شمس شفیعی خبر داد:

بیش از هزار میلیارد تومان درآمد شهرداری رشت در ماده ۵ معطل است

شفیعی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد نهفته داریم تصریح کرد: این موارد، کمک استاندار و معاون استاندار را می طلبد تا درآمدهای نهفته وصول و پروژه های مدنظر اجرایی شوند.

به گزارش اختصاصی حرف تازه ، سید شمس شفیعی خزانه دار شورای شهر رشت در جلسه صبح امروز شورا، با اعلام اینکه بیش از هزار میلیارد تومان درآمد شهرداری رشت در ماده ۵ معطل است تصریح کرد: جسته و گریخته در فضای مجازی گفته می شود همزمانی شروع هشت پروژه از نظر مالی برای شهرداری امکانپذیر نیست به همین دلیل بنده مواردی که می تواند کمک کند و مستنداتی که وجود دارد را خدمت شهروندان ارائه می دهم.

بیش از هزار میلیارد تومان درآمد شهرداری رشت در ماده ۵ معطل است

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت اعلام کرد: براورد عوارض هتل روبروی بیمارستان پورسینا حدود ۱۵۰ میلیارد تومان، زمین های فرهنگیان ۱۴۰ میلیارد تومان، زمین های جهاد ۱۰۰ میلیارد تومان، پرونده هایپر احمدی ۱۰۰ میلیارد تومان در ماده ۵ متوقف هست.

شفیعی در ادامه افزود: براورد عوارض پروژه تعاونی کارکنان شرکت آب که ۲۲ طبقه است به تنهایی ۳۰۰ میلیارد تومان است.

سید شمس شفیعی با اعلام اینکه در منطقه یک نیز ۱۸ مورد پرونده ماده ۵ داریم خاطر نشان کرد: برای اجرای پروژه ها، نیازی نیست به مردم فشار بیاید؛ اینها درآمدهای نهفته است که باید وصول شود.

وی با اشاره به اینکه نزدیک به ۱۰۰۰ میلیارد تومان درآمد نهفته داریم تصریح کرد: این موارد، کمک استاندار و معاون استاندار را می طلبد تا درآمدهای نهفته وصول و پروژه های مدنظر اجرایی شوند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای شهر رشت در ادامه به تعدادی دیگر از پرونده هایی که در ماده ۵ معطل مانده اند پرداخت و گفت: پنج بلوک مجزا و یک ساختمان ۷ طبقه از دیگر موارد است و پرونده ها در انتظار بررسی هستند و همین موارد بیش از هزار میلیارد تومان می شود.

سید شمس شفیعی احداث تقاطع های باهنر، حمیدیان، رودباری و نیروی دریایی و همچنین پروژه ژ۵ را ضروری دانست و تاکید کرد: برای اجرای این پروژه ها به جای فشار به مردم باید درآمدهای نهفته شهرداری رشت وصول شوند.

عضو هیئت رئیسه شورای شهر رشت همچنین در بخش پایانی سخنان خود در خصوص صدور پروانه، عدم خلاف و پایان کار ساختمان اظهار داشت: در برخی مناطق مواردی بوده که سلیقه ای عمل شده است. کسانی که تا ۲۵ اسفندماه ۱۴۰۱ مفاصا حساب گرفته اند باید ظرف دو روز پایان کار را دریافت کنند اما مناطق به سال جدید کشانده اند و مجدد طلب پول می کنند. نباید به شهروندان بر خلاف قانون فشار بیاوریم.