم.

تولد در خانواده ای هنر دوست

زندگی شخصی نیما شعبان نژاد

نیما شعبان نژاد در بیست و یکمین روز ماه اردیبهشت سال ۱۳۶۶ در شهر کلن آلمان به دنیا آمد. اگر درباره اینکه پدر نیما شعبان نژاد اهل کجاست یا نیما شعبان نژاد اصالتا اهل کجاست؟ کنجکاو هستید، باید بگوییم که این بازیگر زیاد درباره اصالت خود که به کدام قوم برمی‌گردد صحبت نکرده است. او تنها گفته که در آلمان به دنیا آمده و از ۴ سالگی در ایران و تهران ساکن است. پدر او مردی جدی است و به گفته خود آقای شعبان نژاد که با لحنی طنز این مسئله را بیان کرد، او زیاد اهل ابراز احساسات نیست و به مسائل بی‌تفاوت است. مادر این بازیگر به گفته او شخصیت هیجانی‌تری دارد و نقاش است. همچنین آقای محمد پناهنده پدربزرگ او، یکی از عکاسان معروف کشور است.

از انتخاب هنر تا مسئله ازدواج

این بازیگر کودکی خود را در میان نقاشی‌های مادرش گذرانده و همچنین به موسیقی نیز علاقه دارد. او می‌گوید ابتدا در رشته طراحی و نقاشی قبول شد اما به خانواده‌اش چیزی در این مورد نگفت و ترجیح داد تا کارگردانی را دنبال کند زیرا فکر می‌کرد با نقاشی آشنا بوده و چیز جدیدی برای او ندارد. این هنرپیشه فارغ‌التحصیل رشته کارگردانی تئاتر است و از سال ۱۳۸۳-۱۳۸۴ رسما وارد تئاتر شد. اگر درباره همسر نیما شعبان نژاد کنجکاو هستید، باید بگوییم که او هنوز ازدواج نکرده و به گفته خودش دوست دارد از دنیا تجربه بیشتری داشته باشد اما عاشق بچه است.

اطلاعات شغلی نیما شعبان نژاد

در این بخش بیوگرافی نیما شعبان نژاد قصد داریم به سراغ اطلاعات شغلی او برویم و ببینیم که چگونه به معروفیت رسید.

بیوگرافی نیما شعبان نژاد ؛ شروع بازیگری

نیما شعبان نژاد اصالتا اهل کجاست

این هنرپیشه در دانشگاه رشته کارگردانی تئاتر را دنبال می‌کرد و بالطبع بازیگری را به صورت غیرحرفه‌ای از همان دوران دانشجویی شروع کرده است تا اینکه از سال ۱۳۷۸ به صورت حرفه‌ای وارد دنیای تئاتر شد. آقای شعبان نژاد استعداد خوبی در تئاتر داشت و همچنین در مصاحبه خود گفت، ابتدا اصلا کارهای تلویزیونی را دوست نداشته و بیشتر تمایل به سینما داشت. در سال ۱۳۹۴ آقای رامبد جوان به دنبال شخصیتی مخالف (مخالف با عقاید خندوانه به صورت طنز) می‌گشته و از محمد زیکساری (استاد کهنمویی معروف در خندوانه) می‌خواهد این نقش را ایفا کند. او نیز به جای خودش نیما شعبان نژاد را معرفی می‌کند و رامبد جوان با دیدن آقای شعبان نژاد او را می‌پذیرد و تحسین می‌کند.

آغاز معروفیت ؛ از نیما تا بایرام

جوایز و افتخارات نیما شعبان نژاد

خندوانه نقطه عطف زندگی این هنرپیشه است زیرا در آن به خوبی درخشید. او ابتدا با نقش نیما و شخصیتی خنثی اما طنز کار خود را شروع کرد و سپس با کیاتاناکورا (کیانا) شخصیتی خشن و طلبکار دیده شد. کاراکتر معروف بعدی او بایرام است که بسیار مورد استقبال واقع شد. به گفته خود آقای شعبان نژاد بایرام ترکیبی از مادربزرگش که ادعای دانستن همه چیز را می‌کند، نوع بیان شوهر عمه مادرش و لهجه معلم ورزشی که داشت بود. او در این بین شخصیت‌هایی با محبوبیت کمتر مثل دکتر پاینده و جوبان را به مخاطبان معرفی کرد. اما جدیدترین کاراکتر خندوانه‌ای او خانومی (زنی مزاحم تلفنی که همیشه دوست داشت چیزی به رامبد جوان بفروشد) بود که با استقبال مخاطبان روبه‌رو شد. به هر حال چیزی که واضح به نظر می‌رسد این است که در بیوگرافی نیما شعبان نژاد خندوانه نقشی کلیدی دارد.

قدم در عرصه بازیگری و فعالیت های اخیر

او به جز خندوانه در سال ۱۳۹۷ در سریال‌های ممنوعه شبکه نمایش خانگی و رهایم نکن تلویزیون نقش‌های جدی داشت. وقتی در مصاحبه‌ای در خصوص نقش جدی از او سوال شد، گفت که بازی نقش جدی به مراتب آسان‌تر از نقش کمدی است و بسیاری از بزرگان بازیگری از طنز شروع کرده و منعطف شده‌اند. او در سال ۱۳۹۸ در سریال هیولا نمایش خانگی با مهران مدیری همکاری کرد و به ایفای نقش شخصیت روی اعصاب هوشمند پرداخت. هوشمند کاراکتری خاص بود که بسیار به چهره شعبان‌ نژاد نیز می‌آمد. او همچنین در آثاری همچون سرباز و دوپینگ از تلویزیون و رازبقا و خون سرد از شبکه نمایش خانگی حضور داشته است.

فیلم های نیما شعبان نژاد

فعالیت‌های سینمایی آقای شعبان نژاد به معروفیت سریال‌های او نیستند. این بازیگر در سال ۱۳۹۷ اولین فیلم خود یعنی آینده را بازی کرد و در فیلم لب خط نقش اصلی را ایفا می‌کرد. خانه شیشه ای دومین همکاری او جدیدترین اثر سینمایی او محسوب می‌شود.

فیلم های نیما شعبان نژاد

در جدول زیر تمام فیلم‌های این بازیگر را می‌توانید مشاهده کنید.

نام فیلم سال ساخت کارگردان
آینده ۱۳۹۷ امیر پورکیان
تورقوزآباد ۱۳۹۸ علی شاه حاتمی
بعد از اتفاق ۱۳۹۹ پوریا حیدری اوره
لب خط ۱۳۹۹ علی جبارزاده
خانه شیشه ای ۱۴۰۰ امیر پورکیان

سریال های نیما شعبان نژاد

در این قسمت نیز با معرفی سریال‌ها و برنامه‌های این هنرپیشه همراه شما هستیم.

نام سریال سال تولید کارگردان
ممنوعه ۱۳۹۷ امیر پورکیان
رهایم نکن ۱۳۹۷ محمدمهدی عسگرپور
هیولا ۱۳۹۸ مهران مدیری
سرباز ۱۳۹۸ هادی مقدم دوست
دوپینگ ۱۳۹۹ رضا مقصودی
دراکولا ۱۴۰۰ مهران مدیری
راز بقا ۱۴۰۱ سعید آقاخانی
خون سرد ۱۴۰۱ امیرحسین ترابی

حقایق و حواشی نیما شعبان نژاد

حواشی نیما شعبان نژاد / حقایق پنهان نیما شعبان نژاد

او به طور کلی بازیگر بسیار کم حاشیه‌‌ای است. به طوری که نمی‌توانید جنجال‌های زیادی پیرامون‌ او ببینید. در این بخش به حقایق پنهان نیما شعبان نژاد و حواشی مختصر او اشاره می‌کنیم.

علاقه به بازیگری

او در سنین مدرسه به سیرک خلیل عقاب می‌رود و سپس بعد از خواندن کتاب عقاید یک دلقک هاینریش بل به بازیگری علاقه‌مند می‌شود.

خجالتی بودن؟

نیما شعبان نژاد شخصیتی کاملا خجالتی دارد و در روابط اجتماعی درونگراست او تنها با نقش بازی کردن می‌تواند نمک ذاتی‌اش را به خوبی نشان دهد.

شروع با تئاتر

اولین ‌کارهای تئاتر این بازیگر زیر نظر قطب الدین صادقی بود.

حواشی و بیوگرافی نیما شعبان نژاد ؛ هوش سرشار بازیگری

دیالوگ‌های خندوانه او کاملا بداهه بودند و تنها سناریوها از پیش تعیین می‌شد. همچنین اکثر کاراکترها و سناریوها را خودش ایده پردازی می‌کرد.

تواضع و فروتنی

او معمولا علاقه ندارد درباره دیدن آثارش به کسی توصیه کند و صرفا علاقه‌مند به انجام کارش به درست‌ترین نحو ممکن است.

بین جدی بودن و شوخ بودن

نیما شعبان نژاد شخصیت خود را بین جدی و شوخ می‌داند و عقیده دارد تنها با افرادی که می‌شناسد شوخی می‌کند و در بقیه موارد جدی است.

هنرهای دیگر

او علاوه بر بازیگری به موسیقی و نقاشی نیز علاقه دارد.

فضای مجازی را دوست ندارد

این هنرپیشه اصلا زیاد اهل فضای مجازی نیست و عقیده دارد یک هنرمند باید بعد از ایفای نقش به زندگی عادی خود برسد اما داشتن فضای مجازی را لازمه دنیای امروز می‌داند.

علایق و بیوگرافی نیما شعبان نژاد ؛ کمدین های مورد علاقه خارجی و وطنی

زیرو ماستل، وایلدر، مل بروکس، مارتی فلدمن و روآن اتکینسون در بین کمدین‌های خارجی و رضا عطاران و رامبد جوان را درمیان ایرانیان دوست دارد.

خب بعدش چه؟

به نظر نیما در ماورای مرزهای زندگی خبر خاصی نیست و انسان آنقدر کمال‌گراست که پس از هر پله موفقیت می‌گوید: خب بعدش چه؟ پس توصیه دارد از زندگی لذت ببرید.

عاشق خانواده

او داشتن زندگی خانوادگی عالی و زندگی شغلی متوسط را به یک زندگی شغلی موفق ترجیح می‌دهد.

نکات و بیوگرافی نیما شعبان نژاد ؛ کاراکتر مورد علاقه

در بین ‌کاراکترهای ساخته شده توسط خود بایرام و دکتر پاینده را بیشتر دوست دارد.

پر کار بودن

او معمولا در پروژه‌های مختلف کار می‌کند چون دنیای امروز را دنیایی رقابتی می‌بیند و برای دیده شدن یا موفقیت نباید به یک کار اکتفا کرد.

کیفیت مهم تر از کمیت است

در زمان پخش خندوانه دوست نداشت در همه قسمت‌های برنامه باشد و می‌گفت کیفیت مهمتر از همه‌ چیز است.

حقایق و بیوگرافی نیما شعبان نژاد ؛ حاشیه و گله

او یکبار از کسانی که زمان کرونا به صحنه فیلم‌برداری آنها آمده بودند و از اینکه آنها فکر سلامت مردم نبودند گله کرد و باعث حاشیه شد اما با لحنی مودبانه آن را بیان کرد و گفت: همه پروتکل‌ها رعایت شده بودند و فقط از این موضوع کمی دلشکسته بودم.

نام خانوادگی

او یکبار به شوخی گفت گاهی انقدر مردم نام خانوادگی من را به اشتباه شعبانی و شعبان زاده می‌گویند که خودم هم فراموشش می‌کنم.

حیوان مورد علاقه

آقای شعبان نژاد به گربه‌ها علاقه زیادی دارد و در صفحه اینستاگرام او عکس‌های این حیوانات را زیاد می‌بینیم.

آلبوم عکس نیما شعبان زاده

در ادامه با چند عکس زیبا از این هنرمند بااستعداد کشورمان مقاله را به اتمام می‌رسانیم:

کلام آخر

جوایز و افتخارات نیما شعبان نژاد

در این مقاله با بیوگرافی نیما شعبان نژاد همراه شما بودیم و این بازیگر با سیمای جدی که برخلاف ظاهرش بارها لبخند به مردم هدیه کرده را به شما معرفی کردیم. اگرچه این هنرپیشه بسیار محبوب واقع شده است اما تا کنون عنوانی برای جوایز و افتخارات نیما شعبان نژاد ثبت نشده. نظر شما درباره این هنرپیشه چیست؟ لطفا نظرات خود را در بخش دیدگاه‌ها با ما به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.