بیوگرافی مهدی سلطانی | زندگی شخصی، کارنامه هنری و حواشی

مهدی سلطانی از بازیگران مستعد تئاتر، سینما و تلویزیون ایران است که فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۲ با بازی در نمایش خوبی بزرگ زندگی آغاز نمود. در این مقاله به بیوگرافی مهدی سلطانی می‌پرازیم.

به گزرش حرف تازه به نقل از پلازا ، سلطانی از جمله بازیگرانی است که فعالیت هنری خودش را با تئاتر آغاز کرد و پس از مدتی برای ادامه تحصیل به کشور فرانسه مهاجرت کرد. وی پس از عزیمت به ایران فعالیت هنری خود را دوباره از سر گرفت و با ایفای نقش هاشم دماوندی در سریال شهرزاد به شهرت بالایی دست یافت. این بازیگر در کارنامه هنری خود تا کنون تجربه همکاری با کارگردان های نامداری چون اصغر فرهادی، حسین کیانی، حسن هدایت، حسن فتحی، سیروس مقدم، ابراهیم حاتمی‌کیا، فرزاد مؤتمن و زنده‌یاد داریوش مهرجویی را دارد. چنانچه مایلید تا با ابعاد پنهاد در زندگی نامه مهدی سلطانی بیشتر آشنا شود، در ادامه مقاله با ما همراه باشید.

اطلاعات شخصی مهدی سلطانی

  • نام و نام خانوادگی: محمدمهدی سلطانی سروستانی که با نام هنری مهدی سلطانی (Mehdi Soltani ) شناخته می‌شود.
  • تاریخ تولد: ۱ شهریور ۱۳۵۰
  • محل تولد: سروستان یکی از شهرهای استان فارس
  • پیشه: بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر، کارگردان تئاتر – عضو هیئت علمی و استادیار دانشکده هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران- خواننده – مترجم
  • شروع فعالیت هنری: سال ۱۳۷۲ در سن ۲۲ سالگی با نمایش خوبی بزرگ زندگی به کارگردانی علیرضا حیدری در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران
    تحصیلات: دکترای بازیگری تئاتر از دانشگاه آوینیون فرانسه
  • قد مهدی سلطانی: ۱۷۰ سانتی‌متر
  • وضعیت تاهل: متاهل از سال ۱۳۷۹ تا کنون
  • همسر مهدی سلطانی: متاسفانه اطلاع چندانی در‌باره ایشان در فضای اینترنت وجود ندارد.
  • تعداد فرزندان: یک دختر به نام روژا
  • صفحه اینستاگرام مهدی سلطانی: mehdisoltanisarvestanii@

زندگی خصوصی مهدی سلطانی

در این بخش از مقاله بیوگرافی مهدی سلطانی با زندگی شخصی از زمان تولد تا روابط کاری‌ و خانوادگی این بازیگر مستعد و مطرح کشورمان همراه شما مخاطبان محترم پلازا  هستیم‌.

از کودکی تا جوانی

از کودکی تا جوانی

آقای سلطانی سروستانی در نخستین روز از ماه شهریور سال ۱۳۵۰ و در اواخر فصل گرم تابستان این سال در سروستان یکی از شهرهای استان فارس به دنیا آمد. وی تا ۵ سالگی به خاطر تحصیلات پدرش در تبریز سکونت داشتند. پدر مهدی سلطانی معلم و هچنین در مقطعی ریاست آموزش‌وپرورش را بر عهده داشت و مادرش نیز خانه دار بود.

محمدمهدی سلطانی سروستانی، در دوران دانشجویی به تهران نقل مکان کرد و سال ۷۲ همزمان با ورودش به دانشگاه تهران، برای نخستین بار با نمایش خوبی بزرگ زندگی روی صحنه حاضر شد. وی تحصیلات آکادمیک خود را در مقطع کارشناسی بازیگری از دانشکدهٔ هنرهای زیبا دانشگاه تهران به اتمام رساند. سلطانی در سال ۱۳۷۸ کارشناسی ارشد کارگردانی خود را از دانشکده سینما و تئاتر دانشگاه هنر گرفت.

مهدی سلطانی سال ۱۳۷۹ در سن ۲۹ سالگی ازدواج کرد و ثمره زندگی مشترک وی یک دختر به روژا است که در ۲۷ آبان ۱۳۹۲ متولد شد. او پس از چند فعالیت هنری برای ادامه تحصیل مهاجرت کرد و در سال ۱۳۸۷ دکترای بازیگری تئاتر از دانشگاه آوینیون (Avingon) فرانسه را گرفت.

بیوگرافی مهدی سلطانی

زندگی شغلی مهدی سلطانی

مهدی سلطانی از بازیگران تحصیلکرده کشورمان محسوب می‌شود که دکترای بازیگری تئاتر خود را از دانشگاه آوینیون گرفت و هم‌اکنون عضو هیئت علمی و استادیار دانشکدهٔ هنرهای نمایشی و موسیقی پردیس هنرهای زیبای دانشگاه تهران است.

ورود به دنیای بازیگری

همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، سلطانی در سال ۱۳۷۲ زمان دانشجویی فعالیت هنری خود را از بازی در یک نمایش در دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران آغاز کرد. او در اواخر همان سال برای برنامه طنز نوروز ۷۳ کاری از حسین فردرو برای نخستین‌بار جلوی دوربین ظاهر شد. با عکسی از این بازیگر در برنامه نوروز ۷۳ به ادامه مقاله بیوگرافی مهدی سلطانی می‌پردازیم.

ورود به دنیای بازیگری

سلطانی در سال ۱۳۷۳ با نقشی کوتاه برای فیلم آخرین بندر کاری از حسن هدایت بازیگری در جلوی دوربین راتجربه نمود. وی در سال بعد با سریال پرطرفدار کارآگاه برای دومین بار با حسن هدایت همکاری نمود.

فیلم های مهدی سلطانی

سلطانی در سال ۱۳۷۳ با آخریبن بندر وارد دنیای بازیگری در حوزه سینما شد. اما از نقش‌های ماندگار این بازیگر در عرصه سینما می‌توان به نقش عنایتی برای فیلم چ اثری از ابراهیم حاتمی‌کیا اشاره کرد. بازی درخشان مهدی سلطانی در این نقش بسیار مورد توجه مخاطبان و فیلمسازان قرار گرفت.

فیلم های مهدی سلطانی

سلطانی در سال ۱۳۹۲ با فیلم اشباح مقابل دوربین زنده‌یاد داریوش مهرجویی قرار گرفت. این اثر سینمایی هرچند به موفقی دیگر آثار مهرجویی نبود، اما برای بازیگری چون مهدی سلطانی موقعیتی خاص در نجربه همکاری با این کارگردان فقید سینما بود. در این اثر سینمایی علاوه بر سلطانی بازیگرانی چون مهتاب کرامتی، امیرعلی دانایی، همایون ارشادی، رابعه مدنی، حسن معجونی، ملیکا شریفی‌نیا، سروش خوبرو، هنگامه حمیدزاده، احمد یاوری‌شاد به ایفای نقش پرداختند.

بیوگرافی مهدی سلطانی

مهدی سلطانی در سال ۱۳۹۶ با نقش شریفیان برای فیلم سراسر شب کاری از فرزاد موتمن جلوی دوربین ظاهر شد. در این اثر سینمایی بازیگرانی چون الناز شاکردوست، افسانه چهره‌آزاد، سینا حجازی، آزاده صمدی، سید امیرحسام شجاعی، سحر نظام‌دوست، محمدرضا هاشمی و امیر جعفری به ایفای نقش پرداختند.

بیوگرافی مهدی سلطانی

سال نام فیلم کارگردان نقش
۱۳۷۳ آخرین بندر حسن هدایت کوتاه
۱۳۷۷ پرواز خاموش عبدالحسن برزیده
۱۳۸۰ سایه روشن حسن هدایت
۱۳۹۰ ملکه محمدعلی باشه آهنگر
۱۳۹۲ چ ابراهیم حاتمی‌کیا عنایتی
۱۳۹۲ اشباح داریوش مهرجویی سرهنگ
۱۳۹۶ سراسر شب فرزاد مؤتمن شریفیان
۱۳۹۷ رؤیای سهراب علی قوی تن
۱۳۹۸ مرد نقره‌ای محمدحسین لطیفی سیاوش

با عکسی از مهدی سلطانی در نقشی متفاوت برای فیلم رویای سهراب کنار ترلان پروانه به بررسی کارنامه هنری این بازیگر در قاب تلویزیون می‌پردازیم.

بیوگرافی مهدی سلطانی

سریال های مهدی سلطانی

محمدمهدی سلطانی سروستانی بازیگری در قاب تلویزیون را از دوران دانشجویی با برنامه طنز نوروز ۷۳ تجربه نمود. وی در سال ۱۳۷۴ با نقشی فرعی در سریال کارآگاه دومین همکاری با حسن هدایت را تجربه نمود. از بارزترین آثار این بازیگر در قاب تلویزیون که در شهرت وی نقش بسزایی داشت، می‌توان به سریال مادرانه کاری از جواد افشار اشاره کرد. در این مجموعه تلویزیونی بازیگرانی چون، لعیا زنگنه، شقایق فراهانی، سید مهرداد ضیایی، هستی مهدوی‌فر، عباس غزالی، شهین تسلیمی، داریوش سلیمی، حمیدرضا هدایتی، شهربانو موسوی، نوید پورفرج و زنده‌یاد آتیلا پسیانی به نقش‌آفرینی پرداختند.

سریال های مهدی سلطانی

از دیگر بازی‌های درخشان و بسیار متفاوت مهدی سلطانی در قاب تلویزیون می‌توان به نقش عبدی در سریال مدینه کاری از سیروس مقدم اشاره کرد. وی در این مجموعه تلویزیونی با ایفای نقشی کوتاه و منفی، بار دیگر هنرنمای خود در عرصه بازیگری را به رخ کشید. از دیگر بازیگران سریال مدینه می‌توان به پریوش نظریه، شبنم مقدمی، مهرداد صدیقیان، مجید صالحی، گلاره عباسی، لیندا کیانی، آناهیتا افشار، مریم کاویانی، مریم بوبانی، علیرضا مهران، سید مهرداد ضیایی، داریوش سلیمی، مجید شهریاری، سیدعلی صالحی و مرحوم آتیلا پسیانی اشاره کرد.

بیوگرافی مهدی سلطانی

سال نام اثر کارگردان نقش شبکه پخش
۱۳۷۲ نوروز ۷۳ حسین فردرو شبکه یک
۱۳۷۴ کاراگاه حسن هدایت شبکه یک
۱۳۷۴ حقیقت در آینه اسماعیل میهن دوست شبکه یک
۱۳۷۷ حنانه مصطفی یارمحمودی شبکه یک
۱۳۷۸ محاکمه محاکمه حسن هدایت شبکه یک
۱۳۸۰ تصمیم نهایی محسن شاه محمدی شبکه یک
۱۳۸۱ روزهای بیاد ماندنی مرحوم همایون شهنواز
۱۳۸۹ در مسیر زاینده رود حسن فتحی بهزاد مصیب شبکه یک
۱۳۸۹ تله فیلم بازجویی در کافه تهران شاهد احمدلو
۱۳۹۰ تله فیلم جنایت و مکافات عباس رافعی
۱۳۹۰ عکاسخانه فرزین مهدی پور شبکه دو
۱۳۹۱ دیوار سیروس مقدم جمیل میان قافی شبکه یک
۱۳۹۲ مادرانه جواد افشار اردلان تمجید شبکه سه
۱۳۹۳ مدینه سیروس مقدم عبدی شبکه یک
۱۳۹۳ هفت سنگ علیرضا بذرافشان محسن پدیده شبکه سه
۱۳۹۳ تله فیلم خانه کاغذی محمود معظمی
۱۳۹۴ کیمیا جواد افشار شهرام کامفر شبکه دو
۱۳۹۶ زیر پای مادر بهرنگ توفیقی اسماعیل نفر شبکه یک
۱۳۹۷ پدر بهرنگ توفیقی حاج علی تهرانی شبکه دو
۱۴۰۰ افرا بهرنگ توفیقی محمود فروزش شبکه یک
۱۴۰۱ بی همگان بهرنگ توفیقی، اصغر هاشمی مهرداد یوسفیان شبکه سه

 

مهدی سلطانی در شبکه نمایش خانگی

مهدی سلطانی در حوزه نمایش خانگی هم یکی از بازیگران فعال محسوب می‌شود که در آثار زیادی نقش‌آفرینی داشته است. از بارزترین نقش‌های وی در حوزه نمایش خانگی می‌توان به هاشم دماوندی در شهرزاد کاری حسن فتحی اشاره کرد. صدای گرم همراه با شیوایی بیان و بازی درخشان سلطانی در این اثر بسیار مورد توجه قرار گرفت. در سریال شهرزاد بازیگرانی دیگری چون علی نصیریان، ترانه علیدوستی، شهاب حسینی، مصطفی زمانی، پریناز ایزدیار، محمود پاک‌نیت، هومن برق‌نورد، امیرحسین رستمی، مینا وحید و ابوالفضل پورعرب به ایفای نقش پرداختند.

مهدی سلطانی در شبکه نمایش خانگی

سال نام مجموعه نمایشی کارگردان نقش
۱۳۹۴-۹۵ شهرزاد (فصل اول) حسن فتحی هاشم دماوندی
۱۳۹۶ شهرزاد (فصل ۲) حسن فتحی هاشم دماوندی
۱۳۹۶ شهرزاد (فصل ۳) حسن فتحی هاشم دماوندی
۱۳۹۸ خواب‌زده سیروس مقدم احمد سفیر
۱۳۹۹ آقازاده بهرنگ توفیقی امیر بحری
۱۴۰۰ آمستردام مسعود قراگوزلو
۱۴۰۱-۴۰۲ پدر گواردیولا سعید نعمت‌الله سیروس
۱۴۰۲ گناه فرشته حامد عنقا مشفق

در ادامه مقاله با عکسی از مهدی سلطانی در سریال پدر گواردیولا کنار مهران مدیری، به بر رسی کارنامه هنری این بازیگر در حوزه نمایش می پردازیم.

بیوگرافی مهدی سلطانی

تئاترهای مهدی سلطانی

مهدی سلطانی فعالیت هنری خود را در عرصه نمایش آغاز کرد و تا کنون برای بسیاری از آثار فاخر تئاتر نقش‌آفرینی داشته است. وی در سال ۱۳۹۴ با نقش امیر کبیر برای نمایش خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی اثری ازاستاد دکتر علی رفیعی روی صحنه رفت و بازی بسیار درخشانی را از خود ارائه داد.

تئاترهای مهدی سلطانی

سال نام نمایش کارگردان محل اجرا
۱۳۷۲ خوبی بزرگ زندگی علیرضا حیدری دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران
۱۳۷۳ آن شب که خورشید ساقی بود علی پاکدست دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران
۱۳۷۳ چند و چون به چاه رفتن چوپان علی یازرلو سالن چهارسو و مولوی، سیزدهمین جشنوارهٔ تئاتر فجر
۱۳۷۴ محاکمه ژاندارک در رُوان داریوش مختاری تالار مولوی
۱۳۷۴ افسانه مینا ابراهیم‌زاده تئاترشهر، سالن اصلی
۱۳۷۴ سرود بال سروش شکرخدا گودرزی تئاترشهر، سالن اصلی،
۱۳۷۵ معرکه در معرکه حسن میرباقری رشت، تالار سردار جنگل
۱۳۷۶ خانهٔ عروسک به کارگردانی خود تالار مولوی
۱۳۷۶ آخرین قهرمانان زمین اصغر فرهادی تالار مولوی
۱۳۷۷ دیوار محسن علیخانی تئاترشهر، سالن چهارسو
۱۳۷۸ چیزی یادم نمی‌آد به کارگردانی خود تالار مولوی
۱۳۷۸-۷۹ دختر گل‌فروش پروانه مژده تئاترشهر، سالن اصلی
۱۳۷۹ این قصه را ایرانیان نوشته‌اند علیرضا نادری تالار مولوی
۱۳۷۹ چیزی یادم نمی‌آید به کارگردانی خود تالار مولوی
۱۳۸۰ سعادت لرزان مردمان تیره‌روز محسن علیخانی تئاترشهر، تالار سایه
۱۳۸۱ والس مرده‌شوران کوروش نریمانی تئاترشهر، تالار چهارسو
۱۳۸۱ پچپچه‌های پشت خط نبرد علیرضا نادری تئاترشهر، تالار قشقایی
۱۳۸۲ چیستا نادر برهانی مرند تئاترشهر، تالار چهارسو
۱۳۸۲ مضحکهٔ شبیه قتل حسین کیانی تئاترشهر، تالار سایه
۱۳۸۲-۸۳ تیغ کهنه نادر برهانی مرند تئاترشهر، تالار چهارسو
۱۳۸۳ روزهای زرد ایوب آقاخانی تئاترشهر، تالار سایه
۱۳۸۸ خانه کیومرث مرادی تئاترشهر، تالار قشقایی
۱۳۸۸ رمولوس کبیر نادر برهانی مرند تئاترشهر، سالن اصلی
۱۳۸۸ رقص زمین حسین پاکدل تئاتر شهر، سالن چهارسو
۱۳۸۹ حضرت والا حسین پاکدل تئاتر ایرانشهر، سالن شماره یک
۱۳۹۰ خوابکده تهران به کارگردانی خود تالار مولوی
۱۳۹۱ پدرخوانده ناپلی بابک محمدی تئاتر ایرانشهر، سالن شماره یک
۱۳۹۳ یک صبح ناگهان حسین ‌پاکدل ایرانشهر ‌- ‌سالن ‌استاد ‌سمندریان
۱۳۹۴ خاطرات و کابوس‌های یک جامه‌دار از زندگی و قتل میرزا تقی خان دکتر علی رفیعی تالار وحدت
۱۳۹۷ شاه لیر مسعود دلخواه تئاترشهر، سالن اصلی
۱۳۹۸ نمایشنامه‌خوانی معرکه در معرکه ژاله ‌صامتی
۱۳۹۸ جنایات و مکافات مرحوم رضا ثروتی تالار وحدت

با عکسی از دکتر مهدی سلطانی در نمایش یک صبح ناگهان کنار مهرداد ضیایی به بررسی کارنامه هنری این بازیگر در حوزه تله تئاتر می‌پردازیم.

بیوگرافی مهدی سلطانی

تله تئاترهای مهدی سلطانی

سلطانی برای حوزه تله تئاتر هم در چندین اثر به ایفای نقش پرداخته است که اغلب از شبکه چهار پخش می‌شد.

سال نام تله تئاتر کارگردان
۱۳۷۶ تاجر ونیزی تاجبخش فنائیان
۱۳۷۶ ماجرای اوپنهایمر دکتر محمود عزیزی
۱۳۷۷ منطقهٔ جنگی اسماعیل شنگله
۱۳۷۷ بی ریشه سعید کشن فلاح
۱۳۷۸ سقوط رضا حامدی خواه
۱۳۸۹ هویت علی سرابی

تک‌ آهنگ‌های مهدی سلطانی

جالب است بدانید که مهدی سلطانی علاوه بر بازیگری در خوانندگی هم دستی بر آتش دارد و تا کنون چند تک آهنگ را خوانده است که عبارتند از:

  • لالایی با همراهی علی سلطانی
  • در این دنیا
  • دلا چونی
  • گل بابونه

علاوه بر فعالیت‌های مذکور وی گویندگی مستند صد سال تنهایی کاری از مهدی فارسی را در کنار زنده‌یاد ناصر طهماسب و همچنین ترجمه کتاب رئالیسم در تئاتر (le réalisme au théâtre) اثری از میشل وئیس را بر عهده داشت.

جوایز و افتخارات مهدی سلطانی

در این بخش از مقاله بیوگرافی مهدی سلطانی به بررسی افتخارات و جوایز این بازیگر می‌پردازیم. البته سلطانی تا کنون موفق به دریافت جایزه سیمرغ بلورین بازیگری در جشنواره فیلم فجر نشده که این نکته چیزی از ارزش‌های هنری وی کم نمی‌کند.

جوایز و افتخارات مهدی سلطانی

سال عنوان جایزه نام جشنواره
۱۳۷۳ برنده جایزه سوم بازیگری برای نمایش چندوچون به چاه رفتن چوپان سیزدهمین جشنوارهٔ سراسری تئاتر فجر
۱۳۷۴ برنده جایزه دوم بازیگری برای نمایش افسانه دهمین جشنوارهٔ سراسری تئاتر دانشجویان
۱۳۷۶ برنده جایزه سوم بازیگری برای نمایش آخرین قهرمانان زمین شانزدهمین جشنوارهٔ سراسری تئاتر فجر
۱۳۷۹ برنده جایزه دوم بازیگری برای نمایش سعادت لرزان مردمان تیره‌روز نوزدهمین جشنوارهٔ سراسری تئاتر فجر
۱۳۷۹ برنده جایزه بهترین مرد سال کانون ملی منتقدان تئاتر ایران
۱۳۸۲ برنده جایزه دوم بازیگری مرد سال انجمن بازیگران خانهٔ تئاتر ایران
۱۳۸۲ برگزیدهٔ بازیگری مرد سال کانون ملی منتقدان تئاتر ایران
۱۳۹۷ برنده جایزهٔ بهترین بازیگر مرد درام تلویزیونی جشن حافظ
۱۳۹۸ کاندید تندیس حافظ بهترین بازیگر مرد درام برای مجموعه تلویزیونی پدر نوزدهمین جشن دنیای تصویر

شایعات و حواشی مهدی سلطانی

به‌ طور کلی امروزه چه در ایران یا جهان همواره بازیگران و چهره‌های مشهور همواره در معرض حواشی مختلفی خواه کذب یا درست قرار گرفته‌اند، که بازیگری چون مهدی سلطانی هم از این قاعده مستثنی نیست.

ازدواج مهدی سلطانی با لعیا زنگنه

از دواج مهدی سلطانی با لعیا زنگنه

از داغ‌ترین شایعات در باره سلطانی می‌توان به ماجرای ازدواج وی با لعیا زنگنه اشاره کرد که خبری کاملاً کذب است. این دو بازیگر تا کنون در چند اثر با یکریگر همبازی بودند که همین امر عامل ایجاد چنین شایعه‌ای شد.

در ادامه با عکسی از مهدی سلطانی در کنار دخترش روژا این بخش از مقاله را به اتمام می‌رسانیم.

بیوگرافی مهدی سلطانی

حقایق پنهان مهدی سلطانی

بدون شک در این بخش از مقاله بیوگرافی مهدی سلطانی مایلید تا با ابعاد پنهان در زندگی این بازیگر بیشتر آشنا شوید. همان‌طور که در مطالب بالا اشاره شد، دکتر محمدمهدی سلطانی سروستانی در سروستان یکی از شهرهای استان فارس متولد شد. پدرش دبیر و همچنین مدتی ریاست آموزش و پروش را بر عهده داشت. مهدی سلطانی تا مقطع فوق لیسانس در ایران درس خواند و دکترای بازیگری تئاتر را از دانشگاه آوینیون فرانسه گرفت.

وی از ایام قدیم تا کنون با شهاب حسینی و نیما رئیسی دوستی و مراودت داشته است، با عکسی قدیمی از این بازیگران به ادامه مقاله می‌پردازیم.

حقایق پنهان مهدی سلطانی

سلطانی طی مصاحبه‌ای اذعان  اذعان داشت که نقش جمیل در سریال دیوار، اردلان تمجید در سریال مادرانه و حاج بهزاد مصیب سریال در مسیر زاینده رود بسیار دوست دارد. در ادامه با عکسی از دوران سربازی مهدی سلطانی این مقاله را به اتمام می رسانیم.

بیوگرافی مهدی سلطانی

دستیار تدریس استاد حمید سمندریان

مهدی سلطانی در مقطعی به عنوان دستیار تدریس در کنار مرحوم استاد حمید سمندریان به فعالیت مشغول بود. وی چندی پیش با انتشار عکسی از خودش کنار استاد سمندریان از این مرد بزرگ در سالگرد درگذشتش یاد کرد.

دستیار تدریس استاد حمید سمندریان

آلبوم عکس های مهدی سلطانی

کلام آخر

دکتر محمدمهدی سلطانی سروستانی (مهدی سلطانی) از بازیگران مستعد و تحصیلکرده کشورمان است که فعالیت هنری خود را از سال ۱۳۷۲ در عرصه نمایش آغاز کرد. وی با بازی در سریال شهرزاد به شهرت بالایی رسید و تاکنون در آثار زیادی به ایفای نقش پرداخته است. در این مقاله به زندگی نامه مهدی سلطانی و بررسی کارنامه هنری این بازیگر سینما، تلویزیون و تئاتر پرداختیم.

امید است مقاله بیوگرافی مهدی سلطانی برای شما مخاطبین محترم مفید بوده باشد. لطفا پس از مطالعه کامل این مقاله نظرات خود را درباره این بازیگر مطرح و دوست‌داشتنی با ما در سایت پلازا به اشتراک بگذارید.