با موافقت کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر رشت؛

بیمارستان های دولتی از پرداخت عوارض تعمیرات معاف می شوند

حرف تازه: بر اساس پیشنهاد شهرداری رشت و موافقت کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت، بیمارستان های دولتی از پرداخت عوارض تعمیرات معاف می شوند. به گزارش حرف تازه، صبح امروز جلسه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با ریاست سید امیرحسین علوی و حضور فاطمه شیرزاد و حجت […]

حرف تازه: بر اساس پیشنهاد شهرداری رشت و موافقت کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت، بیمارستان های دولتی از پرداخت عوارض تعمیرات معاف می شوند.

به گزارش حرف تازه، صبح امروز جلسه کمیسیون برنامه بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر رشت با ریاست سید امیرحسین علوی و حضور فاطمه شیرزاد و حجت جذب در ساختمان تاریخی شورا برگزار شد. مجید رجبی ویسرودی عضو شورای اسلامی شهر رشت و مریم تجددی سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت نیز از جمله حاضرین در این جلسه بودند.

در این جلسه، ادامه بررسی دفترچه تعرفه عوارض شهرداری رشت در سال ۹۶ در دستور کار قرار گرفت و مریم تجددی به ارائه توضیحاتی در این خصوص پرداخت.

تجددی در بحث کاربری ها دفاتر خدماتی را به دو بخش انتفاعی و غیرانتفاعی تقسیم بندی کرد و گفت: دفاتر خدماتی در طبقه همکف به عنوان واحد تجاری شناخته می شود.

سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت با اشاره به تغییراتی که در بحث زیرزمین ایجاد شده است افزود: اگر در احداث ساختمان های تجاری، زیرزمین به عنوان پارکینگ درنظر گرفته شود در موضوع عوارض پذیره به جای عدد ۶ عدد ۳ پیشنهاد شده است.

وی در خصوص عوارض زیربنای بانک ها توضیح داد: عوارض زیربنای بانک ها به صورت تجاری در نظر گرفته می شود و تنها سرپرستی بانک ها، اداری است.

مریم تجددی در خصوص عوارض خودرو تصریح کرد: اگر شهرداری هایی در اطراف رشت به کمک دفاتر پیشخوان عوارض کمتری از خودروها دریافت کنند تخلف صورت می گیرد چرا که این عوارض در کل کشور باید یکسان باشد.

سرپرست مدیریت تشخیص و وصول درآمد شهرداری رشت در ادامه پیشنهاد معافیت بیمارستان ها و مراکز درمانی از عوارض تعمیرات را ارائه کرد و گفت: در صورتیکه بیمارستانی قصد تعمیرات داشته باشد باید درخواست خود را ارائه کنند اما شهرداری بدون اخذ عوارض، پروانه تعمیرات را صادر خواهد کرد. اما صدور پروانه الزامی خواهد بود.

وی با اشاره به موضوع سیمای شهری توضیح داد: در مواردی فردی در راستای کمک به بهبود و تقویت وضعیت سیمای شهری تصمیم به تعمیراتی و تغییراتی داشته است اما وقتی با عوارض سنگینی مواجه می شود از تصمیم اولیه خود منصرف می شود به همین دلیل پیشنهاد می شود واحدهایی که تخلفی نداشته اند در شرایط مشخصی از عوارض تعمیرات نما معاف شوند.

گفتنی است در این جلسه در خصوص عوارض ساختمان های قدیمی مسکونی و تجاری مربوط به قبل از سال ۶۹ نیز به بحث و تبادل نظر پرداخته شد و مقرر گردید در جلسه آتی کمیسیون بودجه با تشریح این موضوع، مثال هایی عینی از آن ارائه شود.

بدین ترتیب در پایان جلسه امروز مواد ۱۲ تا ۱۵ دفترچه تعرفه عوارض شهرداری رشت در سال ۹۶ بررسی شد و اعضای شورا با معافیت بیمارستان ها و مراکز درمانی از پرداخت عوارض تعمیرات موافقت کردند.