بیوگرافی مصطفی زمانی و کارنامه هنری او

با بیوگرافی مصطفی زمانی و کارنامه هنری او همراه ما باشید.

به گزارش قلم آزاد به نقل از پلازا ، مصطفی زمانی یکی از بازیگران مرد محبوب و خوش چهره‌ی سینما و تلویزیون در کشور عزیزمان است؛ در ادامه با بیوگرافی مصطفی زمانی همراه ما بمانید. آقای زمانی فارغ التحصیل کارشناسی ارشد رشته مدیریت تکنولوزی از دانشگاه آزاد است که با اولین تجربه بازیگری‌اش در نفش حضرت یوسف به شهرت رسید.

اطلاعات شخصی مصطفی زمانی

اطلاعات شخصی مصطفی زمانی

  • نام: مصطفی زمانی
  • تاریخ تولد مصطفی زمانی: ۳۰ خرداد ۱۳۶۱
  • محل تولد مصطفی زمانی: املش – گیلان
  • سن مصطفی زمانی: ‏۴۱ سال
  • وضعیت تاهل مصطفی زمانی: مجرد
  • صفحه اینستاگرام مصطفی زمانی: mostafazammanif

زندگی نامه مصطفی زمانی

زندگی نامه مصطفی زمانی

در این بخش به زندگی نامه مصطفی زمانی می‌پردازیم که تا الان با او آشنا شده‌ایم؛ در ادامه سعی شده تا به صورت کامل علاوه بر حقایق پنهان، به زندگی خصوصی مصطفی زمانی بپردازیم.

مصطفی زمانی در شهرستان فریدون‌کنار واقع در مازندران سکونت دارد و همانطور که در بخش اطلاعات شخصی خواندید، متولد سال ۱۳۶۱ در گیلان است. در رابطه با زندگی خصوصی مصطفی زمانی باید بدانید که پدر وی مازندرانی و مادرش گیلانی اما اصالتی مازندرانی دارد. او دارای سه برادر و یک خواهر است و خودش فرزند سوم خانواده به حساب می‌آید. وی تا ۷ سالگی در استان گیلان زندگی می‌کرد و از آن سن به بعد در شهرستان فریدون‌کنار بزرگ شد.

آقای زمانی از سال ۸۵ به دنیای تلویزیون و سینما وارد و همانطور که گفته شد با سریال یوسف پیامبر به محبوبیت بسیار زیادی رسید. او در میان کاندیداهای زیادی که برای نقش یوسف تست داده بودند، توسط فرج‌الله سلحشور انتخاب شد و توانست با شخصیت‌پردازی خوبش بدرخشد. وی اکنون در تهران زندگی می‌کند و مجرد است؛ لذا هر گونه عکسی که با عنوان همسر مصطفی زمانی در فضای مجازی دست به دست می‌شود کاملا دروغ است؛ شاید جالب باشد بدانید که تجربه دو ماجرای عاشقی که یکی از آنها در سن ۲۰ سالگی بوده، دارد که هیچ‌کدام به ازدواج ختم نشد. به گفته‌ی خودش رابطه‌‌ای عاشقانه شبیه آنچه برای فرهاد در سریال شهرزاد اتفاق افتاد را نداشته‌ است.

زندگی شغلی مصطفی زمانی

زندگی شغلی مصطفی زمانی

سال ۱۳۸۳، در ۲۲ سالگی و در زمان تحصیل در تهران، این هنرمند از طریق دوستان خود متوجه فراخوان بازیگری در روزنامه شد. از بین ۳۰۰۰ نفر، او را به عنوان بازیگر نقش “یوسف” در سریال “یوسف پیامبر” انتخاب کردند. پس از ۴ سال بازی در این مجموعه، در سال ۱۳۸۷ به شهرت زیادی رسید.

مدت کوتاهی بعد، او پیشنهاد بازی در سریال “قلب یخی” را به دلیل چهره‌ای که مردم از او در نقش حضرت یوسف دیده بودند، رد کرد. در سال ۱۳۸۸، در دومین تجربه بازیگری خود، در فیلم سینمایی “آل” به کارگردانی بهرام بهرامیان، در کنار بازیگرانی مانند آنا نعمتی و همایون ارشادی ظاهر شد.

از سال ۱۳۹۴ که ۳۳ ساله بود، با ایفای نقش فرهاد در سریال “شهرزاد” به کارگردانی حسن فتحی در کنار ترانه علیدوستی، به موفقیت چشمگیری دست یافت.

فیلم های مصطفی زمانی

سال عنوان کارگردان
١۴٠۱ عطرآلود هادی مقدم‌دوست
١۴٠٠ بدون قرار قبلی بهروز شعیبی
۱۳۹٩ روز ششم حجت قاسم زاده اصل
۱۳۹۵ سارا و آیدا مازیار میری در نمایش خانگی
۱۳۹۵ لابی محمد پرویزی
۱۳۹۴ یک روز بخصوص همایون اسعدیان در نمایش خانگی
۱۳۹۴ تیک آف احسان عبدی پور در نمایش خانگی
۱۳۹۳ ماهی سیاه کوچولو مجید اسماعیلی در نمایش خانگی
۱۳۹۳ جامه‌دران حمیدرضا قطبی
۱۳۹۲ خط ویژه مصطفی کیایی فریدون در نمایش خانگی
۱۳۹۱ آینه شمعدون بهرام بهرامیان – فیلمبرداری ناتمام
برلین ۷ رامتین لوافی در نمایش خانگی
۱۳۹۰ جیب بر خیابان جنوبی سیاوش اسعدی در نمایش خانگی
۱۳۹۰ من همسرش هستم مصطفی شایسته در نمایش خانگی
۱۳۹۰ قصه عشق پدرم محمدرضا ورزی آماده برای نمایش
۱۳۹۰ ملکه محمدعلی باشه در نمایش خانگی
۱۳۸۹ یک عاشقانه ساده سامان مقدم در نمایش خانگی
۱۳۸۹ سوت پایان نیکی کریمی در نمایش خانگی
۱۳۸۹ پریناز بهرام بهرامیان
۱۳۸۹ بوی گندم محمدرضا خاکی در نمایش خانگی
۱۳۸۹ قصه پریا فریدون جیرانی در نمایش خانگی
۱۳۸۸ کیفر حسن فتحی در نمایش خانگی
۱۳۸۸ بدرود بغداد مهدی نادری در نمایش خانگی
۱۳۸۸ آل بهرام بهرامیان

سریال های مصطفی زمانی

سال عنوان کارگردان
۱۳۹۸ کرگدن کیارش اسدی‌زاده نمایش خانگی
۱۳۹۷ نهنگ آبی فریدون جیرانی نمایش خانگی
۱۳۹۶ شهرزاد (فصل سوم) حسن فتحی نمایش خانگی
۱۳۹۵ شهرزاد (فصل دوم) حسن فتحی نمایش خانگی
۱۳۹۴ شهرزاد (فصل اول) حسن فتحی نمایش خانگی
۱۳۸۷ در چشم باد مسعود جعفری جوزانی
۱۳۸۷ یوسف پیامبر فرج‌الله سلحشور

تئاترهای مصطفی زمانی

متاسفانه با وجود محبوبیت بالای اقای زمانی و حضور در نمایش‌های متعدد، هیچ‌گونه اطلاعاتی درباره تئاترهایی که در آن به عنوان بازیگر و یا دیگر عوامل اجرایی حضور داشته، وجود ندارد.

جوایز و افتخارات مصطفی زمانی

جوایز و افتخارات مصطفی زمانی

در این بخش به جوایزی که این بازیگر محبوب و با استعداد کسب کرده است، خواهیم پرداخت:

  • جایزه بهترین بازیگر مرد، برای بازی در سریال نهنگ آبی به کارگردانی فریدون جیرانی، در ۲۰مین جشن سینمایی حافظ
  • جایزه بهترین بازیگر نقش اول مرد، جهت بازی در فیلم جیب بر خیابان جنوبی به کارگردانی سیاوش اسعدی، در جشن سینمای ایران
  • جایزه بهترین بازیگری نقش مکمل مرد، جهت بازی در فیلم قصه عشق پدرم به کارگردانی محمدرضا ورزی، در جشن سینمای ایران

حواشی مصطفی زمانی

حواشی مصطفی زمانی

یکی از حواشی که برای این بازیگر زیبا بوجود آمد، این بود که سال ۱۳۹۲ سر سریال شهرزاد بود و دکتر حسن روحانی کاندیدا بودند و تعدادی از همکاران او در پروژه شهرزاد از کاندیداتوری ایشان حمایت می‌کردند؛ چون نمی‌خواست در این حرکت شرکت کند در فضای مجازی مورد حمله بسیاری قرار گرفت.

از طرفی در مقاطع مختلف عکس‌های مصطفی زمانی با چهره‌هایی چون پگاه آهنگرانی و هنگامه حمیدزاده با تیتر ازدواج و همسرش منتشر شده که صحت ندارد و او همانطور که قبل‌تر به آن پرداختیم تاکنون ازدواج نکرده و مجرد است.

حقایق پنهان مصطفی زمانی

حقایق پنهان مصطفی زمانی

در این بخش به چند مورد از حقایقی که شاید برخی از طرفداران این بازیگر محبوب و خوش چهره ندانند، خواهیم پرداخت.

  • جالب است بدانید که مصطفی زمانی در مصاحبه‌ای به این نکته اشاره کرده است که با توجه به ظاهر خوشگل و پاکی که دارد، درونش سیاه است و می‌ترسد مردم بفهمند و دستش رو شود.
  • عاشق نودل است و به این نکته اشاره می‌کند که من می‌توانم در دهات‌های چین هم زندگی کنم و مدام نودل بخورم.
  • دوستان زیادی دارد، اما همایون ارشادی و فرهاد آئیش از دوستان نزدیکش هستند و جدا از دوستان صمیمی که در حوزه‌های دیگر هنری دارد با این دو نفر دم خورتر به نظر می‌رسد.
  • در زمان ساخت شهرزاد ۱ به دلیل قراردادی که با این سریال داشت باید اینستاگرامش را بر خلاف میلش فعال می‌کردد و بعد از اینکه فصل یک تمام شد صفح‌اش را دوباره غیرفعال کرد. با توجه به تجربه شخصی آقای زمانی در اینستاگرام بصورت حرفه‌ای با مسائل مختلف برخورد نمی‌شود و هر آنچه در این فضا می‌گذرد وقت تلف کردن به حساب می‌آید.
  • در گذشته بازیگری برایش جدی نبود؛ البته بچه که بود تقلید صدا می‌‌کرد یا در نمایش‌های مدرسه‌ای نقش‌‌هایی را به ‌عهده می ‌گرفت.
  • مثل خیل‌ها از بچگی عاشق فوتبال بود؛ شاید ندانید که پرسپولیس تیم مورد علاقه مصطفی زمانی است و همه بازیکنان این تیم را دوست دارد، ولی اگر بخواهد یک نفر را انتخاب کند سید جلال حسینی گزینه اولش به حساب می‌آید.

آلبوم عکس‌های مصطفی زمانی

کلام آخر

ما در این مقاله بیوگرافی مصطفی زمانی از زمان کودکی تا رسیدن به شهرت و محبوبیت او را به طور کامل مورد بررسی قرار دادیم. زمانی، بازیگر مطرح، خوش چهره و محبوب سینما و تلویزیون به حساب می‌آید که آثار ماندگاری را در کارنامه هنری خود به ثبت رسانده است. نظر شما درباره این هنرپیشه چیست؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.